הפעימה השלישית עברה חלק, 17 חטופים הגיעו לארץ

לפנות ערב הושלמה הפעימה השלישית ו-17 חטופים הועברו לצה"ל. בני משפחת אלמוג-גולדשטיין - האמא חן, וילדיה אגם, טל וגל; בני משפחת ברודץ' - האם הגר וילדיה עופרי, יובל ואוריה; האחיות אלה ודפנה אליקים; אלמה אברהם בת ה-84; אביבה סיגל; וגם אביגיל עידן, רק בת 4 ויומיים. בנוסף להם שוחררו משבי חמאס גם רוני קריבוי בעל האזרחות הרוסית ו-3 תאילנדים.
לאחר לא מעט סימני שאלה שעלו בפעימה השנייה של החזרת החטופים אמש, מה שהוביל לשעות ארוכות של עיכוב בהעברתם מידי חמאס לידי הצלב האדום, בישראל ניטרלו מראש את כלל המכשולים.

חמאס מודה בהודעה דרמטית: מח"ט צפון הרצועה וראש מערך הרקטות חוסלו

היום הודה חמאס כי ישראל חיסלה ארבעה בכירים - בראשם מפקד החטיבה המרחבית של חמאס בצפון הרצועה אחמד רנדור וראש מערך ירי הרקטות של הארגון איימן סיאם. צה"ל הודיע החודש כי הפציץ את מקומות המסתור התת-קרקעיים שלהם, אך עד כה דבר חיסולם לא היה ודאי. רנדור הוא המחבל הבכיר ביותר שחוסל במלחמת "חרבות ברזל", לצד איימן נופל ששימש כמפקד חטיבת המרכז של חמאס. בצה"ל אישרו את הדברים.
2 צפייה בגלריה
המחבל אחמד אל-גנדור
המחבל אחמד אל-גנדור
אחמד רנדור

הערכות בצה"ל: חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה - ולא ידע כמה משאיות סיוע הגיעו לאזור

בצה"ל מעריכים כי חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה - מה שהוביל אותו להאשים את ישראל בהפרה של ההסכם מבחינת מספר משאיות הסיוע שנכנסו לצפון. יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה היום (ראשון) כי 200 משאיות נוספות עם סיוע הומניטרי נכנסות דרך מעבר רפיח לרצועת עזה, לטובת ארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים בה, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. "המשאיות נכנסות באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארצות הברית בתיווך קטאר ומצרים".
בתוך כך, תושבים רבים החלו לחזור מדרום רצועת עזה לאזור הצפון, על מנת לבדוק את בתיהם ואף לנסות לכפות על ישראל מציאות חדשה בצל ההפוגה - ולהישאר שם.
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן



כותרות נוספות מהיום

הפנים והשמות: אלו החטופים שחזרו הלילה לישראל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום ברצועת עזה, והצהיר: "אנחנו ממשיכים עד הסוף - עד הניצחון. שום דבר לא יעצור אותנו. עם ישראל חי".
גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן על הארכת העסקה בין ישראל לחמאס אמרו לעיתון "הוול סטריט ג'ורנל" כי הם מקווים שהפסקת האש תוארך בעד ארבעה ימים נוספים.
חברת האבטחה הימית "אמבריי" הודיעה כי גורמים עלו על סיפונה של מכלית נפט "המקושרת לישראל" סמוך לחופי תימן.
צה"ל פרסם באישור המשפחה סרטון שבו נראה אוהד מונדר, ששוחרר מהשבי, בתוך המסוק שהטיס אותו לביה"ח.
תיעוד מחזרתו משבי חמאס של אוהד מונדר במסוק חיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל)
סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר היום כי "בלי היציבות של ההתנגדות חילופי השבויים לא היו מתקיימים, התהליך היה לפי התנאים של חמאס".
הלילה נעצר המחבל שרצח את שי ניגרקר ואביעד ניר בחווארה. המחבל נעצר על ידי כוחות גדס"ר של חטיבה 646 במחנה הפליטים ג'נין.

פרשנויות ודעות היום

בין תקווה לייאוש לזעם | נחום ברנע
"יושבים 13 בנות ובני קיבוץ בארי, אימהות וילדיהן, אי שם ברצועת עזה, מחכים, כמו ב-7 באוקטובר, להצלה שמבוששת לבוא; יושבים בני המשפחות שלהם בבתי החולים, ומחכים במשך שעות לבשורה; עומדות המשפחות של 200 החטופים האחרים, אלה שמצפות לקבל את קרוביהן בהמשך ואלה שיודעות שהדרך ארוכה, ומיטלטלות בין תקווה לייאוש לזעם. ומולם, גורמים בממשלה מנהלים מאבק הישרדות אישי ופוליטי במקביל לניהול המלחמה. טונות של חמאה מונחות על ראשיהם". לטור המלא
עדיף לא לשפוט את מחבלי 7 באוקטובר. זה יהיה קרקס | עו"ד עופר ברטל
"אין לשפוט כלל את מחבלי 7 באוקטובר. בכל אחת מהשיטות המוצעות הם יהיו זכאים לשכור סנגורים, ומאחר שישראלים לא יסכימו לייצגם, יעשו זאת זרים. רובם מן הסתם יהיו אקטיביסטים המזדהים באופן כזה או אחר עם המאבק הפלסטיני, והדיונים יהפכו להצגה של המניפסטים של החמאס ושל תפיסת עולמו". לטור המלא
אני בן הציונות הדתית, ואני חרד | אבי דבוש
"כשרב הכשרות הנח"ל נושא נאום על החודש השמח בחייו; כשיו"ר מפלגת הציונות הדתית מטיף ש"אנחנו לא בכיוון" בניהול המלחמה, כשהוא אחד השותפים המרכזיים לממשלה; כשראשי רשויות ורבנים מנצלים את הטבח בקהילה שלי כדי לקדם קמפיין להקמת גוש קטיף והשארת החיילים שלנו בתוך עזה; כשמפלגת "כהנא צדק" מחלקת נשק לכל דורש ותאב כח. אלו הרגעים שאליהם התכוון המקרא בבפני עיוור לא תשים מכשול. אלה הרגעים שבהם נגמרות הקריצות וההחלקה לטובת שלום הבית. אלה הרגעים של הצבת הגבול שלא עמד לנו ב-7 באוקטובר". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

מיה רגב. מיה, בת 21 מהרצליה, הייתה אמש לראשונה מבין החטופים והחטופות ממסיבת הטבע ברעים שמשתחררת מהשבי בעזה. היא נחטפה ביחד עם אחיה איתי מפסטיבל "נובה", מסיבה שהסתיימה בטבח הגדול בתולדות ישראל, שבו נרצחו יותר מ-350 איש. אמש היא שוחררה עם 12 ישראלים נוספים, שבניגוד אליה כולם נחטפו מבארי. רגב הגיעה במצב רפואי מורכב ופונתה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה וצפויה לעבור ניתוח.