פיגוע בירושלים: פצוע בינוני מדקירות באוטובוס, צלם ynet ירה במחבל

גבר בן 41 נפצע אחר הצהריים באורח בינוני בפיגוע דקירה בקו 137 של אגד בשדרות גולדה מאיר באזור צומת רמות בירושלים. הפצוע, שנדקר כמה פעמים במברג, פונה לבית החולים שערי צדק, צלם ynet משי בן עמי שנקלע לזירה ירה במחבל הפלסטיני ונטרל אותו. מצבו של המחבל בינוני עד קשה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירה.
"ירדתי ברכב לכיוון מרכז העיר וראיתי משהו שנראה כמו מישהו שמרביץ למישהו. בהתחלה חשבתי שזה מכות, ואז התקרבתי וראיתי שזה סוג של פיגוע", שחזר הצלם בן עמי. "יצאתי מהרכב, טענתי את האקדח, והבחנתי שזה באמת היה פיגוע. ראיתי פצוע מדמם, ואז התקרבתי למחבל, לא היססתי, יריתי בו כדור אחד והוא נשכב על הרצפה. אנשי הביטחון הגיעו שנייה וחצי אחרי שנטרלתי אותו".


2 צפייה בגלריה
המחבל המנוטרל
המחבל המנוטרל
(צילום: דוברות המשטרה)

סיפורי היום

ישראלי בן 22 עם אלרגיה למוצרי חלב נפטר בקולומביה אחרי שאכל במסעדה.
בעקבות ירי מעזה ופגיעת קליע בנתיב העשרה: חיל האוויר תקף ברצועה.
בליכוד שוברים את הראש: איך להעלים את "תליון הנאמנות" של נתניהו.
בולסונרו יעשה טראמפ? חשש שנשיא ברזיל נערך להתבצר בשלטון.
וגם שר האוצר לשעבר משה כחלון נחקר ברשות לניירות ערך בפרשת יונט.

מה צפוי מחר

בית המשפט המחוזי בנצרת יקיים מחר בצהריים דיון בשיערה שאותרה על גופתה של תאיר ראדה.
מחר מתכננים בימין "מבצע מאחזים" במסגרתו צפויים להגיע מאות פעילי ימין ומשפחות לשלוש נקודות התיישבות עיקריות ביהודה בנימין ושומרון. מחסומים משטרתיים, חיילים ולוחמי מג"ב ינסו למנוע את הגעתם.

התחזית

היום חלה עוד עלייה בטמפרטורות והכבדה בעומס החום ברחבי הארץ. בחמישי הטמפרטורות צפויות לרדת מעט, אבל בשישי ושבת הן יעלו שוב, ועומס החום יהיה קיצוני.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

יפן הפכה השבוע למדינה ה-13 בעולם, שבה אובחנו יותר מ-10 מיליון מקרים של קורונה. ביום ראשון דווח במדינה על 104,832 מאומתים לקורונה ויום לאחר מכן ירד המספר לכ-103,600. שיא המאומתים היומי ביפן נרשם בחודש פברואר האחרון – אז אובחנו למעלה מ-105 אלף חיוביים לקורונה ביממה אחת.

מה חיפשו היום בגוגל?

זהבה גלאון. יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הודיעה היום רשמית כי תתמודד על ראשות המפלגה מול חבר הכנסת יאיר גולן.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

האירופים לא מוכנים לזה, כמו שאנחנו לא מוכנים למינוס 15 מעלות. עד כמה הוקדמו תחזיות האימה? איך מתבטאת ההקצנה במזג האוויר במקומות שונים? מהו אפקט הסמארטפונים על מה שאנחנו יודעים? מה שוות ההצהרות בוועידות החגיגיות, למה ישראל לא עומדת בהתחייבויות למרות הצהרות בנט - ולאילו סכנות חייבים להתכונן? הכותרת, הפודקאסט היומי.
תמונות חדשות של הטלסקופ המתקדם ג'יימס ווב חושפות לנו את כוכב הלכת צדק, כפי שעוד לא ראינו.
2 צפייה בגלריה
כוכב הלכת צדק
כוכב הלכת צדק
כוכב הלכת צדק
(צילום: NASA, ESA, CSA, and B. Holler and J. Stansberry (STScI))
אלפא רומיאו מתחילה לשווק בישראל רכב פנאי קטן.
והביקוש לחופשות באוגוסט בשיאו והמחירים בהתאם, אבל מי שישרוד עד אוקטובר יגלה שהוא יכול לחסוך אלפי שקלים על החופשה המשפחתית. בדיקת ynet מגלה: הפער מגיע לעשרות אחוזים.