המחדל באסותא: "אותרו 40 מטופלות נוספות שאולי קשורות לאירוע"

בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. בעקבות זאת החליט משרד הבריאות להקים מיידית ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים, ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. דוברות אסותא מברה הבוקר כי "אותרו עוד 40 מטופלות נוספות שקיימת לגביהן אפשרות (הגם שמדובר בסבירות נמוכה) שהן קשורות לאירוע. עצרנו את כל הפעילות סביב העוברים האלה, וככל שיהיה צורך, נפנה לאותן מטופלות באופן מיידי".
עוד נמסר כי "צוות בכיר של היחידה מתמקד בשלב זה בבדיקות מעמיקות של כל המקרים שהיו בטיפול בימים סמוכים: יום השאיבה וההפריה, יום ההקפאה ויום ההפשרה. נחדד שוב - ביחס לכל העוברים הללו נעצרה הפעילות ואין בהם שימוש בשלב זה". לאחר פרסום המקרה החריג שאירע במעבדת ה־IVF של אסותא בראשון לציון, סיפרה עובדת לשעבר במכון על נהלי עבודה לקויים – וגם על היעדר פיקוח מצד משרד הבריאות.
לדבריה, תקלה כמו זו לא זכורה לה בעבר, אך תקלות אחרות כן. "דברים קרו שם, וטעויות יכולות לקרות גם בהתאמה של הזרע ביצירת העובר, למשל. זה לא מפתיע שדבר כזה קרה, כי האופן שבו עבדו שם, לפחות בעבר, היה לא מקצועי בעליל. אנשים משלמים המון כסף לרפואה הפרטית כי הם מאמינים שבמקום הזה יקבלו את השירות הטוב ביותר – אבל זה לא תמיד קורה".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

סיפורי היום

אמו של רס"ן בר פלח ז"ל, שהצדיעה בהלווייתו: "איבדתי את מלך העולם".
חמש שנות מאסר למארגן מסיבת הטבע שבה התמוטטה ומתה טוהר דוד.
נעמת סגרה את כיתת התינוקות בגלל גזענות, ההורים מחו: "ילדינו לא הפקר".
אסד הוחרם, ארדואן יבריז: המנהיגים שיגיעו להלוויית אליזבת – ואלו שלא.
ודוח ארגון הבריאות על ישראל: מחסור ברופאים, אחיות וסטודנטים לרפואה.

התחזית

בסוף השבוע תורגש עלייה בטמפרטורות, ואיתן יעלה גם עומס החום. בימים שישי ושבת, החל משעות הצהריים, תורגש רוח צפונית יבשה לאורך החוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

ערן זהבי. השחקן פגוע מההחלטה של מאמן הנבחרת אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון שלא לזמנו לסגל למשחק מול אלבניה. בעיקר בשל הסיבה שהמאמן הלאומי חשף אותה במסיבת העיתונאים: הרצון של זהבי להיות בחדר לבד בבית המלון וללא שותפים. השחקן שהיה בעברו קפטן הנבחרת צפוי לפרוש ממשחק בה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

סופו של עידן: רוג'ר פדרר הודיע על פרישה מטניס.
יצאנו לסיבוב מזון בעוטף עזה וחזרנו עם המלצות למקומות קולינריים קטנים ונפלאים.
אתם לא תאמינו כמה זול לטוס רגע לאחר החגים.
עידן חדש בעולם הקריפטו: "המיזוג" הושלם.
וממחקר חדש עולה כי יהלומים הגיעו לכדור הארץ מכוכב לכת ננסי קדום.