"אקדמיה מעולה ועדכנית, המציעה מסלולי התמחות בתחומים המבוקשים ביותר במדעי המחשב, בצירוף האקוסיסטם של הגליל העליון, הם השילוב המנצח להכשרת בוגרים מצוינים, המשתלבים בהצלחה בתעשיית ההיי-טק, אחרי חווית למידה שלא ישכחו לעולם", אומר פרופ' עפר שיר, ראש החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-חי. "אצלנו בחוג למדעי המחשב מאמינים כי תואר ברמה גבוהה מתחיל בסביבת לימודים מזמינה ותומכת, וממשיך בהוראה איכותית ברמה בלתי-מתפשרת". מספר המרצים במשרה מלאה בחוג הוא גבוה יחסית למוסדות מקבילים, וכתוצאה מכך המרצים מקדישים את רוב זמנם ומרצם להוראה במכללה. הלימודים נערכים בקבוצות קטנות, המאפשרות קשר אישי בין הסטודנטים למרצים והקפדה על סטנדרט לימודים גבוה ועל איכות ההוראה. הסטודנט מתמודד עם הדרישות הגבוהות מתוך עניין ותחושת אתגר. הלימוד בקבוצות קטנות מעודד קשר ושיתוף בין הסטודנטים. כך נוצרת סביבה מגובשת ותומכת, התורמת להעלאת הרמה של כל הסטודנטים.
"מטרת החוג למדעי המחשב היא להכשיר בוגרים שיוכלו, עם סיום לימודיהם, להשתלב בתפקידי מפתחי/מהנדסי תוכנה ואלגוריתמאים בתעשיית ההיי-טק. תכנית הלימודים גם מכשירה את הבוגרים להמשך לימודים לקראת תארים מתקדמים. במבחן התוצאה, אנחנו בהחלט עומדים ביעדים שלנו", מצהיר פרופ' שיר.
2 צפייה בגלריה
"זו ללא ספק הייתה ההחלטה הכי טובה ונכונה לנו ללמוד בתל-חי, גם אווירה מדהימה וגם תואר מעולה שמכין לתעשייה"
"זו ללא ספק הייתה ההחלטה הכי טובה ונכונה לנו ללמוד בתל-חי, גם אווירה מדהימה וגם תואר מעולה שמכין לתעשייה"
"זו ללא ספק הייתה ההחלטה הכי טובה ונכונה לנו ללמוד בתל-חי, גם אווירה מדהימה וגם תואר מעולה שמכין לתעשייה"
( צילום: ליאור ועמיחי, בוגרי החוג למדעי המחשב האקדמית תל-חי)

החברות הגדולות כבר זיהוי את הפוטנציאל: תואר המשלב בין ידע תיאורטי רחב להכשרה מעשית

"האיכות של בוגרי מדעי המחשב בתל-חי כבר זוהתה מזה זמן רב על ידי חברות ההיי-טק, וגם על ידי מוסדות אחרים להשכלה גבוהה שקולטים את בוגרינו לתארים מתקדמים", מתגאה ראש החוג ומציין שבוגרי החוג התברגו במשרות פיתוח במיקרוסופט, אינטל, NVIDIA, Western Digital ובית התוכנה BMC, זאת בנוסף לתעשיות הביטחוניות. "הפידבק שאנחנו מקבלים הוא חד-משמעי, הן מהתעשייה והן מהאקדמיה", הוא מדגיש, "הבוגרים החזקים שלנו מתמודדים בהצלחה רבה על משרות נחשבות מול בוגרי המוסדות האקדמיים האחרים בארץ".
תואר ראשון במדעי המחשב בתל-חי מספק את כל הכלים, התיאורטיים והיישומיים, הדרושים להשתלבות מהירה במגוון תפקידי מפתח בתעשיית ההייטק. הלימודים מתחילים בהקניית בסיס מתמטי נרחב, הכרת מערכות המחשב ופיתוח תוכנה ובהמשך מסתעפים ומעמיקים את הידע במגוון תחומים נדרשים בעולם ההיי-טק ובהם פיתוח תוכנה, למידת מכונה, בינה מלאכותית, פיתוח בסביבת אינטרנט, פיתוח אפליקציות סלולריות ועיבוד אותות קול ותמונה.
לצד הקניית ידע תיאורטי איתן, שמה התכנית דגש גם על הכשרה מעשית מקיפה, הכוללת לימוד של הנושאים העדכניים והמבוקשים ביותר בלימודי מדעי המחשב. התכנית היא בעלת אוריינטציה לתחום פיתוח התוכנה, באמצעות עבודות בית מעשיות, פרויקטים, ועבודה במהלך הלימודים, בחברות בינלאומיות הממוקמות בתעשיית ההיי-טק בגליל העליון. לקראת סוף שנת הלימודים השנייה, מבצע כל סטודנט פרויקט תוכנה החושף אותו למכלול תהליכי תכנון, פיתוח, ביצוע ובדיקת תוכנה. עם סיום לימודיהם, בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב משתלבים בהצלחה בתעשיית ההיי-טק בתפקידי מפתחי תוכנה ואלגוריתמאים. בנוסף, פותחים הלימודים בחוג את האפשרות לבוגרים מצטיינים להמשך לימודים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות, ללא צורך בהשלמות.

תל-חי-טק: פרויקטים תעשייתיים במהלך התואר

במסגרת הפרויקט החשוב 'תל-חי-טק', משתלבים הסטודנטים בתעשייה כבר במהלך הלימודים באקדמיה דבר אשר מאפשר להם לרכוש ניסיון מעשי חשוב בחברות היי-טק בגליל העליון. במסגרת זו מבצעים הסטודנטים (מסוף שנה ב' ובמהלך שנה ג') פרויקטים מורחבים בתעשייה והתמחות בהיקף של 1,000 שעות ובנוסף לכך, אף זוכים למלגה בסך 30-50 אלף ש"ח להשתלמות, לכל סטודנט. מלבד מלגת ההשתתפות, המשתתפים בפרויקט מתנסים בפיתוח מערכת תוכנה או מוצר, לומדים את ההיבטים התיאורטיים והמעשיים של המערכת, ורוכשים הבנה והעמקה שאי אפשר לקבל בהוראה רגילה.
בעידן בו עוד ועוד חברות היי-טק פותחות שלוחות בגליל, לבוגרי החוג למדעי המחשב של תל-חי יתרון בולט המאפשר להם להשתלב בהצלחה בשלוחות אלה, כמו בחברות הייטק נוספות בגליל ובכל הארץ.
2 צפייה בגלריה
"החברות הגדולות כבר זיהוי את הפוטנציאל: תואר המשלב בין ידע תיאורטי רחב להכשרה מעשית"
"החברות הגדולות כבר זיהוי את הפוטנציאל: תואר המשלב בין ידע תיאורטי רחב להכשרה מעשית"
"החברות הגדולות כבר זיהוי את הפוטנציאל: תואר המשלב בין ידע תיאורטי רחב להכשרה מעשית"
( צילום: אלכס קוקורין בוגר החוג למדעי המחשב האקדמית תל-חי )

תכניות ייחודיות הפונות לתחומים העדכניים ביותר בעולם ההיי-טק

תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב בתל-חי היא תכנית מקיפה ומעמיקה, הכוללת את הכלים והידע המעודכנים ביותר של התחום. במסגרת התכנית הסטודנטים יתמחו במסגרת אחד ממקבצי ההתמחות המפורטים, אשר מאפשרים התמקצעות והתנסות:
1. מקבץ בפיתוח תוכנה: הלימודים במקבץ זה מאפשרים לסטודנטים להתמקצע בתחום מבוקש מאוד בתעשיית ההיי-טק. לצד לימוד הבסיס המתמטי והתיאורטי של מדעי המחשב לומדים הסטודנטים את המרכיבים היישומיים ביותר בתעשייה: שפות התכנות העיקריות וסביבות הפיתוח המתקדמות ביותר. הסטודנטים רוכשים ידע וניסיון בתכנות מכוון עצמים, תקשורת מחשבים, הנדסת תוכנה, תכנות מערכות הפעלה, תכנות בסביבת האינטרנט, מסדי נתונים, אבטחת מידע, קריפטולוגיה, מיחשוב ענן ופיתוח אפליקציות.
2. מקבץ בעיבוד אותות ולמידה חישובית: תכנית לימודים זו מאפשרת להתמחות באחד מהתחומים המבוקשים ביותר בתעשייה ובמחקר. התכנית מתמקדת בשני תחומים עיקריים: עיבוד אותות ותמונות, ולמידה חישובית. הלימודים כוללים עיבוד אותות קול ותמונה, ראייה ממוחשבת, דחיסת תמונות, למידה חישובית וזיהוי תבניות, בינה חישובית, big data ועוד. ההתמחות הייחודית בעיבוד אותות ולמידה חישובית, לצד הידע המעמיק והמקיף במדעי המחשב ובתוכנה, יאפשרו לבוגרים השתלבות בתפקידי תכנות ופיתוח בנושאים אלה, או המשך לימודים לתארים גבוהים.
3. מקבץ ב-AI (למידה חישובית ובינה מלאכותית): מקבץ זה יאפשר לסטודנטים להתמחות ברמה גבוהה בתחום ה-AI, אשר ניצב בשנים האחרונות בחזית המחקר והפיתוח הן בתעשייה והן באקדמיה. בליבת התחום משתלבים בפועל מקצוע המערכות הלומדות (machine learning) לצד מקצוע הבינה המלאכותית (artificial intelligence).
4. מקבץ במערכות זמן אמת ורשתות: המקבץ מתמקד בשני תחומים מהשימושיים ביותר היום בעולם ההיי-טק: מערכות Real-Time ורשתות מחשבים. דגש מיוחד יינתן להכרה של כלים ישומיים רבים המאפשרים לסטודנטים המסיימים את המסלול השתלבות מהירה בתעשייה.
5. מקבץ בטכנולוגיית האינטרנט (Web): מקבץ זה מקנה הכרה עמוקה של הטכנולוגיות עליהן בנויה הרשת, וכן ידע יישומי בתחומים בסיסיים כמו sql, html, css ו-Javascript, ובתחומים החמים בשוק כיום.
בוגרי מדעי המחשב של המכללה האקדמית תל-חי נהנים מחוויית לימודים מיוחדת ומגבשת, באחד האזורים היפים ביותר בארץ, אך חשוב מכך, מצליחים לצבור ידע מעשי משמעותי תוך כדי הלימודים ולהשתלב בתפקידים מרתקים, בחברות ההיי-טק, במרחב הגליל ומחוצה לו.
לפרטים על תואר ראשון במדעי המחשב באקדמית תל-חי, המשלב ניסיון מעשי ולימודים בלב הגליל.
מוזמנים
להתקשר 9827*, בווטסאפ: http://bit.ly/2PuzFIi או להשאיר פרטים בקישור: https://bit.ly/3gDccoV

פורסם לראשונה: 12:47, 12.07.21