ליברמן ביקש להכין צווי מניעה לשביתת המורים. לפיד: "מבקש מהצדדים למצות קודם את המו"מ"

אף ששר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום כי הנחה את פרקליטות המדינה להגיש בקשה להוצאת צווי מניעה להסתדרות המורים וארגון המורים העל-יסודיים, בסביבתו של ראש הממשלה יאיר לפיד מניחים כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה. "המו"מ מתנהל באופן מאוד יפה וענייני. הפער הוא 800 מיליון שקל. בשביל זה לא מוציאים צווי מניעה", אמרו בסביבתו ל-ynet. מוקדם יותר אמר לפיד, שנפגש עם השר ליברמן כדי לדון במשבר, כי יבחן את נושא צווי המניעה. "אנחנו פועלים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. אני מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן", הודיע לפיד.
המנדט לבקש צווי מניעה נמצא בכלל אצל שרת החינוך שתומכת במורים, אך בשל השלכות השביתה על המשק כולו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה לאשר לליברמן לבקש צווי מניעה. האישור של היועמ"שית ככל הנראה יינתן גם אם משרד החינוך יסרב להצטרף לבקשה. בשיחה עם כתבים אמר ליברמן כי למרות בקשתו המשא ומתן עם הסתדרות המורים נמשך - וכי מבחינתו המגעים יימשכו עד הצלצול שמבשר על השיעור הראשון.

1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד יפה בן דוד אביגדור ליברמן
יאיר לפיד יפה בן דוד אביגדור ליברמן
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ, קובי קואנקס, מוטי קמחי)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

החשוד ברצח ילנה גרנברג הודה שדקר אותה, במשטרה אמרו שניסה לשבש חקירה.
השחקן נירו לוי עדיין מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר תאונת האופנוע הקשה שעבר ביום שישי.
שינוי בנהלים של טיפולי הפוריות: מספר השאיבות המותרות והביציות הנשאבות יגדל משמעותית.
4 חודשים אחרי הריקול: משרד הבריאות אישר למפעל שטראוס-עלית לחזור לפעול.
ומשרד החינוך פרסם את רשימת התיכונים המצטיינים לשנת הלימודים תשפ"ב.

מה צפוי מחר

הפגישה השנייה מאז כניסת לפיד לתפקיד ראש הממשלה: ראש האופוזיציה נתניהו יגיע ללשכת ראש הממשלה אחר הצהריים לפגישת עדכון על רקע התקדמות המגעים לחזרת ארה"ב להסכם הגרעין.
במסגרת אירועי 125 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל, נשיא המדינה ישחזר את התמונה על מעקה המרפסת של מלון שלושת המלכים.

התחזית

גל חום קיצוני החל היום ואמור להימשך לפחות עד סוף השבוע הבא, כששיאו צפוי באמצע השבוע.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מגפת הקורונה ממשיכה במגמת דעיכה והישראלים כמעט שלא מגיעים להתחסן. בשבוע שעבר קיבלו 311 ישראלים את מנת החיסון הראשונה, 420 את השלישית ו-848 את הרביעית. יש לציין כי בשבת, כך לפי נתוני משרד הבריאות, לא ניתן אף חיסון.
לשם השוואה, בשבוע הראשון של אוגוסט קיבלו 455 ישראלים את מנת החיסון הראשונה, 591 את השלישית ו-1,116 את הרביעית. כלומר בשבוע הנוכחי חלה ירידה של עשרות אחוזים לעומת תחילת החודש. אגב, בשבת הראשונה של אוגוסט ניתנו 8 חיסונים, בשבת השנייה 6 ובשלישית 8.

מה חיפשו היום בגוגל?

מכבי חיפה. האלופה תפתח את הופעותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות במשחק חוץ בליסבון מול בנפיקה - כך עולה מלוח המשחקים של הירוקים שפורסם הבוקר. ב-14.9 תגיע פריז סאן ז'רמן עם כוכבה לאו מסי למשחק בישראל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

איך תוכל זהבה גלאון לרענן את המסר של מפלגת השמאל מעבר ל״רק לא ביבי״, והאם הבוחרים יפסיקו אי פעם להיות לא-מרוצים? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
נמצאו שרידי אישה שנקברה בקאנו לפני כ-900 שנה.
מה קרה כשביקשנו ממחולל התמונות של לייטריקס לצייר לנו את סוף אוגוסט?