שרת החוץ של לוב הושעתה ו"נמלטה לטורקיה" בעקבות מפגש עם שר החוץ אלי כהן

הכל החל בכך שאמש דווח כי שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר עם שרת החוץ של לוב נג'לא אל-מנקוש. הפגישה התקיימה באופן חשאי ברומא וזו הפגישה הראשונה אי פעם בין שרי החוץ של שתי המדינות.
שעות ספורות לאחר הפרסום, הגיעו התגובות הזועמות - מחאות ספונטניות פרצו בעיקר בחלקה המזרחי של לוב - שנחשב מנותק מהמערב - אך לא רק. כלי תקשורת במדינה ובעולם הערבי דיווחו על הפגנות שמתקיימות בכמה ערים בלוב, בהן גם נשרפו דגלי ישראל, במחאה על הפגישה בין השניים. המחאות הללו נמשכו לאורך כל הלילה, וברשתות החברתיות הייתה הסתה קשה נגד השרה - שבין היתר כונתה "בוגדת" ו"עבריינית". גולשים גם פרסמו דיווחים על הפגישה לצד תמונות של פלסטינים הרוגים.
הראשונה לשלם את המחיר הייתה שרת החוץ . אל-מנקוש. הוא הושעתה מתפקידה, ובלוב אף פרסמו את המכתב ששלח לה ראש הממשלה עבד אל-חמיד א-דובייבה, שמינה ממלא מקום זמני לתפקיד. לשכתה פרסמה בצהריים התייחסות לסערה שפרצה ואמרה כי "הפגישה בוצעה באישור ראש הממשלה- כך דווח ברשת אל-מיאדין הלבנונית. גורמי ביטחון אמרו שהשרה נמלטה במטוס ממשלתי לטורקיה
יש לציין כי ישראל ולוב קיימו בעשורים האחרונים מגעים חשאיים, חלקם באמצעות המוסד וחלקם באמצעות המל"ל.
ארץ המיליציות והגנרלים: זה מה שנשאר מלוב אחרי קדאפי
(הופק ע"י ACT News)

2 צפייה בגלריה
הפגנות מחאה בלוב
הפגנות מחאה בלוב
(צילום: רויטרס )
לקריאה נוספת

סיפורי היום

נעצר החשוד בדקירת השוטר במחאת "צדק לרפאל".
חרף ההכחשות: אסף זמיר הודיע שירוץ יחד עם חולדאי בבחירות בת"א. המתמודדת אורנה ברביבאי: "הם חברו כדי ליצור איזה שלטון מלוכני, כאילו זה עסק פרטי של מישהו. אני מציעה שהם יציגו את הדיל האפל הזה".
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שיתף בפייסבוק סרטון שבו מאשים פרופ' יצחק אדיג'ס את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהוא "מתאבד ולוקח איתו את המדינה", כפי שעשו לדבריו גם אדולף היטלר, דונלד טראמפ ומנהיגים אחרים בעבר.
סמוטריץ' נגד ארה"ב: "שלא יטיפו לנו. ראינו מה הם עשו באפגניסטן ובעיראק".
נגיד בנק ישראל יודיע על המשך דרכו אחרי הריבית, נתניהו כבר בוחן מועמדים. ההערכה היא שירון יודיע בעצמו במהלך החודש הקרוב שלא ימשיך לכהונה נוספת. מדוע נגיד בנק ישראל ככל הנראה לא ימשיך לכהונה שנייה?

התחזית

הקלה בעומס החום תורגש בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ייתכן גשם קל בשעות הבוקר בצפון ולאורך החוף, והים יהיה גלי ומסוכן לרחצה. החל מיום רביעי, עלייה בטמפרטורות ובעומס החום.

מה חיפשו היום בגוגל?

גלי סמבירא. אחרי ההדחה של מנכ"לית משרד ההסברה ד"ר גלי סמבירא, אנשים שמעורים בנעשה במשרד טוענים היום כי השרה גלית דיסטל אטבריאן נוהגת להטיל על העובדים את האחריות לכשלון של המשרד, ומרבה לצעוק עליהם. עוד הם טענו כי "זה בית משוגעים איך שהיא מנהלת את הדברים שם. יש כאוס". בנוסף, לפי עובדים במשרד, ישנה אווירה עכורה במקום.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

דיילים בסוויס תועדו בסרטון ויראלי כשהם מצטלמים בפוזות משעשעות על כנף מטוס בואינג 777. בהנהלת החברה זועמים.
2 צפייה בגלריה
דיילת של סוויס רוקדת על כנף מטוס
דיילת של סוויס רוקדת על כנף מטוס
דיילת של סוויס רוקדת על כנף מטוס
אלטון ג'ון אושפז בבית חולים בעקבות נפילה - ושוחרר לביתו: "מצבו טוב".
גבר מהצפון במצב קשה מאוד בגלל סטרואידים לניפוח שרירים.
נחשפו שרידי יישוב בן כ-8,000 שנה באגם בבלקן.
ו-20 שנה אחרי עונת הבכורה של "כוכב נולד", עינב שיף יודע איזה שיר צריך היה לזכות.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?