התארגנות של שרים: דורשים מנתניהו למנות את דרעי לראש ממשלה חליפי

אחרי הכרעת בג"ץ אתמול כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר, ולאור העובדה שראש הממשלה נתניהו צריך לפטר אותו מתפקידו, החלו התארגנויות שונות בכדי לשמור עליו בתפקיד בכיר. שרים שונים פנו בדרישה מנתניהו להעניק לדרעי את תפקיד ראש הממשלה החליפי. נתניהו, שנפגש אתמול עם דרעי, לא שלל זאת, אבל לא מתלהב מהרעיון.
מינוי לראש ממשלה חליפי יהיה מורככי ככל הנראה הוא דורש אי אמון קונסטרוקטיבי - הבאת הצעה לכנסת שבמסגרתה הממשלה הנוכחית תופל ונתניהו יוצע מחדש כמועמד לראשות הממשלה. דרעי, במקרה הזה, יוצע כראש הממשלה החליפי. למעשה, בכך תשתמש הקואליציה בחוק ממשלת החילופים, שאותו התכוונה בכלל לבטל - ותתקיים השבעה מחדש של הממשלה.
לקואליציה הנוכחית אין כל ערובה שפתרון של מינוי דרעי לראש ממשלת חליפי הוא אפשרי במצב שנוצר. במקרה כזה, הסוגיה צפויה להתגלגל שוב לפתחו של בג"ץ, וייתכן שחלק מהשופטים שפסקו שדרעי מושתק מלכהן כשר, יחליטו במקרה כזה שהוא גם פסול מלכהן כראש ממשלה חליפי, בדיוק מאותה סיבה - שהתחייב לפרוש מהפוליטיקה, אך בהמשך טען שלא.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואריה דרעי
בנימין נתניהו ואריה דרעי
בנימין נתניהו ואריה דרעי
(צילום: עמית שאבי)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

זוג נאשם בתקיפת רופא בסורוקה: "איזה ביס קיבלת, תנו לי שירות עכשיו". בעקבות מקרי האלימות: מערכת הבריאות כולה תושבת ביום שני.
סמוטריץ' החליט: נקודות הזיכוי על ילדים יורחבו עד גיל 18 - כמה תקבלו יותר ומתי?
כ-3,500 עורכי דין מהמשרדים המובילים נגד תוכנית נתניהו-לוין: "תפגע במעמד ישראל כדמוקרטיה בעולם".
נתניהו והיועץ הבכיר של ביידן נפגשו: "דגש על פריצת דרך מול סעודיה".
ובשורות טובות - הדלק יוזל ב-10 אגורות לליטר מיום ראשון.

מה צפוי בסוף השבוע

גם השבוע יתקיימו הפגנות כנגד הרפורמה במערכת המשפט. על רקע פסיקת בג"ץ שפסלה את דרעי מכהונה כשר, וההתקדמות הצפויה במהפכה המשפטית, במשטרה נערכים לכ-100 אלף מפגינים. מאזור צומת עזריאלי תצא צעדה, בכיכר הבימה ימחו גם כן. הפגנות צפויות גם בחיפה, באר שבע ומול בית הנשיא בירושלים.

התחזית

בסוף השבוע מזג האוויר יהיה יבש ואביבי ביום, אבל מחר תנשוב רוח מזרחית חזקה בצפון ובהרים, ובשבת תורגש ירידה קלה בטמפרטורות. בתחילת השבוע הטמפרטורות שוב יעלו, והרוח המזרחית תהיה דומיננטית וחזקה בעיקר בבקרים, בצפון ובהרים. לא צפוי גשם לפחות עד אמצע השבוע הבא.

מה חיפשו היום בגוגל?

קסטרו. התנפלות על חנויות ואתר קסטרו בעקבות מבצע חריג - הרשת הודיעה אתמול על מכירת סוף עונה ב- 33 שקל על כל פריט. החנות בגן העיר בת"א נסגרה לשעתיים בצהריים (יום ה') אחרי שלא נשארו פרטים על המדפים והאתר נסגר לסירוגין "כדי לחדש מלאים".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

איפה התוגה? הילדים שקנו לאמם עוגת קבר ועוד עוגות מוזרות.
2 צפייה בגלריה
עוגת קבר שהכינה לבנת כהן
עוגת קבר שהכינה לבנת כהן
עוגת קבר שהכינה לבנת כהן
(צילום: אלבום פרטי)
תא מאגמה התגלה בהר געש תת-ימי שליד סנטוריני.
דיווח: כדי לאמן את ChatGPT, עובדים בקניה נאלצו להיחשף לתכנים מחרידים.
כשמיסטיקה הופכת לטכנולוגיה: המדע והאלכימיה של הגולם מפראג
ומרצדס CLA התחדשה - פנים מוכרות, אבל מתוחות.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?