לפיד: "העם איתם? בואו למשאל עם"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, השיב היום לטענות נגדו על אי הגעתו להפגנה באולפן ynet, ואמר כי לא הגיע בגלל שמארגני ההפגנה נלחצו מכך שהגעתו תהפוך אותה לפוליטית. לפיד קרא לקיים משאל עם על הרפורמה המשפטית שמתכננת לבצע הממשלה.
עוד אמר כי הממשלה מעמידה פנים שהשינויים שהיא מתכננת לבצע במערכת המשפט הם מטעמים מקצועיים, והביע את דעתו על פסקת ההתגברות. "לא אמרתי מעולם שלא צריך לתקן. אין לי בעיה שתהיה פסקת התגברות עם רוב של 70 חברי כנסת, שמתוכם 10 מהאופוזיציה", אמר. יו"ר העבודה מרב מיכאלי תקפה את לפיד בעקבות דבריו: "כשעושים מו"מ עם נאשם בפלילים, עושים בשבילו חצי עבודה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "לפני חודשיים התקיימה בישראל הפגנה ענקית, אם כל ההפגנות. מיליוני אזרחים הצביעו בבחירות, ואחד מהנושאים העיקריים היה ביצוע רפורמה במערכת המשפט". לדבריו, "אני שומע שהציבור לא ידע למה הצביע, זה לא נכון - אמרנו זאת אינספור פעמים, מיליוני אזרחים ידעו על הכוונה הזו ויותר מזה - הם דרשו זאת מאיתנו.
הבוקר הגיב נשיא המדינה הרצוג לקריאות הבוז נגדו: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מחלוקת עמוקה שקורעת את העם. העימות הזה מדאיג אותי מאוד, ומדאיג ציבור גדול בישראל ובתפוצות", אמר. "יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית – ובהם מערכת המשפט – הם מקודשים ועלינו לשמור עליהם מכל משמר, גם כשמתקיימים ויכוחים ודיונים עקרוניים על היחסים בין הרשויות". "אני כרגע מתמקד בשני תפקידים קריטיים שאני מאמין שמוטלים עלי כנשיא המדינה בעת הזאת: למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם".
(צילום: אבי חי)

1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד
(צילום: קובי קואנקס)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

רב"ט דניס זינובייב בן ה-18 נהרג הלילה מפיצוץ רימון בחדרו בבסיס בבקעת הירדן. מלבדו נפצעו לוחם אחד באורח קשה ושניים אחרים באורח קל.
אינפלציה של 5.3% ב-2022 - שיא של 20 שנה; בשורה מרגיעה היא שקצב התייקרות הדירות נבלם.
תוקף המפגינים בב"ש שוחרר למעצר בית: "לא התכוון לפגוע אלא להפחיד".
הכי נמוך זה 20 שנה: שפל באמון הציבור בכנסת ובמפלגות - וגם בבית המשפט העליון.
נפאל: 68 הרוגים בהתרסקות מטוס בדרך מקטמנדו לפוקרה.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
ועדת החוקה תדון מחר בתוכנית לוין-נתניהו למערכת המשפט, כשברקע צפויות מחאות מחוץ לכנסת והכנות להפגנה נוספת בשבת.
מחר יתקיימו טקסי החלפת הרמטכ"ל כשאביב כוכבי יסיים את תפקידו ואלוף הרצי הלוי יועלה לדרגת רב אלוף.

התחזית

כותרת *(51 תווים)מחר צפוי לרדת גשם לפרקים מנתניה צפונה, לעיתים אף גשם חזק, ומיום שלישי מזג האוויר יחל להתייצב. ברביעי תחל עלייה בטמפרטורות, ובסוף השבוע מזג האוויר צפוי להיות חם ויבש מהרגיל לעונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

יאיר גולן. יום לאחר ההפגנה אמר היום סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת לשעבר: "אנחנו נפגין בעוצמה הרבה יותר גדולה ולא רק במוצאי שבת, ואנחנו נשבות באופן שהמשק ישותק עד שהממשלה הרעה הזו תבין שאי אפשר פשוט לבטל את הדמוקרטיה".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שר התרבות מיקי זוהר אמר היום ל-ynet רדיו: "המרכיב החדשותי בתאגיד הוא הבעיה. יש שם הרבה מאוד תכנים טובים ואני מברך עליהם, אך הנושא החדשותי תמיד מביא למחלוקת".
שרים, כבאים ומדיום: מדינה שלמה התגייסה לחפש חתול שנעלם.
למה כל האינטרנט משתגע מהקליפ החדש של מיילי סיירוס?
ולא תאמינו כיצד נראתה חנות נייקי בצומת בילו בשל מבצע לפני הסגירה.



נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?