מאת ד"ר ענת גבאי, מומחית ברפואת עיניים
עם התקדמות הגיל, העור מתחת לעיניים הופך לדק ויבש יותר. בד בבד חלה צניחה של אזור הלחי העליונה, עם הידלדלות מואצת של רקמת השומן התת־עורית. כתוצאה מכך שכבת כלי הדם הוורידיים הכחלחלה בולטת יותר דרך העור, שצבעו כמעט שקוף. כך בתהליך ההתבגרות נוצר שקע לא אסתטי מתחת לעיניים. השקע עצמו יוצר צל וכך נוצרת גם כהות מתחת לעיניים.
שקעים מתחת לעיניים יכולים להופיע כבר בעשור השני לחיים, והם מחמירים מהעשור הרביעי ואילך. אולם שקעים מתחת לעיניים יכולים להופיע גם ללא קשר לתהליך ההתבגרות, בקרב צעירים, כחלק מגנטיקה ומבנה העין.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
תופעה לא אסתטית נוספת המתרחשת עם ההתבגרות היא שקיות מתחת לעיניים. אלה נוצרות בשל רפיון רקמות העפעף, תופעה שיוצרת בליטה חיצונית של שומן ארובת העין במנגנון של מעין "הרנייה".
טיפול בפגמים האסתטיים הללו: כהויות, שקעים ושקיות מתחת לעיניים, הוא הטיפול החשוב ביותר לסילוק המראה העייף של הפנים, והוא משנה את הנראות הכללית של הפנים. "זהו אחד מהטיפולים הכי יפים, אשר מעניק את השינוי המשמעותי ביותר למראה שלנו", מסבירה ד"ר ענת גבאי, מומחית ברפואת עיניים, בעלת מרפאות אסתטיקה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר ענת גבאי, מומחית  לרפואת עיניים, עוסקת  באסתטיקה
ד"ר ענת גבאי, מומחית  לרפואת עיניים, עוסקת  באסתטיקה
ד"ר ענת גבאי, מומחית לרפואת עיניים, עוסקת באסתטיקה
(צילום: פרטי)
הרפואה האסתטית מאפשרת כיום מענה מיידי וקל, יותר מאשר בעבר, הודות לטיפולים החדשניים והטכניקות המתקדמות בתחום הטיפולים האסתטיים סביב העיניים.

פתרונות בהזרקה

כאמור, ישנם שלושה פגמים אסתטיים עיקריים באזור העיניים: שקעים, כהויות (עיגולים שחורים) ושקיות מתחת לעיניים. אלה, לצד תופעות אסתטיות אחרות, משווים לפנים מראה עייף, מבוגר ועצוב, ומטופלים כיום באמצעים פשוטים, הכוללים בעיקר הזרקות של חומרי מילוי או בוטוקס.
שקעי עיניים, שקיות מתחת לעיניים והבהרת כהויות -הטיפול מתבצע על ידי הזרקת חומצה היאלורונית באמצעות קנולה. החדרת חומצה היאלורונית לעומק השקע מחזירה את הנפח, מותחת את העור ומבהירה את הכהות שנוצרת הן מאפקט ההצללה והן מהשתקפות כלי הדם.
הקנולה היא צינורית דקיקה, המוחדרת מנקודה אחת בלבד. שיטת הקנולה היא בטיחותית יותר משום שאינה פוגעת בכלי הדם הנמצאים באזור. כך נמנעות גם תופעות האדמומיות, הנפיחויות, הסימנים הכחולים והרגישות, המתרחשות לאחר הזרקה באמצעות מחט רגילה.
טיפול זה, בשילוב עם מילוי הלחי, יוצר את האשליה הטובה ביותר של הרמת הפנים שכולנו חפצות בה.
קמטים סביב העיניים - כוללים את הקמטים הנמצאים בין הגבות (קמטי הזעף), קמטים במצח (קמטי חשיבה) ובצידי העיניים (קמטי החיוך, המכונים רגלי העורב). כל אלה נגרמים על ידי שרירי ההבעה, ומטופלים באמצעות הזרקת בוטוקס, המחליש את שרירי ההבעה הללו.
כשבועיים לאחר הזרקת הבוטוקס, מסבירה ד"ר ענת גבאי, מומלץ להשלים את הטיפול על ידי הזרקת חומצה היאלורונית ייעודית לקמטים שנותרו בין הגבות ומעליהן.
מילוי רקות סביב העיניים - רקות שקועות משוות לפנים מראה מבוגר, והטיפול בהן מתבצע על ידי חומרי מילוי מבוססי חומצה היאלורונית, המשחזרים נפחים שהתרוקנו עם הגיל, ומתאימים למילוי הרקות והגבות.
למילוי רקות יש חשיבות עצומה. רקות מלאות מעניקות אשליה של הארכת עצמות הלחי והגבהה שלהן, וכך נוצר מראה צעיר ורענן.
שילוב של מילוי רקות עם מילוי גבות ובוטוקס מעניק מסגרת יפה ביותר לאזור העיניים, ומשדרג את מראה הגבות (הרמה / לכסון).

* ד"ר ענת גבאי, מומחית ברפואת עיניים ועוסקת ברפואה אסתטית.
לקביעת ייעוץ, 0522603272 .
@anat-gabbay אינסטגרם

עם עיניים לא משחקים: מה חשוב לדעת על טיפול אסתטי בעיניים?


** אזור העיניים הוא החשוב ביותר בתהליך הצערת הפנים – תוצאה טובה תשיב לפנים את המראה הצעיר והרענן שלהן.
** אזור העיניים דורש מיומנות רבה והיכרות עם מבנה העין והאנטומיה שלה - ומכאן חשיבות עצומה לבחירת הרופא המבצע.
** טיפול אסתטי בעיניים מחזיק שנים רבות!
** הימנעות מטיפול יתר: חשוב לחלק את הטיפולים בהדרגה כדי לא להגיע למצב של טיפול יתר המתבטא בנפיחויות.