איראן: מפקד בכיר במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה ישראלית בסוריה

איראן הודיעה הערב כי סייד רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים שדרגתו מקבילה לתת-אלוף, נהרג היום בתקיפה בסוריה - שמיוחסת לישראל. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הבכיר, המכונה סייד רזי, הוא אחד מ"היועצים הוותיקים" של משמרות המהפכה בסוריה, ונהג ללוות את מפקד כוח קודס המחוסל קאסם סולימאני. בדיווחים נטען כי ביתו הופצץ מהאוויר. יחד עם סייד רזא מוסאווי חוסלו גם שניים מעוזריו, וכן קצינים נוספים ממשמרות המהפכה.
4 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי
 רזא מוסאווי
רזא מוסאווי
ערוץ "אל-ג'דיד הלבנוני" דיווח כי מוסאווי היה אמון על "תיאום היחסים הצבאיים בין סוריה לאיראן". הוא התגורר בסוריה 30 שנה, והיה לו משרד במשרד ההגנה הסורי. בדיווחים בעבר נטען כי לקח חלק ב"העברות לוגיסטיות" בין איראן לסוריה וללבנון. הוא גם היה אחראי על העברת כספים מאיראן לסוריה ועל העברת שכרם של אנשי חיזבאללה.
משמרות המהפכה אישרו את דבר מותו, ואיימו כי "ישראל תשלם את המחיר על פשע ההתנקשות באחד מיועצינו הצבאיים הוותיקים בסוריה". נשיא איראן, איברהים ראיסי, התחייב ש"ישראל תשלם" על חיסולו של סייד רזא מוסאווי. שר הביטחון יואב גלנט שהה בפיקוד הצפון בזמן חיסול הבכיר במשמרות המהפכה של איראן בסוריה, עליו ישראל לא לקחה אחריות.

נתניהו: "דרוש לחץ צבאי"; משפחות החטופים: "עכשיו"

דיון מליאה מיוחד התקיים הערב בכנסת למען החטופים. בדיון, שנערך בנוכחות עשרות בני משפחות של חטופים שישבו ביציע, השתתפו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וראש האופוזיציה יאיר לפיד. נתניהו הבהיר לבני המשפחות: "נמשיך בכל המאמצים כדי להחזיר את החטופים הביתה. נפעיל לחץ צבאי, לחץ מדיני, לא נפסיק להילחם. אני מגיע לכאן מעזה, פגשתי שם בתוך האבק והבוץ, בתוך ההריסות, לוחמים גיבורים ונחושים, אתם צריכים לשמוע אותם. שאלתי את המח"ט של חטיבת בה"ד 1 'מה דרוש לך', הוא ענה 'אנחנו צריכים זמן'". בזמן דבריו של נתניהו, בני משפחות החטופים צעקו מהיציע "אין זמן! אין זמן! להחזיר אותם עכשיו! עכשיו! עכשיו!".
לפיד אמר לאחר דברי נתניהו: "מדינת ישראל הציבה לעצמה שתי מטרות - למוטט את חמאס ולהשיב את החטופים. אלו שתי מטרות ששוות בחשיבותן אבל לא בדחיפותן - אנחנו נמוטט את החמאס ונשמיד את יכולותיו הצבאיות. גם אם זה ייקח זמן, צה"ל נחוש וישיג את המטרה. את החטופים אנחנו צריכים להחזיר הביתה עכשיו". הדברים התקבלו במחיאות כפיים מצד בני המשפחות.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: עמית שאבי)

לא מסכימים לוותר על שליטה ברצועה: "חמאס דוחה את ההצעה המצרית"

חמאס והג'יהאד האיסלאמי דחו את ההצעה המצרית שלפי אחד מרכיביה יוותרו על השליטה ברצועת עזה תמורת הפסקת אש קבועה. כך אמרו גורמי ביטחון מצריים לסוכנות הידיעות רויטרס. שני ארגוני הטרור דחו כל פשרה מעבר לשחרור אפשרי של חטופים.
גורם בחמאס חזר על עמדת הארגון: "חמאס רוצה לסיים את התוקפנות נגד אנשינו, את מעשי הטבח ואת רצח העם, ודנו עם אחינו המצריים בדרכים לעשות זאת. אמרנו גם שהסיוע לאנשים שלנו חייב לגדול ולהגיע לכל האוכלוסייה, בצפון ובדרום. אחרי שהתוקפנות תיפסק והסיוע יוגדל, נדון בעסקאות שבויים נוספות".
ברקע המאמצים לחידוש עסקה, סינוואר שלח ביומיים האחרונים מסר להנהגת חמאס: "לא נכנע לתנאי הכיבוש"



לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

החות'ים הודיעו: "ככל שהקואליציה הימית תתרחב - כך יתרחבו המטרות שלנו".
דיון סוער בכנסת על הפיצויים לעסקים: "קפצתי לעזה בלי לחשוב פעמיים. העסק קרס".
ראשי היישובים ב-26 ישוביי עמק הירדן ועמק המעיינות מצטרפים למחאת הרבש"צים וקוראים לבטל את ההחלטה לאסוף את כלי הנשק מכיתות הכוננות ביישוביהם.
ראש העיר שדרות אלון דוידי אמר בוועידת חידוש העוטף של ידיעות תקשורת, שמתקיימת באוניברסיטת רייכמן: "אני ראש עירייה של עיר שנחטפה על ידי מדינת ישראל".
חיזבאללה שיגר טילי נ"ט לעבר בתים ריקים במושב בית הלל וקיבוץ משגב עם שבאצבע הגליל.
אלוף (במיל') אהרן זאבי-פרקש טען הבוקר: "חיזבאללה לא מתכוונים לפתוח במלחמה כוללת, לא בטוח שזו לא הייתה הכוונה שלהם מלכתחילה".
אהרן זאבי-פרקש ראש אמ"ן לשעבר בראיון באולפן וויינט
ברקע המאמצים לחידוש עסקה, סינוואר במסר להנהגת חמאס: "לא נכנע לתנאי הכיבוש".
נתניהו ביקר בצפון הרצועה: "לא מפסיקים. המלחמה נמשכת עד הסוף - עד שגומרים אותם".

פרשנויות ודעות היום

המתווה המצרי כפי שהוא יהווה כניעה מוחלטת של ישראל. אך מרכיביו יכולים להוות בסיס לסיום הלחימה | רון בן ישי
"תוכנית שלושת השלבים היא הענקת הניצחון לחמאס, אבל אפשר וצריך לדון על כל אחד מחלקיה בנפרד. כך ניתן יהיה לפרוץ את המבוי הסתום בנושא החטופים, לזכות בלגיטימציה מהעולם ולקבל חודש-חודשיים להשלמת פירוק התשתיות הצבאיות של חמאס. זה ידרוש שינוי באופן הלחימה". לטור המלא
מתי יתפטרו הגנרלים? | ד"ר ברוך לשם
"אסור לגנרלים להתפטר לפני שראש הממשלה יעשה זאת. פוסט שהפך ויראלי בימים האחרונים גורס כי 'אם ראשי מערכת הביטחון יתפטרו לפני נתניהו הוא ימנה אנשים מטעמו וימשיך בשלו כמה שיוכל'. מדובר מן הסתם בפעילים מתנגדי נתניהו, שבקרוב יחדשו וירחיבו את תנועת המחאה הקוראת להתפטרותו. משום כך כדאי להזהיר כבר עכשיו: דרישה שקציני צבא יתזמנו את לקיחת האחריות הרשמית שלהם לפי צעדיו של ראש הממשלה היא בעייתית הן במישור העקרוני והן במישור המעשי". לטור המלא
לחכות עם הנבצרות והסבירות עד אחרי המלחמה | ידידיה שטרן
"בתקופה הקרובה אמורות להתפרסם הכרעות הדין של בית המשפט העליון בשני נושאים נפיצים במיוחד: חוקתיות התיקון לחוק היסוד שביטל את עילת הסבירות (חוק יסוד: השפיטה), וחוקתיות התיקון לחוק שעוסק בסוגיית הנבצרות של ראש ממשלה (חוק יסוד: הממשלה). במצב הנוכחי זה יהיה משגה חמור". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

רואי אליאס. שר הביטחון יואב גלנט מקפיד לעלות כל שנה לקברו של סרן עודד אליאס, מפקדו בקורס הלוחם בשייטת שנפל באימון בסיני. "היה אב עבורנו, מפקד שלא שוכחים", אמר השנה. שלשום נפל האחיין רואי אליאס, בן 21 מצופר שבערבה. "בחור נפלא, ערכי, ספורטאי", ספדו ללוחם ההנדסה שזכה בעבר בתחרות "הקלע של המדינה".
4 צפייה בגלריה
יואב גלנט עולה לקבר המפקד שלו סרן עודד אליאס ז״ל שנפל באימון בסיני
יואב גלנט עולה לקבר המפקד שלו סרן עודד אליאס ז״ל שנפל באימון בסיני
גלנט עולה לקבר המפקד שלו סרן עודד אליאס ז״ל
(מתוך עמוד הפייסבוק של יואב גלנט)