כשמדברים עם עדי, עומר ושלום על הרכב החדש של המשפחה שלהם, אי אפשר להתעלם מהחיוך הרחב והתחושה מאחוריו. תחושה של הצלחה.
מותג הרכב צ'רי, אשר פועל ברחבי העולם כבר יותר מ-25 שנה, הושק בישראל לפני פחות מחצי שנה והפך לסיפור הצלחה כמעט בין רגע. השילוב בין מחיר אטרקטיבי, אבזור ברמה גבוהה, מערכות בטיחות מתקדמות ומאפיינים ייחודיים כמו רכב מדבר שמאפשר לנהגים להישאר ממוקדים בכביש - הובילו לנתוני מכירות הולכים וצומחים עבור המותג המסקרן.
על מנת לקבל עדות ישירות מהשטח, שוחחנו עם שלושה לקוחות שבחרו בצ'רי עבור המשפחה שלהם. מה אמרו עדי, שלום ועומר על הרכב המשפחתי החדש שלהם? ולאן הספיקו לטייל איתו בחג?
1 צפייה בגלריה
(צילום: דוד סטרזמייסטר)

"אין היום בארץ רכב 7 מקומות שנותן תמורה כמו הדגם של צ'רי"

עומר וקורל ויסברג, המתגוררים בראש העין ומגדלים 3 בנות, נוסעים על הצ'רי של המשפחה כבר יותר מארבעה חודשים. "אני עובד בנק, וקורל בעלת עסק לשזירת פרחים באירועים, בשם קורל פלאוורס", מספר עומר. "כשהתחלנו בחיפושים אחרי רכב חדש, חיפשנו רכב עם הרבה מקום - מצד אחד לנסיעות עם הבנות ומצד שני לציוד שקורל לוקחת לאירועים".
כחלק מתהליך הבחירה עומר ביצע סקר שוק על כל הדגמים הפוטנציאליים. "אחרי הכל, אני מגיע מתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, אז צללתי לסקר שוק נרחב", מספר עומר. "נכון לנקודת הזמן הנוכחית, מאתגר מאוד למצוא רכב במחיר טוב שנותן תמורה מלאה לכסף".
לבסוף בחרו לרכוש רכב חדש מדגם טיגו 8 של צ'רי. "ראינו את הרכב, עשינו נסיעת מבחן והחלטנו להתקדם לצ'רי", מספר עומר. "קראתי וגיליתי שמדובר בחברה בינלאומית שמייצרת את כל החלקים של הרכבים שלה מא' ועד ת', עם מחלקת מחקר ופיתוח משלה, מהחברות המובילות בסין".
ואיך החוויה עד כה? "חוויית הנסיעה מאוד נוחה. הרכב ברמת גימור מאוד גבוהה, הטכנולוגיה מתקדמת. העיצוב החיצוני מפואר ויפה, אבל לא מנקר עיניים".
תא המטען הגדול "הופך אותו לרכב מושלם לעצמאיים עם ציוד, כמו קורל. מצד שני, אנחנו משפחה שמאוד אוהבת לטייל ובדגם שקנינו אפשר להוסיף גגון, וכשמקפלים את השורה השלישית של המושבים, יש בגאז' רחב ביותר. בשורה התחתונה אנחנו מרוצים מאוד", אומר עומר.

"חיפשנו דגם שיכול לעבור בשבילים והילדים לא היו מוכנים לוותר על סאן רוף"

משפחת ביטון מקריית ביאליק חיפשה "רכב מרווח מלפנים וגם מאחור, ומספיק גבוה שתהיה לו עבירות בשבילים", אומר שלום ביטון, אב המשפחה. "הילדים שלנו, עדן בת ה-10 ורוי בן ה-6, אוהבים מאוד סאן רוף כמו שהיה להם ברכב הקודם. לי היה חשוב שיהיו ריפודי עור כדי שהילדים יוכלו לאכול באוטו ויהיה קל לנקות". בנוסף, "עוד צורך שהיה לנו חשוב ולא היה קיים ברכבים אחרים, הוא מיזוג למושב האחורי. הילדים תמיד מתלוננים שחם להם".
בכל הנוגע לשיקולים בבחירת הדגם של צ'רי, "מעל לכל היה חשוב לנו העיצוב, וגם מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת שמירה על נתיב, קרוז קונטרול ובקרת שיוט אדפטיבית. אחרי נסיעת מבחן, הבנו שהשילוב בין המחיר לתמורה הוא מושלם".
במחקר לפני הרכישה שלום בדק לגבי המותג ואת המפעל בו הרכבים מיוצרים. "בדקתי על המפעל בסין, הבנתי שמדובר במותג בבעלות ממשלת סין, כך שלא מדובר באדם פרטי שהוציא רכב שהוא גימיק, אלא משהו שיש מאחוריו 'אני מאמין' וחותמת איכות ואמינות. זה משהו שנותן ערבות חזקה מאוד למוצר, במיוחד כשמדובר במותג חדש בישראל".
בעקבות המחיר האטרקטיבי, "הרשנו לעצמנו לבחור בדגם גדול יותר, כדי ליהנות מתא מטען גדול, לקחת חברים, סבא וסבתא. בחרנו להתפנק".
חלק מהשקט הנפשי נובע מהעובדה שהמותג מיובא על ידי פריסבי, "כך שיש מעטפת של שירות מבית טוב ומוכר. יש אחריות מורחבת, מרכזי שירות נוחים ומוסכים זמינים", אומר שלום.
ואיך החוויה עד עכשיו? "הספקנו לנסוע לצפון, לחופשה במרכז", מספר שלום. "הנסיעה נעימה ושקטה, התאוצה מגיבה מעולה, כל המערכות מתפקדות היטב. יש אפילו מיזוג לשורה השלישית. הספקתי לעבור דירה מאז שקיבלנו אותו וניצלתי את החלל הגדול שלו כדי להעביר הרבה חפצים גדולים ושבירים". בשורה התחתונה, "הרכב מוכיח את עצמו ועושה את העבודה בצורה טובה ועקבית. אין הפתעות והאיכות הגבוהה נשמרת".

"במחיר של רכב יד שניה מהקטגוריה, מקבלים רכב חדש ומאובזר"

למשפחת לייטנר מרמת גן שלושה ילדים, "כך שהיה לנו צורך ברכב מרווח שמתאים למשפחה", אומר עדי, אב המשפחה. המאפיין הראשון שנבחן הוא נושא הבטיחות. "הסתכלתי על נתונים מחו"ל מבחינת בטיחות, והתרשמתי לטובה. בנוסף, התאים לנו התקציב, והעיצוב שלו יפה ובלט מול חלק מהמתחרים". עוד מספר עדי כי "רכבים יד שניה שענו לצרכים שלנו הגיעו למחיר של צ'רי חדש, כך שהעדפנו ללכת על בטוח במקום לבחור ברכב עם עשרות אלפי ק"מ. בסופו של דבר חיפשנו את התמורה המקסימלית למחיר".
מלבד המאפיינים של הרכב עצמו, "יש לצ'רי 5 שנות אחריות- 3 שנים על המנוע והגיר ועוד שנתיים על שאר הדברים, מה שנותן שקט לטווח ארוך יחסית", מוסיף עדי.
ואיך החוויה עד כה? "היינו בעמק האלה, בטיול בצפון, נסענו על שבילים בהנאה גדולה. בסופו של דבר הצ'רי נותן יותר עבירות מרכב פרטי. אחיזת הכביש שלו נוחה, וניצלנו את המרווח הפנימי באופן מקסימלי, כשקיפלנו רק מושב אחד בשורה השלישית - משהו שלא קיים ברכבים אחרים בקטגוריה".
עדי מספר כי הוא חבר בפורומים של בעלי צ'רי בוואטסאפ ובאינטרנט. "יש קהילה מאוד מועילה של בעלי צ'רי שמוכנים לחלוק מידע ותובנות. אפשר להתייעץ, יש שם אנשים שחקרו את האוטו הרבה יותר ממני, ששמחים לתת תשובות ונתונים מהשטח. אצלי בכל מקרה, בינתיים הכל פיקס".
אם אתם חושבים להצטרף לעומר, עדי ושלום ולהיות חלק מסיפור ההצלחה של צ'רי בישראל, מומלץ לקבוע נסיעת מבחן עוד היום. עבור משפחות המחפשות שילוב בין מחיר אטרקטיבי, אבזור ומערכות בטיחות בסטנדרט גבוה ומאפיינים שעוזרים לשמירה על חוויית נהיגה בטוחה - צ'רי הוא הבחירה הנכונה.