נתניהו קיבל את המנדט: "מפחידים את הציבור, נבואות הזעם אינן נכונות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הטיל בצהריים את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו שהשיג 64 ממליצים. "אני נרגש לא פחות מהפעם הראשונה שקיבלתי את המנדט לפני 26 שנים. אהיה ראש הממשלה של כולם", הצהיר נתניהו לאחר שקיבל את המנדט. לדבריו, "זה מה שאני מאמין בו בתוכי נפשי, זו האחריות שלי, זו לא אמירה מן השפה אל החוץ. אחרי שורה של מערכות בחירות, העם הכריע בצורה ברורה בעד הקמת ממשלה בראשותי. היום אנו מתקדמים לקראת כינונה של ממשלת ישראל ה-37".
"יש רבים-רבים שמברכים על תוצאות הבחירות - אבל יש גם מי שמשמיעים נבואות-זעם ומפחידים את הציבור על סוף הדמוקרטיה או המדינה. זאת לא הפעם הראשונה שדברים כאלה מושמעים. אמרו את זה על בגין, אמרו את זה גם עליי, זה לא היה נכון אז וזה לא נכון גם היום".
מוקדם יותר היום, טלי גוטליב, שבשבוע שעבר קראה לא לכבד פסיקות בג"ץ שמבטלות חוקים וביום שלישי הקרוב תושבע לחברת כנסת מטעם הליכוד, כתבה היום בפייסבוק כי תעמיד לדין משמעתי את הפרקליטים שליוו את תיקו הפלילי של ראש הממשלה המיועד. "לא סומכת על המפכ"ל, לוקחת את פתיח ההליך על עצמי", הוסיפה. בנוסף, אמנם נתניהו נרתע מלצרף את פסקת ההתגברות שתחליש את בית המשפט העליון להסכמים הקואליציוניים, אך החרדים חברו לבצלאל סמוטריץ' כדי להבטיח שתוכלל בהסכמים.

1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג מטיל את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו
נשיא המדינה יצחק הרצוג מטיל את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו
נשיא המדינה יצחק הרצוג מטיל את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

6 הרוגים ו-53 פצועים בפיגוע בלב איסטנבול. הפיצוץ הגדול אירע בשדרות איסתיקלאל - מוקד תיירות ומסחר בלב העיר.
אביו של הנער שנדקר אמש במסיבת גיוס: "הדוקר ארב לו, אין לו מושג מי זה".
צוות מיוחד במשטרת ישראל יחקור את התלונה על תקיפה מינית נגד הרב צבי טאו, אחד הרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר שנחשב למנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם".
דונלד טראמפ, שאמור להכריז השבוע על ריצה לנשיאות, חושש מהתחזקותו של מושל פלורידה רון דסנטיס - שרבים מאמינים שסיכוייו לנצח ב-2024 גבוהים יותר. כזכור, כלי התקשורת בארה"ב דיווחו הלילה כי המפלגה הדמוקרטית תצליח לשמור על השליטה בסנאט בשנתיים הקרובות.
ובונקרים חשופים, גדרות פרוצות: מה נותר מתוכנית הענק נגד גניבות אמל"ח מצה"ל?

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשכו העדויות במשפטו של בנימין נתניהו. השבוע יעיד בתיק 1000 רו"ח זאב פלדמן, שהיה מנהל עסקי שעבד עם מילצ'ן ופאקר. בכך תסתיים לעת עתה קבוצת העדים הראשונה של 1000, ולאחריה יעלו עדים מקבוצת העדים השנייה של תיק 4000, שעיקרו רגולציה.
מחר יתקיים בכנסת יום עיון לחברי הכנסת החדשים לקראת טקס ההשבעה שייערך ביום שלישי. 23 חברי כנסת חדשים יכהנו בכנס ה-25.

התחזית

מחר מזג האוויר צפוי להיות חמים מהרגיל - ומשעות אחר הצהריים הרוח תתהפך ותגיע מכיוון הים, ואז תורגש ירידה בטמפרטורות. משעות הצהריים תנשב רוח צפונית חזקה בחוף. ביום שלישי הטמפרטורות ירדו, וייתכן גשם מקומי בצפון ובמרכז.

מה חיפשו היום בגוגל?

אסף גרניט. כתב פנאי פלוס, בר זגה, חשף אמש כי לאסף גרניט יש בת זוג חדשה - מיה מישורי, מעצבת אופנה בת 23, שכמו גרניט מחלקת את זמנה בין תל אביב ולונדון. היו מי שהסעירו את הרשתות החברתיות בביקורת על פער הגילאים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הפיטורים הנרחבים במטא, חברת האם של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, הגיעו אחרי שנה של השקעת עשרות מיליארדים במטאברס. למה ירדו הרווחים, איפה עומד החזון של צוקרברג מול המציאות, האם עוד ענקיות טכנולוגיה בדרך לפיטורים - ומי יתפוס את המקום שלהן כשייפלו? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
"השמש תמות עוד 10 מיליארד שנים": מה יהיה לאחר מכן?
(צילום: אבי חי)
נתן זהבי איחל בשידור שנציגי ציבור "יקשרו תפילין לגרון ויתלו את עצמם" - והושעה.
רגע לפני המונדיאל: הצצה לטרמינל החדש בקטאר שנראה כמו גן בוטני.
וגולשי פנאי פלוס קבעו כי שחף רז, איש פרסום בן 34 שהתפרסם כדייר "האח הגדול" - הוא הגבר הסקסי של ישראל לשנת 2022.