התייקרות של 9.6% במחיר החשמל כבר בחודש הבא

רשות החשמל פרסמה היום שימוע על עדכון תעריפי החשמל, לפיו המחיר יעלה ב-9.6% כבר באוגוסט, כך שמחיר האנרגיה לצרכן ביתי יעמוד על 54.49 אגורות לקוט"ש. "התעריף צפוי להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט 2022 לאחר קבלת החלטה סופית". בהודעה הסבירה רשות החשמל את הסיבות להתייקרות: "במחצית השנייה של 2021 החל משבר אנרגיה עולמי אשר השפיע באופן משמעותי על מחירי כל סוגי הדלקים. הסיבות לתחילת המשבר היו מגוונות, אך הוא הוחרף עקב מלחמת רוסיה באוקראינה".
הערכה זהירה היא שההתייקרות הנוכחית של החשמל תוסיף להוצאות משפחה כ-40 שקל בחודש שהם כ-500 שקל בשנה. חשבון חשמל של משפחה ממוצעת בישראל מגיע לכ-800 שקל בממוצע בחודשיים, שהם 400 שקל בחודש, כאשר לפי המדידה של הלמ"ס, חשמל לצריכה ביתית מהווה 2.2% מכלל ההוצאות של משפחה ממוצעת בישראל
ההתייקרות תגרור עליית מחירים של חלק מהמוצרים המיוצרים במפעלים שמחוברים עדיין לחשמל ולא לגז הטבעי, וכן תגרום להוצאות גדולות יותר לבעלי חנויות ועסקים, שצפויים לא לספוג את ההתייקרות בעצמם ולייקר מוצרים שהם מוכרים. גם הרשויות המקומיות ייאלצו למצוא מקורות מימון, בעיקר לתאורת הרחובות והמשרדים, וייתכן שרשויות יבקשו משרת הפנים אישור להעלות עוד בשנה הנוכחית את מיסי הארנונה בשיעור של אחוזים בודדים.
עורך הכלכלה, צחי שדה, מסביר: "אחרי שבועות ארוכים של דיונים, רשות החשמל סיפקה מכה לא פשוטה לכיס של כולנו. המשמעות היא לא רק תוספת של עשרות שקלים לחשבון החשמל, אלא גם התייקרות צפויה של מוצרים ושירותים נוספים שמושפעים ממחיר החשמל. הסיבה להתייקרות היא הזינוק במחיר הפחם, והפעם גם בממשלה לא יוכלו למתן את העלייה - שכן המס על הפחם הופחת לאפס בתחילת השנה, ובכל מקרה מדובר בממשלת מעבר שמוגבלת ביכולתה להוריד מיסים".
2 צפייה בגלריה
מונה חשמל
מונה חשמל
מונה חשמל
(צילום: גלעד קוולרציק)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

אב הציל את בתו מטביעה בחוף בצת - ומצא את מותו.
ראש עיר מהמרכז ושלושה ממקורביו נחקרו הבוקר בחשד לשוחד וסחיטה באיומים.
בית המשפט האריך בשישה ימים את מעצרו של תושב פרדס חנה-כרכור שנעצר והודה בניסיון חטיפה של נערה בת 16 ביישוב בשבוע שעבר, והתיר לפרסם את שמו - אלכסנדר מוזגובוי.
הדס קליין בעדותה בבית המשפט: "מילצ'ן סיפר ששרה שאלה אם יכול להיות שאהיה שולה זקן".
נועה קירל נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2023.

מה צפוי מחר

מחר תתקיים החקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת לשעבר של ארנון מילצ'ן, בהמשך משפט תיק 1000 של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
נאס"א תפרסם מחר את התמונות המדעיות הראשונות שצילם טלסקופ החלל ג'יימס ווב.

התחזית

הטמפרטורות צפויות לעלות מעט מחר ולרדת שוב ביום רביעי. היום הים היה מסוכן לרחצה, עם גלים בגובה של יותר ממטר.


מה חיפשו היום בגוגל?

עיריית תל אביב. אל-טהרה, קבוצת האקרים פרו-איראנית, הודיעה הבוקר כי הפילה את האתר של עיריית תל אביב. האתר אכן קרס מוקדם יותר הבוקר, אך חזר לפעול כרגיל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מחממים מנועים לקראת המראתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקור בישראל, ברשות הפלסטינית ובסעודיה. מה בעצם הוא מחפש פה עכשיו? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
בניו זילנד נדהמו תושבים למראה מטאור יוצא דופן שתועד גם מהחלל.
אספנו עבורכם 10 פעילויות קצת שונות לבילוי קייצי עם הילדים בחופש.
טוויטר נערכת לקרב משפטי נגד אילון מאסק.
ובשורות רעות לקראת החזרה ללימודים. התייקרויות ב-YOLO, קל גב וקרביץ.