כאשר ישראל מליחי, יועץ זוגי ומגשר, ישב לראשונה בחייו לכתוב ספר, הוא מצא את עצמו כותב גיבורות נשיות מרתקות, אשר חוות אירועים שקל מאוד להזדהות איתם. "כמעט כל אחד מהאירועים קרו, קורים או יקרו לכל אחד מאיתנו", אומר ישראל.
התגובות לספר הראשון 'מהממת', היו עוצמתיות ברמה שהובילה את ישראל להמשיך לכתוב. מאז נכתבו עוד שלושה ספרים, שהמשיכו את ההצלחה ושניים נוספים בדרך. האחרון שבהם 'הפתקים של הינדי', הוא אולי החשוב מביניהם, בעיקר לאור התובנות ההתנהגותיות, שמתחבאות בין דפיו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: איילת מליחי)
כל אחד מהספרים של ישראל כתוב כרצף אחד ארוך, בלי פרקים ובלי הפסקות. "הרצף, הקצב, המסתורין, הדילמות וההזדהות הם אלה שיצרו את התגובה שחזרה על עצמה, על כך שאי אפשר להניח את הספר מהיד", אומר ישראל. "כל אירוע, בכל אחד מהספרים, הוא פאזל של מקרים רבים ולעתים חלקי מקרים, שפגשתי בחדר הטיפולים כיועץ ומגשר ונעטפו בסיפור עלילתי. הדרך הטובה ביותר ולדעתי היחידה ליצור ספר מתח מלא הזדהות ורגש היא לבסס אותו על מציאות, מציאות שתמיד עולה על כל דמיון״.
״כמעט לכל אחד מאיתנו״, הוא אומר, "יש נקודת זמן בה אירוע כלשהו מערער לנו את שגרת החיים. זה בדיוק מה שקורה לדמויות בספרים שלי וגורם לקוראים להזדהות איתן".
כדי לעזור לכם להחליט מאיזה ספר להתחיל, קבלו הצצה קטנה אל הסיפורים, הדמויות הבלתי נשכחות ואולי רמיזה לאתגר והחוויה שעוברות הדמויות:
מהממת
ספר הבכורה, שכותרת המשנה שלו היא 'אירוע שקרה, קורה או יכול לקרות לכל אחד מאיתנו'. הספר מספר על דנית, אישה נשואה, בת 40, שחיה חיי שגרה. דנית מקבלת הודעה ממספר לא מוכר, מניחה שמדובר בטעות וממשיכה בחייה. אלא שמייד בהמשך, מתברר שזו לא טעות. מנקודה זו מתחיל מסע מפתיע ומתעתע, שמוביל אותה לגלות דברים שלא ידעה על החיים שלה, על הסביבה שלה ועל עצמה.
"היו קוראים שכעסו עליי ואמרו לי 'שיחקת לי בראש'", מספר ישראל. "תיארו לי טווח שלם של רגשות מול הדמויות - החל מהזדהות מלאה דרך ויכוח ועד כעס גדול. לדעתי ההזדהות הזו נובעת משום שהאירועים בספר הם ממש ה'כאן ועכשיו' של כל אחד מאיתנו".
את משהו את
ספר ההמשך של 'מהממת' הוא גם ספר שעומד בפני עצמו. הספר עוקב אחרי דנית וחברתה רווית, אשר מתגלגלות למסע מרתק ומלא מסתורין, שתחילתו והמשכו לא ברורים, והופך מסוכן כבר בשלבים מוקדמים. פתק מסתורי שמישהו זורק להן בזמן שהן נחות לאחר מסאז' מכניס אותן, כמעט ללא שליטה, לסיפור של מאבקי ירושה, פשע וסכנת חיים. גם ספר זה טבול ברומנטיקה עוקצנית, עכשווית ומשולחת כל רסן לעיתים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: איילת מליחי)
הכאב אינו מרפה
מתי בפעם האחרונה שמעתם על אדם שעובר תאונת אופנוע קשה וזה אינו הדבר הכי קשה שקרה לו? 'הכאב אינו מרפה' מספר על בנג'מין, שעובר תאונת אופנוע, בה הוא נפגע קשה. במהלך ההחלמה, עובר בנג׳מין חוויה מטלטלת, שמטילה צל כבד על העבר ועל ההווה. הסיפור חוצה גבולות ונע בין ישראל לאוסטרליה ובין אהבה, וידוי ונקמה.
הפתקים של הינדי
גיבורת הספר, שרון, נשואה לאביתר ולא באושר. גם עם מי שאמור להיות לה מאהב מנחם, הסיפור מסתבך והופך אפילו מסוכן בשלב כלשהו. באורח פלא, היא פוגשת אדם מיוחד ועולם שלם שלא הכירה ולא האמינה שתתחבר אליו ולמעשה משנה את חייה.
הספר מספק חוויית קריאה אחרת - בתוך העלילה המרתקת של הרומן, שתולות תובנות שמשנות את חייה של שרון ועשויות לשנות גם את חייהם של כל אחד מהקוראים.
להצצה אל העמודים הראשונים של הספרים מאת ישראל מליחי ולרכישה במחיר ישיר, היכנסו>>