אגד אחראית על יותר ממיליון נסיעות בכל רחבי ישראל בכל יום ושואפת לספק לנוסעיה את חוויית הנסיעה הבטוחה והיעילה ביותר. על מנת לממש יעדים אלה, מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל מיישמת תכנית מקיפה וקפדנית של שמירה על בטיחות וצעדים מתמשכים לשיפור החיסכון וההתייעלות.
בין היתר, אגד מקנה לנהגים הרגלי נהיגה בטוחים בתהליך הכשרה מקיף, מנהלת מעקבי בטיחות גלויים וסמויים ושומרת על כשירות הנהגים בתחום הבטיחות. בכל הנוגע להתייעלות, אגד היא חלוצת האוטובוסים החשמליים בישראל, והיא עומדת בפני מהפכה גדולה של החלפת צי האוטובוסים המונעים בדיזל באוטובוסים חשמליים במהלך העשור הקרוב - כל זאת על מנת לוודא כי הנוסעים זוכים לנסיעה בטוחה, שקטה וחלקה.
הצעד המשמעותי הנוכחי של אגד בתחום הוא הסכם אסטרטגי עם חברת Traffilog הישראלית, אשר במסגרתו תותקן מערכת החברה על כ-3,000 אוטובוסים של אגד.
כיצד פועלת המערכת? מה היקף החיסכון הצפוי של אגד? וכיצד ישפיע המהלך על הנוסעים?

Traffilog - "העיניים של אגד" בתוך האוטובוס

מערכת Traffilog היא מערכת דיאגנוסטיקה ובטיחות הפועלת באמצעות חיישנים אשר מותקנים בצמוד למנוע ועל מרכב האוטובוס.
המערכת עוקבת אחר תקינות הרכב על מנת למנוע נזקים ולהקדים את זמני השירות לפי הצורך. בין היתר, המערכת מספקת התראות על תקלות מכניות בזמן אמת, לוחות זמנים לשירות, דוחות תקופתיים וניתוח משימות הרכב.
בכל הנוגע להתנהגות הנהג, המערכת מסייעת לנהגים בנהיגה חסכונית ובטיחותית באמצעות התראות המוצגות לנהג במהלך הנסיעה על פי ניתוח הנהיגה שלו.

התוצאה - חיסכון שנתי משמעותי בהוצאות הדלק ומניעת בלאי

על פי ההערכות של אגד, התקנת המערכות של Traffilog צפויה לחסוך לחברה כ-7 מיליון ₪ בשנה על הוצאות דלק בלבד, עוד לפני חישוב החיסכון הנובע מפעילות המוקד האקטיבי של Traffilog, אשר מזהה או חוזה תקלות מבעוד מועד ובכך מקטין נזקים לרכב, מקצר את זמן הטיפולים ומגדיל את הזמינות של האוטובוסים לעבודה.

היתרון עבור הנוסעים - נסיעה חלקה יותר עם פחות תאונות

עבור הנוסעים, השימוש במערכת של Traffilog משפרת באופן משמעותי את אופי הנהיגה של הנהגים, מה שמוביל לשיפור חווית הנסיעה והשירות לנוסעים, לצד צמצום תאונות והפחתת הבלאי.
דו"ח מרוכז של נתוני הנהיגה נשלח אל הנהג ואל מוקד מיוחד של החברה, אשר בעקבותיו הנהגים הרלוונטיים מוזמנים להדרכה על שיפור הבטיחות בנהיגה שלהם.
לדברי אבי פרידמן, מנכ"ל אגד, "ההסכם עםTraffilog הוא צעד חשוב נוסף של אגד לעבר עתיד מתקדם ויעיל יותר. המערכת של Traffilog תהפוך את צי האוטובוסים של אגד לבטיחותי, חסכוני ויעיל יותר. בשורה התחתונה, היא תסייע לאגד לעמוד במטרה החשובה והבסיסית ביותר של החברה - נסיעה רגועה ושלווה יותר עבור הנוסעים שעולים לאוטובוסים שלה".
אורלי יוסף, מנכ"לית Traffilog ישראל (מקבוצת Traffilog), מוסיפה כי "אנחנו שמחים על כך שאגד בחרה במערכת של Traffilog בתור פתרון לשיפור הרגלי הנהיגה של נהגי החברה, לכיוון נהיגה בטוחה ויעילות יותר. השימוש במערכת יצמצם גם את עלויות האחזקה של צי האוטובוסים. אנחנו בטוחים כי בעזרת הציוד והניסיון העשיר של Traffilog, אגד תצליח להפיק את המיטב מהצי שלה, לשפר את הרווחיות ולהציע ללקוחותיה נסיעה בטוחה יותר".
בפעם הבאה שאתם עולים על אוטובוס של אגד, תדעו שגם המערכת של Traffilog עוזרת לכם ליהנות מדרך שקטה, נעימה ובטוחה.

b
פורסם לראשונה: 14:17, 01.11.21