בליכוד אותתו לחרדים: "לא ניתן יד להשתמטות המונית"

בכירים בקואליציה תקפו היום את המפלגות החרדיות ואמרו כי הטענה שהמהפכה המשפטית נכפתה עליהם היא שקרית. לדבריהם, יו"ר ש"ס אריה דרעי "עמד טרם הקמת הממשלה על כך שיריב לוין יקבל את משרד המשפטים, כדי לבצע את הרפורמה שהציג. הניסיון שלהם להתחמק מהאחריות לכישלון האישי שלהם בהעברת חוק הגיוס, הוא לא רציני ואפילו מגוחך". בימים האחרונים הועבר מסר לשרים ולח"כים במפלגות החרדיות, לפיו לא יהיה מנוס מפשרה משמעותית בחוק הפטור מגיוס.
לדברי בכירים בליכוד, חוק הפטור בנוסח שבו מבקשים החרדים להעביר אותו, לא מעורר התנגדות ומחלוקת רק באופוזיציה – אלא גם בקרב בוחרי הליכוד. "גולדקנופף צריך להתחבר למציאות הישראלית", אמר בכיר במפלגה. "הרי אנחנו יוצאים נגד הסרבנות כי היא מסוכנת לביטחון המדינה. אז בליכוד ניתן יד להשתמטות המונית? זה לא יהיה".
לפני פגישת ראשי הקואליציה השבועית היום. בכניסתו לישיבת הממשלה, אמר השר יצחק גולדקנופף כי "הממשלה תעשה את מה שאמרה שתעשה" בהקשר לחוק הגיוס. לדבריו, "יש לנו הסכמים קואליציוניים, וכמו שאנחנו עמדנו בהתחייבויות שלנו - אנחנו מקווים שהם גם יעמדו בהתחייבויות שלהם". עוד סימן לפער בין הצדדים הוא מה שנכתב ב"יתד נאמן": "ממשלת הימין טיפסה על עץ גבוה מאוד, נתניהו מיהר לרדת ממנו אבל את שותפיו החרדים הוא הותיר למעלה, חשופים ובודדים בצריח".
2 צפייה בגלריה
נתניהו בהצהרה לתקשורת
נתניהו בהצהרה לתקשורת
(צילום:יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי, שלו שלום )
לקריאה נוספת

סיפורי היום

שי-סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר נרצחו אמש בציר שנחשב למורכב ביותר להגנה בהתנחלויות, בתקופה מתוחה וביום שבת - שבו הנוכחות הצה"לית במקום קטנה יותר. השניים שנרצחו בחווארה, הובאו למנוחות אחר הצהריים.
מהומה נרשמה בסיני לאחר ישראלי התעטף בדגל "מלך משיח", התקוטט עם מקומי - ונעצר. הוא נשפט ומחכה במעצר למתן גזר הדין. לפי ההערכות הוא יידרש לשלם קנס ויגורש בחזרה לארץ.
בג"ץ ביטל את החלטת משרד החינוך על קיצור יום הלימודים לחינוך מיוחד.
הנגידים שוב מזהירים: נתניהו, עצור את החקיקה כדי להציל את הכלכלה.
וערווה שיך עלי, העצור שעל פניו הוטבע מגן דוד, שוחרר למעצר בית, בצל טענותיו לאלימות משטרתית קשה בזמן מעצרו. ח"כ ניסים ואטורי התייחס בריאיון ל-ynet Live הגיב על הטענות לאלימות משטרתית על כך שמצלמות השוטרים היו כבויות: "הם רצו לתפוס מחבלים ולא להחליף סוללות, סוחרי סמים הם גם מחבלים".

מה צפוי מחר

ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לפיד ייפגשו לעדכון ביטחוני.
בשל הקפאת התקציבים לרשויות הערביות: מחר בבוקר תתקיים שביתת הזדהות של השלטון המקומי.
ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, יגיע לביקור בישראל.

התחזית

מחר לא צפוי שינוי, ובשלישי ורביעי שוב תורגש הכבדה בעומסי החום. יהיה לח מאוד בחוף ובשפלה ושרבי בפנים הארץ ובהרים. מלפני כעשרה ימים שורר בארץ מזג אוויר חריג שמאופיין בטמפרטורות גבוהות מהרגיל ולחות גבוהה.
ובינתיים בארה"ב, סופת ההוריקן "הילרי" מתקדמת לחופי קליפורניה, וצפויה להגיע אליה כסופה טרופית - הראשונה שמכה במדינה זה יותר מ-80 שנה.

מה חיפשו היום בגוגל?

אורנה ברביבאי. שרת הכלכלה לשעבר ומספר 2 במפלגת יש עתיד, שפרשה לפני כשלושה שבועות מהכנסת והודיעה על ריצה בבחירות המקומיות בתל אביב, טענה היום כי "25 שנות כהונה בתפקיד ציבורי זה חסר כל פרופורציה, בוודאי במחנה ליברלי שרוצה לקצוב כהונת ראש ממשלה".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

תיעוד נדיר של קרב בעומק הג'ונגל בדרום אמריקה.
(צילום: אבי חי)
מה הם הטרנדים הבולטים של ענף המסעדנות בארצות הברית, בבריטניה, ובקרוב כנראה גם אצלנו?
פסיקה בארה"ב: יצירות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית לא מוגנות בזכויות יוצרים.
החללית הרוסית לונה 25 התרסקה על הירח: "הקשר אבד".
ולראשונה בתולדותיה: נבחרת ספרד זכתה במונדיאל הנשים.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?