מי מאתנו לא מכיר את זה: בתחילת החודש נכנסת משכורת והחשבון נמצא ביתרת זכות, ואז מתחילות לרדת ההוצאות והחשבון עובר מפלוס למינוס. התנודתיות הזו בין הפלוס למינוס מאפיינת מאות אלפי משקי בית בישראל, בטח במציאות הכלכלית הלא פשוטה של ימינו.
במטרה להקל על לקוחותיו, בנק הפועלים מודיע על הטבה משמעותית שתקל על משפחות רבות ותחסוך להם עד מאות שקלים בשנה באמצעות עו"ש מקזז - מנגנון אוטומטי לקיזוז יתרות הזכות מיתרות החובה של מסגרת האשראי כך שהריבית שהלקוח משלם על המינוס תקטן ואף תיחסך לחלוטין. אז למה שתשלמו ריבית על המינוס ביום שני אם ביום ראשון הייתם בפלוס?
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

אז איך זה עובד?

במהלך כל חודש יתבצע חישוב יומי של יתרות הזכות והחובה בחשבון העו"ש והן יתקזזו אחת עם השנייה עד לסכום מקסימלי של 300,000 ₪ בחודש. כך לדוגמא, אם החשבון שלכם היה ביתרת זכות של 15,000 ₪ למשך 15 ימים ולאחר מכן ב-15 הימים הנותרים ביתרת חובה של 15,000 ₪, לא תשלמו ריבית על המינוס בכלל - חיסכון של כ-80 ₪ בחודש.
בניגוד לפתרונות של מתן ריבית על הפלוס שברוב המקרים מקזזת אחוז קטן מאוד מיתרות החובה, עו"ש מקזז יכול לנטרל לחלוטין את הריבית על המינוס כך שעבור משפחות רבות שנעות בין הפלוס למינוס מדובר בפתרון המשתלם ביותר.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ההטבה ניתנת בחינם ובאופן אוטומטי בכל חשבון עו"ש פרטי עם מסגרת אשראי, החל מה- 1.8.2023.
פתרון זה מצטרף לשורת מהלכים שהוביל השנה בנק הפועלים במטרה להקל על הנטל הכלכלי אתו מתמודדים משקי הבית לרבות ספיגת עליות הריבית על המשכנתא, הקמת קרן הלוואות מסובסדות לעסקים, הקמת קו קשוב למשכנתאות, פיקדונות ותוכניות חיסכון בריביות אטרקטיביות ועוד.
בכפוף לתנאי הבנק המופיעים באתר. השירות מיועד ללקוחות בעלי מסגרת משכורת, חח"ד פרטי, סטודנט או חייל. יתרת זכות מקסימלית לקיזוז 300,000 ₪ בחודש.