הדיון בבג"ץ על הוועדה לבחירת שופטים נדחה; במקביל: מגעים חשאיים בחסות הנשיא

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה בצהריים כי החלטתו של שר המשפטים לא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בשל רצונו לשנות את הרכבה אינה מוצדקת - וקבעה כי עליו לכנס אותה כבר עתה. הדברים נאמרו כחלק מתגובה לעתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, לקראת הדיון בבג"ץ.
מספר שעות לאחר מכן בג"ץ הודיע כי הוא מקבל את בקשת שר המשפטים יריב לוין והממשלה - ודחה את הדיון שעתיד היה להתקיים בחמישי הקרוב, והוא יתקיים ב-19 בספטמבר.
במקביל, במערכת הפוליטית מתקיימים מגעים חשאיים ולא-ישירים סביב הסוגייה הבוערת - בין נציגי המחנה הממלכתי לנציגי הליכוד, בחסות נשיא המדינה יצחק הרצוג. השיחות החשאיות נוגעות למספר סוגיות שעל סדר היום, בעיצומה של הפגרה, ובכללן גם הוועדה לבחירת שופטים וביטול עילת הסבירות. בבית הנשיא אישרו את עצם קיומם בתיווך הרצוג, "שעושה מאמץ מיוחד כדי למנוע משבר חוקתי ולהביא לפתרון שישמור על הדמוקרטיה ואחדות העם בישראל". כחלק מהמאמצים, הנשיא שוחח הבוקר עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.
2 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
(צילום:אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ)

סיפורי היום

סמוטריץ': "המצב פחות טוב ממה שחזינו בעת הנחת התקציב, אך הכלכלה יציבה". נגיד בנק ישראל: "לא להסתנוור מנתוני האינפלציה, תיתכן העלאת ריבית נוספת".
5 ישראלים נעצרו בחשד לאונס צעירה בריטית בקפריסין.
המפכ"ל אמר היום כי במחאות השתתפו כ-7 מיליון איש, "התנהלותנו בהן תיכנס לדפי ההיסטוריה".
פרקליט המדינה נגד בן גביר: "לא נושפע משרים שמגבים שוטרים חשודים".
ותראו מי חזרה. משרד הבריאות הורה לבתי החולים לבצע בדיקות PCR לקורונה לכל מי שמתקבל לאשפוז במחלקות הפנימיות עד 24 בחודש זה. המהלך הזה יוצא לדרך עקב עלייה במספר חולי הקורונה ומחשש שהתמונה שמשתקפת אינה מייצגת נאמנה את מצב התחלואה האמיתי.

מה צפוי מחר

מחר בשעה 17:00 תתקיים בקריית שאול הלוויית סמל מקסים מולצ'ונב, שעלה מאוקראינה ונהרג בפיגוע הדריסה במחסום מכבים - ובדומה למקרי עבר, גם הפעם רבים קוראים להגיע: "מסע חייו - השראה".

התחזית

מחר הטמפרטורות ימשיכו לטפס, ובהמשך השבוע צפוי עומס חום כבד עד קיצוני. בפנים הארץ ייעשה שרבי, ובחוף יהיה לח מאוד. השבוע הקרוב צפוי להיות חם יותר מהשבועיים שקדמו לו.

מה חיפשו היום בגוגל?

ריבית בנק ישראל. בנק ישראל שוב החליט לא להעלות את הריבית במשק והיא נותרה על 4.75%. בהתאם לתחזיות, הוועדה המוניטרית בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון החליטה, כמו לפני שישה שבועות, להותיר את ריבית בנק ישראל ללא שינוי. ריבית הפריים תישאר 6.25%. עם זאת לפי הודעת הוועדה ישנה "היתכנות לא מבוטלת להמשך העלאות הריבית בהחלטות הבאות".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

למרות שנראה היה שהגיעה לסופה: "פאודה" בדרך לעונה נוספת.
2 צפייה בגלריה
"פאודה"
"פאודה"
"פאודה"
(צילום: אליה ספינופולוס)

הטלפון המסתורי של וואווי מדאיג את המערב.
והפנטגון השיק אתר למידע ודיווח על עב"מים.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?