הכירו את יוסי, מומחה יין וסומלייה בעל שם, עם יכולת פנומנלית לניתוח יינות, בעלים גאה של יין משלו - וגם עיוור-חרש המוגבל לכיסא גלגלים ומתקשר באיות שפת סימנים בכף היד.
השילוב יוצא הדופן הזה נובע מהאדם הייחודי שהוא יוסי סמואלס. הסיפור של יוסי הדהד בכל העולם והוכיח עד כמה חשוב לא להפסיק לחלום ולעבוד למען הגשמת היעדים שלך, ללא קשר למגבלות.
איך התחיל הסיפור של יוסי, שהוביל אותו להיות מומחה ליין? ומה הוביל את יוסי לביקור ביקב בנימינה, כחלק משיתוף הפעולה הנוכחי של שלוה עם יקב בנימינה ורשת יין בעיר?

הילד הצעיר שהפך לאדם שלא מפסיק להגשים חלומות


יוסי סמואלס הוא אדם עיוור, חירש ועם מגבלות פיזית. יוסי, אשר נפגע כתוצאה מחיסון פגום שקיבל בגיל 11 חודשים, חווה פריצת דרך מדהימה בגיל 8 בה למד לתקשר באמצעות שפת הסימנים בכף ידו. יוסי התגלה כילד נבון, סקרן ושובב, והצליח לראשונה לתקשר עם בני משפחתו ולהשתלב כשווה בין שווים בכל פעילות משפחתית. כל בני המשפחה למדו את שפת הסימנים ולמדו ליהנות מחברתו של יוסי, מחוש ההומור שלו ומתחביביו הייחודיים.
הוריו של יוסי, קלמן ומלכי סמואלס, הקימו על רקע ניסיונם עם בנם את ארגון שלוה, שהחל מדירה שכורה בירושלים לילדים עם מוגבלויות, וצמח למרכז הגדול והמתקדם בישראל המסייע לאלפי ילדים נערים ובוגרים עם מוגבלויות ומאפשר להם להשמיע את קולם במגוון עצום של דרכים. החלומות הגדולים של יוסי הובילו אותו למפגשים עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, ראש ממשלת אנגליה ומנהיגים וגורמים רמי דרג ברמה העולמית.
בתור בחור צעיר עם חושי טעם וריח מפותחים במיוחד בגלל המחסור בחושים אחרים, פיתח יוסי אהבה גדולה ליין. באחד הימים קרא (בעזרת העוזרת שלו) על ג'סי בודק, שנבחר להיות הסומלייה של ישראל, והחליט שהוא רוצה לפגוש אותו. בתור אדם חדור מטרה שלא מוותר על כלום, הצליח יוסי תוך כמה ימים אכן לערוך פגישה עם בודק. הפגישה הובילה לסיפור ארוך טווח של שותפות, שהחלה מתהליך בו לימד בודק את יוסי טעימת יין במשך 3 שנים, לאחר מכן התקדם להגשמת חלום של יוסי בנסיעה לצרפת לטיול יקבים, ועד להפיכת התחביב למקצוע, כאשר יוסי הפך לסומלייה מקצועי. בשנת 2017 אף יצר יין ייחודי משלו בשיתוף עם יקב הרודיון ויקב גוש עציון תחת המותג Handshake, עם חשיבה חברתית שבאה לידי ביטוי גם בתוויות הבקבוקים שכוללות כתב ברייל.
בהרבה מובנים, יוסי מהווה דמות מופת לשלוה ולערכים של הארגון שאין חלומות גדולים מידי, ואין חלום חשוב כמו השאיפה לשלב אנשים עם מוגבלויות בכל תחום של החיים. כשאדם מאמין ביכולות שלו, הוא יכול להגיע רחוק.

מומחה היין יוסי סמואלס הגיע לביקור טעימות אצל הייננים של יקב בנימינה 


לאחרונה הגיע יוסי למרכז המבקרים של יקב בנימינה לביקור מיוחד ומרגש של טעימות יין ממגוון הסדרות של היקב. יחד עם יונתן שוטס, היין הראשי, וחגית אלמלח, יינית ביקב, טעם יוסי מהבציר של שנה שעברה מול הבציר של השנה הנוכחית, ושיתף בתובנות שלו על ההשוואה בין היינות לקראת היצירה הסופית של היינות לשנה הבאה.
על אף המגבלות והתקשורת דרך ה'מתורגמן' שלו, יוסי והייננים המומחים חלקו את השפה המשותפת להם - שפת היין, כאשר שוחחו על החמיצות, העפיצות וגווני הטעם של היינות.
הביקור נערך כחלק משיתוף פעולה מרובע בין שלוה ליקב בנימיה, אג'נדות רשת יין בעיר - יקב בנימינה שהעמיד את מלאי היינות מסדרת ריזרב של היקב, אשר יימכרו ברשת יין בעיר ובאתר, כאשר על כל מכירה של בקבוק, יתרמו 10 ₪ לשלוה. החיבור השורשי לעשייה חברתית שזור בפעילות היקב, שמעודד את שילובם בקהילה של אנשים עם מוגבלויות על ידי העסקתם במחלקות הייצור ביקב. "כל אחד מאיתנו יכול למצוא אצלו את החיבור לאדם עם מוגבלויות במשפחה או בין מכרים. אנו רואים זאת כחובתנו לפעול בכל ערוץ לקידום המטרות החשובות של ארגונים כמו שלוה", אומרים בבנימינה.
יקב בנימינה הוא מהיקבים המובילים והוותיקים בישראל שיחגוג בשנה הבאה 70 שנות פעילות, והוא כולל מסורת ארוכת שנים של איכות, חדשנות ומגוון יינות לכל אירוע ולכל חך.
רשת יין בעיר הינה רשת חנויות היין והאלכוהול הגדולה בישראל עם 60 סניפים בפריסה ארצית, בהם ניתן למצוא את כל סוגי האלכוהול ומגוון רחב של יינות. "רשת יין בעיר פועלת למען ארגונים שונים בחברה הישראלית ואנו מודים על הזכות לקחת חלק בפעילות המבורכת של ארגון שלוה. אנחנו מזמינים את הקהל הרחב להצטרף אלינו וליהנות מיינות איכותיים המהווים גם תרומה לקהילה", אומרים ברשת יין בעיר.
כעת, גם אתם יכולים לשלב את האהבה ליין ולתרום לשלוה, באמצעות רכישה של בקבוק מסדרת רזרב של יקב בנימינה ברשת יין בעיר. 
לחיים!