סיפורי היום



בלי אולטימטום או איום מפורש: הפלגים בעזה סיכמו על היערכות משותפת להסלמה.
בנט נגד סמוטריץ': "יהודי יחרים יהודי אחר בבית כנסת? על זה חרבה המדינה".
בג"ץ הורה למדינה לשקול להקפיא את קיצור תורנויות הרופאים המתמחים.
פרופ' גליה רהב: "מומלץ לעבור בדיקת אנטיגן לפני ליל הסדר".
עיריות רבות הגבילו את שכר האמנים למופעי יום העצמאות בעקבות ביקורות - ובכל זאת, שורה ארוכה של להקות ואמנים ישלשלו לכיסם סכומים לא מבוטלים ביום העצמאות. ומה קורה באזור מגורכם?


"כשילדים חייבים אוכל, ההחלטות מתקבלות מהר"

יומיים לליל הסדר, ועדיין ישנן משפחות שלא יודעות אם וכיצד יוכלו לציין השנה את החג - על רקע גל ההתייקרות העולמי. בבתי התמחוי מדווחים על זינוק בביקוש לסלי המזון, שהתייקרו משמעותית לעומת חגים קודמים. העמותות וארגוני הסיוע מצביעים כל כך שהשנה פונות לבקשת עזרה גם משפחות נורמטיביות רבות, שעד כה לא נזקקו לסיוע.
"אני כבר עשרים שנה במקצוע וזה מראות שלא ראיתי", סיפר אביחי עמוסי, מנהל מרכז החסד שדרות, בית תמחוי שמחלק מנות חמות וסלי מזון. "יש עלייה דרסטית בביקוש. היינו אמורים לסיים את החלוקה לקראת פסח ביום ראשון, ובפועל אני עדיין מחלק. ממשיכים להגיע פניות מגורמי רווחה ואנשים שמגיעים אליי באופן עצמאי. אני לא יכול להיכנס לחג ולדעת שלא סיפקתי עזרה למי שצריך".
"אין לי ספק שהעלייה בביקוש נובעת מהעלייה ביוקר המחייה", טען עמוסי. "לאחרונה נוספו יותר ויותר משפחות שהיו נורמטיביות. משפחות שלא טיפלנו בהם ועכשיו אין להן איך להסתדר. אנשים שלא רגילים למצב של נזקקות".

2 צפייה בגלריה
חלוקת סלי מזון
חלוקת סלי מזון
חלוקת סלי מזון
(צילום: הקרן לידידות)

(צילום: נויל האריס)


מה צפוי מחר

בחצות הלילה בין היום למחר מחירי הדלק יירדו. הפחתת מס הבלו על הדלק תיכנס לתוקף בחצות לאחר שוועדת הכספים אישרה הפחתה של 850 מיליון שקל מההפרשה לקרן מס רכוש לצורך מימון המהלך.

התחזית

היום היה נוח עם התחממות קלה. מחר צפוי להיות דומה. בערב החג ובחג יהיה נוח יחסית ומתאים לכל פעילות. בערב בהרים יהיה קריר. ביום ראשון הטמפרטורות יעלו בחדות ויהיה יבש. ביום שני יהיה שרבי עם טמפרטורות של בין 30 ל-42 מעלות. כנראה מאמצע השבוע הבא תורגש התקררות משמעותית.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

איך השפיע הקמפיין של משרד הבריאות על ההתחסנות במנה הרביעית? אלו הנתונים של המשרד: ב-12 הימים האחרונים של חודש מרץ התחסנו במנה הרביעית 22,593 ישראלים – כלומר כ-1,880 מדי יום. ב-12 הימים הראשונים של חודש אפריל מספר המתחסנים במנה זו ירד. 17,139 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הרביעית, כלומר כ-1,430 מדי יום.
לעומת זאת, עוד לפני התחלת הקמפיין, ב-12 הימים הראשונים של חודש מרץ קיבלו 5,909 ישראלים את מנת החיסון הרביעית – כלומר פחות מ-500 ביום.

מה חיפשו היום בגוגל?

מנור סולומון. שחקן הכדורגל צפוי לשחק בעונה הבאה בפולהאם, שקרובה להבטיח את עלייתה לפרמייר-ליג. עסקת ההעברה סוכמה עקרונית בין המועדון הלונדוני לשחטאר דונייצק, והיא עשויה להיחתם עד סוף השבוע.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מתכוננים לחג הפסח: עצות לארוחת החג עם הילדים, מה צריך להיות בקערת ליל הסדר של פסח, ומדריך מקיף עם כל האירועים, המופעים והמסלולים שמחכים לכם במהלך חופשת הפסח.
אם פעם ישראלים היו נוסעים למרוקו לחפש שורשים, היום מחפשים הזדמנויות עסקיות. הכותרת, הפודקאסט היומי.
איך הפכה הרבנית קולדצקי, בתו של הרב קנייבסקי, לאחת המשפיעות בעולם החרדי?
תגלית ממערכת שמש אחרת: זה מקור כדור האש.
ולראשונה, חברת תעופה תמכור כרטיסי טיסה בטכנולוגיית NFT.