סרי לנקה היא מדינה עם מזג אוויר טרופי ונעים לאורך השנה, נופים מדהימים ושמורות טבע מרתקות- מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי לחופשה משפחתית. בין היתר, הילדים יוכלו ליהנות מגן חיות עצום, פארק שעשועים, חווה להצלת פילים ואפילו חווה המיועדת לצבי ים בלבד. חופשה בסרי לנקה היא חוויה שכל המשפחה תודה לכם עליה במשך שנים.
מהם היעדים הפופולאריים למשפחות באי? וכיצד שומרים על נסיעה בראש שקט עם ביטוח נסיעות מתאים?
קולומבו – נקודת היציאה לחופשה (והמקום לשופינג)
עיר הבירה קולומבו היא נקודת ההתחלה של הטיול בסרי לנקה. בעיר תמצאו גורדי שחקים ומרכזי קניות, לצד שווקים מסורתיים ומקדשים.
חוות צבי הים בברוולה
חוות צבי הים נוסדה לפני קרוב ל-40 שנה ונכון להיום היא טיפלה ביותר מחצי מיליון צבים שנשלחו לים, כחלק מהמאמץ הכולל של סרי לנקה בהצלת צבי הים במדינה. בחווה ניתן לראות צבי ים בכל הגילאים וללמוד על תהליך הטיפול והשיקום של הצבים החמודים.
בית יתומים לפילים בפינוואלה
בית היתומים בפינוואלה (Pinnawala) הוקם כדי לטפל בפילים שההורים שלהם נהרגו. במקום, המוגדר בתור שמורת טבע, גדלים יותר מ-100 פילים מתוך מטרה לשחרר אותם לטבע. אפשר לצפות בפילונים מתרחצים בנהר והבונוס הגדול - אפשר להאכיל את גורי הפילים.
3 צפייה בגלריה
הפניקס פרסומי
הפניקס פרסומי
(צילום: pixabay)
פארק השעשועים Guruge Nature Park
אתם מוזמנים לפארק שעשועים ייחודי עם שילוב בין מתקנים לכל המשפחה, לצד הצגה של ההיסטוריה והתרבות המקומית. בין היתר, תוכלו למצוא בפארק שחזור של כפר מסורתי עתיק, פארק ציפורים ובעלי חיים, מתחם דינוזאורים ומוזיאון אבנים יקרות.
בנוסף, קיימים בפארק מגוון מתקני שעשועים, אגם עם סירות, בריכת גלים, רכיבה על סוסים ועוד. בסופי השבוע ובחגים מתקיימים מופעים לכל המשפחה. המתחם ממוקם כחצי שעה נסיעה מקולומבו הבירה.
אקווריום Water World Kelaniya
אקווריום גדול על גדות נהר קלני, מרחק נסיעה של חצי שעה מקולומבו. בתוכו תמצאו מאות מיני דגים וחיות ים אחרות, כולל בעלי חיים כמו צלופחים ודגי ריאות. אל תפספסו את המנהרה בה תוכלו ללכת בין אלפי דגים מכל כיוון.
מתחם האקווריום כולל פארק ציפורים עם אלפי ציפורים צבעוניות, חלקן אקזוטיות ונדירות. מדובר על חוויה לכל המשפחה, המתאימה במיוחד לימי גשם.
שמורת הטבע יאלה
יאלה (Yala) פארק היא שמורת טבע מרשימה ורחבת ידיים, בה תוכלו לראות פילים, צבאים, טווסים, תנינים, ציפורים, קופים, תאו ואפילו נמרים. מומלץ לשכור מדריך ורכב שטח על מנת לנוע בקלות בשבילי השמורה ולהגיע למקומות המעניינים ביותר.
3 צפייה בגלריה
הפניקס פרסומי
הפניקס פרסומי
(צילום: pixabay)
קנדי - עיר ציורית עם גן בוטני מרשים
העיר קנדי היא עיר ציורית עם גן בוטני בודהיסטי גדול ומקדש בו נמצאת על פי האמונה שיניו של בודהה. המקדש המרשים נמצא על שפת אגם במרכז העיר, והוא אחד המקדשים החשובים והקדושים ביותר לבודהיסטים.
העיר גם נחשבת לבירת התרבות של סרי לנקה, בה תוכלו לצפות במופעי תיאטרון מחול מסורתיים.
העיר העתיקה גלה
העיר העתיקה גלה (Galle), הממוקמת בדרום האי, הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בעיר אפשר למצוא אדריכליות קולוניאלית, מוזיאונים וחופים יפים בסביבתה. אל תפספסו את הדייגים העומדים על כלונסאות עץ בים ודגים בעזרת שיטת דייג מסורתית ועתיקה.
סיגירה – נוף פנורמי מראש סלע האריה
סיגיריה הוא ככל הנראה האתר הכי מפורסם בסרי לנקה. בראש סלע האריה, שגובהו 200 מטרים, ממוקמים שרידי מבצר עתיק. הנוף הפנורמי עוצר נשימה והופך את הטיפוס לחוויה משתלמת.
ה-מקום לרפטינג - קיטולגלה
למשפחות חובבות האקשן, הכפר קיטולגה הוא המקום המומלץ ביותר לצאת ממנו לרפטינג אתגרי. השייט הסוער עובר בנהר קלאני, בין גבעות שופעות יערות גשם ירוקים. בכפר אפשר למצוא גם מסלולי אופניים, טיולי מים וכד'.
הילדים רוצים לצפות בדולפינים ולווייתנים? במיריסיה אפשר!
בחופים רבים בסרי לנקה אפשר למצוא אפשרויות לצלילה בשנורקל וגלישה, אטרקציות פופולאריות בחופי האי. במיריסיה תוכלו למצוא אטרקציה ייחודית – שייט צפייה בדולפינים ולווייתנים. אם אתם בחופשה בעונה המתאימה (נובמבר עד אפריל), מומלץ מאוד לצאת לשייט לחוויה בלתי נשכחת.
יער הגשם המדהים של סרי לנקה - סינהרג'ה
סינהרג'ה (Sinharaja), הוא יער הגשם היחיד והמדהים של סרי לנקה, אשר נמצא בחלקו הדרומי של האי. שמורת היער הוכרזה ב-1988 בתור אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בשמורה תוכלו לחזות באיילים, נמר סרי לנקי, נמיות, קופי לנגור ואפילו פילים.
אל תפספסו את החופים הלבנים של סרי לנקה
חוף ים הוא חוויה משפחתית מעולה – והחופים בסרי לנקה הם מהחופים היפים ביותר שתראו. חולות לבנים, מים צלולים בצבעי כחול-טורקיז, עצי קוקוס, שקט ושלווה. סביב החופים מתקיימת פעילות רבה של ספורט ימי, כמו גלישה או צלילה עם שנורקל.
המיקום הטרופי של סרי לנקה מאפשר למשפחות ליהנות בחופים של האי בכל תקופה בה תגיעו לחופשה - בחודשים דצמבר-מרץ מומלץ להגיע לחופים בדרום ומערב המדינה, בעוד שבחודשים מאי-ספטמבר, ההמלצה היא להגיע לחופים המטריפים במרזח האי, כדי ליהנות ממזג אוויר רגוע ונעים יותר.

טסים בראש שקט – כך תוודאו שאתם מקבלים טיפול רפואי בצורה הנוחה ביותר

אם אתם חולמים על חופשה משפחתית בסרי לנקה, אחד השיקולים החשובים ביותר לקראת הטיסה הוא בחירה בביטוח הנסיעות המתאים ביותר.
לכן, כדאי להכיר את ביטוח הנסיעות לחו"ל של הפניקס. מדובר בביטוח נסיעות נוח המאפשר לכם לבצע פעולות בקלות באמצעות אפליקציית ביטוח נסיעות ייעודית, הכוללת תיאום תור לרופא בחו"ל ללא התעסקות עם תשלום ומבלי לחפש רופא באופן עצמאי. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לבצע ייעוץ עם רופא בשיחת וידיאו, או להזמין ביקור רופא למלון (בכפוף לזמינות הרופאים ביעד). בנוסף, לרוכשי כיסוי כבודה ובמקרה בו המזוודה מתעכבת, הביטוח מעניק פיצוי של 200 דולר בביט – הכל דרך אפליקציית SMART TRAVEL באופן קל ופשוט.
ביטוח הנסיעות של הפניקס חוסך את ההתעסקות עם הניירת ואת איתור השירותים הרפואיים בחו"ל, מה שמאפשר לכם לטוס (ולחזור) בראש שקט.
כאשר אתם נוסעים לחוויה משפחתית ביעד אקזוטי, חשוב להשאיר את הדאגות מאחור. ביטוח נסיעות של הפניקס מקל על השימוש וקבלת שירות פרימיום, ומגן על המבוטחים בזמן אמת.
3 צפייה בגלריה
הפניקס פרסומי
הפניקס פרסומי
(צילום: pixabay)
מידע זה הינו כללי אודות הפוליסה והכיסוי הביטוחי יינתן בהתאם לתנאי הפוליסה המלאים וסייגיה. קביעת התור לרופא באמצעות חברת air doctor בכפוף לתנאי השימוש באפליקציה, מדינת היעד וזמינות הרופאים בה .לרוכשי כיסוי כבודה בלבד – פיצוי של 200$ בביט בגין מקרה בו מדובר בעיכוב מזוודות של עד 3 מבוטחים.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.


פורסם לראשונה: 22:33, 20.05.24