ועדת הרוגלות אושרה, לוין והשרים תקפו את נציג היועצת: "כולנו מטומטמים?"

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מהחדר, הממשלה אישרה פה אחד את הצעת שר המשפטים להקמת ועדת בדיקה ממשלתית שתעסוק ב"מתן צווים להאזנת סתר וביצוע מעקבים אחר אזרחים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים", חרף התנגדות היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. בשב"כ ובמל"ל התנגדו מחשש לדליפת סודות מבצעיים, ובמשטרה אותתו בשבוע שעבר ללוין כי הקמת הוועדה עלולה להקשות עוד יותר על חקירות הפשיעה בחברה הערבית, שגם כך מקרטעות. מאי גולן אמרה בדיון: "השתלטו עלינו? הם חושבים שכולנו מטומטמים? חייבים לגדוע את התרבות של 'לתפוס בגרון'".
(הופק ע"י ACT News)

לפי משרד המשפטים, ועדת הבדיקה קיבלה "סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה". לוין אמר: "פרשת הרוגלות היא מהחמורות שנחשפו בשנים האחרונות". לוין קיבל את הצעתו של השר אבי דיכטר ותיקן את ההחלטה, כך שוועדת הבדיקה תוכל להיוועץ עם היועמ"שית בנוגע לתיקים פתוחים.
היועמ"שית, נזכיר, שלחה בשלישי שעבר מכתב לשר המשפטים יריב לוין בעניין הוועדה, ואמרה כי אין לממשלה סמכות לאפשר בחינה של תיקים פליליים תלויים ועומדים - ובראשם תיקיו של נתניהו. היא ציינה כי "הענקת סמכות לוועדה לקיים בדיקה ביחס להליכים אלו חותרת תחת עקרונות יסוד של עצמאות מערכת אכיפת החוק". חרף הדברים, השר לוין השיב למכתב כי "יפעל ללא דיחוי לאישור הקמת ועדת הבדיקה".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: EPA/GIL COHEN-MAGEN/Pool , נחום סגל )
לקריאה נוספת

סיפורי היום

תושב חדרה בן 43 נעצר בצהריים בחשד לרצח אביו בן ה-80. הבן ניסה לרצוח את אמו בדקירות, אולם שוטרים שהגיעו למקום הצליחו להציל את חיי האם.
מותו של לוחם יהל"ם רב-טוראי הלל נחמיה אופן ז"ל באימון זחילות: התגלו תקלות חמורות, צפויים צעדים פיקודיים.
לאור יום: עורך דין שריצה מאסר נורה בלב ת"א, החשוד נעצר.
ביהמ"ש דחה את בקשת רוטמן להרחיק מפגינים: "להימנע מצילום בני משפחה קטינים".
אזרח זר התייבש ומת בשטח צבאי באזור ים המלח, החשד: ניסיון להברחת עובדים זרים.
ושר המורשת, עמיחי אליהו, ממפלגתו של בן גביר, השווה זכויות פלסטינים לתנאי אסירים: "לא אפרטהייד".
(צילום: אבי חי)

התחזית

מחר ומחרתיים תהיה ירידה נוספת בטמפרטורות, ותורגש הקלה בחום. בימים אלו מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית במהלך היום, ובשעות הבוקר אף ייתכן גשם קל באזור הצפון, מישור החוף והשפלה.

מה חיפשו היום בגוגל?

מארו טפרי. האתלט הישראלי בן ה-31 זכה במדליית הכסף במרתון בסיום ריצה אדירה בבודפשט. סגן אלוף אירופה עקף בשניות הסיום את גברסילאסי האתיופי וקבע זמן נהדר של 2:09:12 שעות. "לא היה חסר הרבה שאפרוש מהמירוץ, אבל יש מקרים שאתה מוכן לסבול הכל כדי להשיג את המטרה" - אמר בריאיון ל -ynet.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הכתם המסתורי על נפטון, שתועד מכדור הארץ.
(צילום: אבי חי)
מניו יורק ללונדון בשעה וחצי? מטוס הנוסעים העל-קולי המטורף שנאס"א מתכננת.
המצעד של ynet ושל גלגלצ יוצא לדרך ורק אתן ואתם תקבעו מי יהיו האמנים, האמניות והשירים של השנה.
ומה אפשר לעשות כשהילד מסרב כמעט לכל אוכל?

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?