השגרירים יוחזרו, בירושלים נערכים לביקור היסטורי: ישראל וטורקיה הכריזו על נרמול יחסים מלא

ישראל וטורקיה הכריזו בצהריים (רביעי) על נרמול יחסים מלא בין המדינות, זאת לאחר שיחת ראש הממשלה יאיר לפיד עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בחודש שעבר. במסגרת ההחלטה, ישראל וטורקיה יחזירו את השגרירים והקונסולים כלליים למדינות, יותר מארבע שנים לאחר ששגריר ישראל בטורקיה איתן נאה גורש ממנה, לא לפני שעבר בידוק מחמיר בנמל התעופה בעקבות הריגתם של עשרות מתפרעים בגבול רצועת עזה.
הצעד הבא ביחסים מול אנקרה יהיה ביקור ראשון של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן בישראל - לראשונה מאז מאי 2005. מאחורי הקלעים התחילו כבר התכנונים להגעתו הראשונה זה 17 שנה. עם זאת, בישראל ערוכים לכך שהנשיא הטורקי יחזור לסורו וישוב להסית נגד ישראל, אף שאת האירועים הסוערים ברמדאן, מבצע "שובר גלים" בגדה ומבצע "עלות השחר" הוא צלח בהצלחה - אף שבמהלכו כינה את ישראל "רוצחת ילדים".
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet כבר שלשום, עוד לפני ההכרזה על החזרת השגרירים, סוכם בין המדינות להחזיר את הטיסות הישראליות ליעדים השונים בטורקיה. הגורם המרכזי שעומד מאחורי הפיוס עם טורקיה היה נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאף ביקר בטורקיה במרץ האחרון וביסס את התנעת הפיוס בין המדינות. גורמים מדיניים בישראל אמרו כי הפעם לארדואן יהיה מה להפסיד, ברומזם שירושלים מוכנה להחזיר שוב את השגריר ולהוריד את דרג היחסים אם האמירות המתריסות יחזרו.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: AP, EPA)

סיפורי היום

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי ישראל "עשתה 50 שואות בפלסטינים", במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בברלין. תחילה הקנצלר הסתפק בעיקום פרצוף, אך הבוקר - לאחר התגובות הקשות בישראל - הוא כבר גינה את דבריו בחריפות. גנץ ולפיד דרשו שיחזור בו, ואבו מאזן הבהיר: "השואה - הפשע הנתעב ביותר שהתרחש בהיסטוריה".
באופן חריג: החייל שירה למוות בלוחם נתן פיטוסי מבקש לעצור את חקירתו.
ברקע החשש ששנת הלימודים הקרובה לא תיפתח בזמן, שר האוצר ליברמן כינה את התנהלות המורים "אלימה ובריונית". זו הצעת האוצר, ואלה התנאים להם מוכנים המורים - אותם חשפה שרת החינוך שאשא ביטון בריאיון באולפן ynet.
עובד במתקן ביטחוני סודי וקרוב משפחתו חשודים שהעבירו מידע לסוכן זר. לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" התיר בית המשפט לפרסם חלק מפרטי הפרשה.
מכת מדינה: 84 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנה, ויותר מ-8,000 פצועים - אלו הצמתים המסוכנים בארץ.
הנאשמת באיומים על משפחת בנט שוחררה למעצר בית: "עשיתי מעשה נורא, אני מתחרטת".
חשד לרצח בכפר קרע: צעיר שהתחתן לפני כחודש פתח הבוקר את דלת ביתו ונורה לעיני אשתו.
והסעודית שנשלחה ל-34 שנות מאסר, בגלל ציוצים בטוויטר.

התחזית

מחר לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות, והמגמה תימשך עד שבת - אז תורגש התחממות.

מה חיפשו היום בגוגל?

דודו פארוק. אורי קומאי, האדם שמאחורי הדמות הפארודית, פרסם פוסט באינסטגרם בו ביקש מעוקביו ("בנים זה מופנה גם אליכם") לשלוח לו תמונות עירום. לפוסט הוא צירף את כתובת המייל שלו, ולפני שהוסר על ידי הרשת החברתית בעקבות דיווחים רבים, פארוק טרח גם להגיב: "שלחו מהר אני אש".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מסתמן: הפחתת המס על הדלק תוארך והמחיר ירד משמעותית גם בחודש הבא.
האם נפתרה התעלומה? למה יתושים עוקצים דווקא אתכם.
שפעת העופות תגיע שוב לישראל בקרוב?
נוי בר, האקסית של אבנר נתניהו, חושפת זוגיות חדשה - ואתם מכירים אותו.
השיר הזה סיים חמישי מהסוף באירוויזיון - עכשיו הוא להיט העצמה בטיקטוק.