שני לוחמי גבעתי נהרגו בקרבות הקשים בעזה

שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו הבוקר בקרבות הקשים שהתחוללו בפעולה הקרקעית של אוגדה 162 (עוצבת הפלדה), שמתקרבת לעיר עזה. סמ"ר רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות נהרגו מטיל RPG שפגע במבנה שבו שהה הכוח של סיירת גבעתי.
מדובר בקרבות הקשים ביותר עד כה במסגרת הפעילות הקרקעית ברצועה, ובפעם הראשונה שבה נופלים בהם לוחמי צה"ל. התקריות הראשונות שבהן נפצעו לוחמים במסגרת התמרון אירעו שלשום, ובמהלכן נפצע קצין באורח קשה מפגיעת פצמ"ר בצפון הרצועה. לוחם נוסף נפצע בינוני בהיתקלות עם מחבלים.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר רועי וולף ז"ל, סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
סמ"ר רועי וולף ז"ל, סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
סמ"ר רועי וולף ז"ל, סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )

מתקפה מתימן על הדרום: טילים שוגרו לעבר ישראל, אחד יורט ע"י מערכת החץ

שליחי איראן בתימן ירו לעבר ישראל. דובר צה"ל מסר כי "מערכות צה"ל זיהו מטרה אווירית שמתקרבת לעבר שטח מדינת ישראל. אין איום ולא נשקפת סכנה". כמה שעות לאחר מכן, המורדים החות'ים בתימן, שפועלים בשליחות איראן, לקחו אחריות על הירי. הם טענו כי שיגרו כט"במים לעבר ישראל, אך היה מדובר בשני טילי שיוט.
לאחר לקיחת האחריות של החות'ים, נשמעו שוב פיצוצים בשמי אילת. טיל קרקע-קרקע ששוגר לישראל ממרחב ים סוף יורט על-ידי מערכת "חץ". מטוסי קרב סיכלו מתקפה נוספת של כלי טיס עוינים מחוץ לשטח ישראל.
2 צפייה בגלריה
שובל
שובל
יירוט אחד הטילים, שנצפה מאילת
(צילום: מאיר אוחיון)

טוראי אורי מגידיש בבית, אמה ביום שאחרי החילוץ: "התפילות עם שאר החטופים"

אל בית משפחת מגידיש בקריית גת המשיכו להגיע מכרים וקרובים של טוראי אורי מגידיש שחולצה בשלום על-ידי כוחות הביטחון במבצע דרמטי משבי מחבלי חמאס בעזה. "עם ישראל היקר, אנחנו מודים לכולם על התפילות והתמיכה", אמרה הבוקר האם מרגלית. "תודה לך בורא עולם, אין עוד מלבדך. תודה לשב"כ, תודה לצה"ל ולכוחות הביטחון. תודה לכולם. עם ישראל הוא עם הנצח".
מגי, אמא של טוראית אורי מגידיש

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

לפחות 4 פצועים במטח לאשדוד, אחד במצב קשה. מדובר בשתי זירות נפילה. גבר בן 50 שנפצע קשה מרסיסים שחדרו לגופו. עוד שלושה גברים, בני 64, 46 ו-35, נפצעו באורח קל וסובלים מפציעות בגפיים. רסיסי רקטה נפלו בתל אביב ובפתח תקווה בשעות הצהריים.
פקודת ההתקפה של מפקד פיקוד הדרום: "כולם מביטים בנו כעת. סומכים עליכם, אתם דור הניצחון". אלוף ירון פינקלמן אמר בפקודה לכוחות היבשה: "אנחנו יוצאים למתקפה על חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. מטרתנו היא אחת, ניצחון".
פקודת ההתקפה
(צילום: דובר צה"ל)
חילופי אש בגבול לבנון: צה"ל תקף חוליית חיזבאללה לאחר שיגורי נ"ט לעבר מוצבים.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מינה את טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים, לפרויקטור מרכז השליטה האזרחי למלחמה. זאת אחרי שהניסיונות למנות את מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר, אודי אדירי, ומנכ"ל חברת החשמל הנוכחי, מאיר שפיגלר, נכשלו.
בסמוך למתקפת הפתע של חמאס, ב-8 או 9 באוקטובר, ראשי קהילת המודיעין תכננו לשלוח למקבלי ההחלטות מכתב המתריע מפני האופן שבו אויביי ישראל תופסים את הסכסוך הפנימי בארץ. כתיבתו כמעט נשלמה.
גורמים מדיניים וביטחוניים אומרים כי ירדה מהפרק סגירת אל-ג'זירה בישראל. אחרי מאמצי שר התקשורת קרעי לסגור את משרדי הרשת בישראל, אומרים בכירים בירושלים כי תפקידה של קטאר במגעים לשחרור החטופים ומחלוקת בין גופי הביטחון בנוגע לסיכון הכוחות הובילו לעצירת המהלך.

מה חיפשו היום בגוגל?

אריה לבנון. המלחין והמעבד שאחראי ליצירות בולטת רבות בזמר העברי הלך לעולמו היום לפנות בוקר בביתו, כשהוא מוקף בבני משפחתו, והוא בן 91. לבנון היה מנהלה המוזיקלי הראשון של שלישיית הגשש החיוור, כתב את הפסקול לסרט "איי לייק מייק" והלחין יצירות רבות בזמר העברי, בהן "טיול בשניים", "ערב בא", ו"ליפא העגלון".