ראשי הערים ידונו האם לשבות ובאיזו מתכונת

בוועדת הכספים פרצו היום עימותים שהיו על סף אלימות. למרות השביתה ברחבי הארץ, הוועדה התכנסה כרגיל, והמשיכה להצביע על ההסתייגויות האחרונות לפני אישורו הסופי של שילוב החוק בתוך חוק ההסדרים הקרוב. באופוזיציה מחו על כך שיו"ר הוועדה משה גפני מקיים את ההצבעות במהירות, ולא מאפשר לחברי הכנסת לנמק כראוי את ההסתייגויות שלהם.
לפיד האשים את הקואליציה בגניבת כספי ארנונה: "לגנוב זו מילה קשה, אבל אין לי אחרת". יו"ר המחנה הממלכתי גנץ תקף: "נתניהו שיקר על 'מס עבאס' ומביא 'תוכנית חלוקה'". מיכאלי פנתה לראשי הרשויות: "הם רואים בכם פרה שניתן לחלוב ממנה", וסמוטריץ' שוב יצא נגד השביתה - והבהיר: "לא ניכנע לסחטנות".
מרכז השלטון המקומי הודיע כי החלטה על המשך השביתה תתקבל הערב. "ראשי הרשויות בשלטון המקומי והאזורי מתנגדים להכנסת קרן הארנונה לחוק ההסדרים. מדובר בניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת של הרשויות המקומיות לספק שירותים מוניציפליים לתושבות והתושבים, ולהביא לקריסתן".
לפי סימולציה שפרסם האוצר, כמה ערים המדורגות באשכולות נמוכים יחסית יצטרכו להעביר כסף לקרן הריבית, בזמן שרשויות באשכולות 9 ו-10 יקבלו מיליוני שקלים. יש להדגיש שמדובר בסימולציה שנכונה להיום, ועשויה להשתנות בעתיד.



(צילום: ערוץ כנסת)

סיפורי היום

הרוג ופצוע קשה בהתרסקות מטוס קל בגליל העליון.
משליכים כיסאות ודוחפים | תיעוד חריג: מאבטחי מלון תקפו מפגינים נגד ברקת.
המדד זינק באפריל והאינפלציה נותרה על 5%, מחירי הדירות ללא שינוי.
ארדואן ומפלגתו נחלשו, אך מתקרבים לניצחון בבחירות. יריבו: "העסק לא גמור".
אילנה ראדה אמרה היום: "אני עם כדור בקנה. כל מי שכשל ישלם את המחיר".
הדיקטטור מבלארוס נעלם, אחרי שנראה תשוש וחבוש: שמועות על מצבו הרפואי.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
השיחות בבית הנשיא אמנם הוקפאו לימי המבצע הצבאי ברצועת עזה, אבל מחר הן יתחדשו - והרוחות שוב סוערות, ושוב הוועדה לבחירת שופטים שטרם קמה נמצאת במוקד.
החל ממחר אין חובת בידוד למאומתים לקורונה.

התחזית

מחר יהיה שרב קל בעיקר בפנים הארץ, ובבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות במישור החוף. ביום רביעי תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך מזג האוויר עדיין יהיה חם. ההתקררות תמשיך גם בחמישי, אז הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

יצחק נחשוני ז"ל. העיתונאי יצחק נחשוני, מחלוצי התקשורת החרדית בעשורים האחרונים, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה. נחשוני, אביו של עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות" קובי נחשוני, היה בן 69 במותו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המשתמש "ציפורה" מגבעתיים נעצר בחשד להדלפת פרק הסיום של "בית הדרקון".
שחקן הפוקר האגדי דויל ברונסון הלך לעולמו בגיל 89.
נועה קירל נחתה בישראל: "זו הייתה חוויה מעבר לכל דימיון".
פריטי שיש נדירים מלפני 1,800 שנה התגלו מול חוף בית ינאי
ואחרי המחאה, אביב גפן הודיע: פיצוי לכל מי שלא הצליח להגיע לנשף הרוק.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?