הרמטכ"ל: "יש התפתחויות שליליות באיראן שיכולות להביא לפעולה"

לאחר שאתמול אמר ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה "קרוב לעשות טעות שתדרדר את האזור למלחמה", התייחס היום הרמטכ"ל הרצי הלוי לאיום מאיראן, ואמר: "יש התפתחויות שליליות שעלולות להביא לפעולה, יש לנו את היכולות וזה משמעותי וחשוב". "איראן התקדמה בהעשרת אורניום יותר מאי פעם", אמר. "ישנה מגמה של התקרבות מדינות באזור לאיראן. זה נובע מרצון להוריד 'טמפרטורות' באזור ולא להגיע לעימותים גדולים".
בזמן שהלוי דיבר, תשעה בני אדם נפצעו בעקבות שריפה מסתורית בעיירת התעשייה אישתהארד שבמרכז איראן. כך על פי דיווח בסוכנות ידיעות חצי-ממלכתית באיראן. "השריפה נגרמה מפיצוץ של כור כימיקלים", מסרה הסוכנות.
על המתיחות ביהודה ושומרון אמר הלוי: "עדיפה רשות פלסטינית מתפקדת על כאוס ביהודה ושומרון, או עלייה לשלטון של חמאס". על הסיכולים הממוקדים אמר כי ישראל עושה הכול "כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים". לדבריו, "כשיש פעיל טרור בכיר שעושה הכול כדי לפגוע בישראלים - אנחנו נעשה הכול כדי להוציא אותו מהתמונה".
על המשבר במילואים במחאה נגד המהפכה המשפטית: "המטרה הכי חשובה הייתה לשמר את הכשירות המבצעית ולאחר מכן את לכידות הצבא, והמטרה השלישית להשאיר את המחלוקת מחוץ לצבא. יש לנהוג בזהירות במודל צבא העם ואסור לעשות שימוש בשירות המילואים למטרות אחרות. קודם פעלנו לשמור את צה"ל כשיר ולא לשפוך את התינוק עם המים. צה"ל מעל לכל מחלוקת"

סיפורי היום

תיעוד מהמקלט בקצרין שבו נכלאו האם ובנה: "היה פה הרבה בלגן. מי חשב על אונס, דקירות והתעללות?"
בת 13 נפלה מגובה 10 מטרים בקיר טיפוס בפארק אתגרי ליד ירושלים, מצבה קשה.
אחרי ההסכמים שנחתמו בלילה, דיוני התקציב נכנסים לישורת האחרונה ואם לא יהיו הפתעות, יאושרו הלילה. לאורך הדיונים מתקיימות הפגנות בירושלים נגד ה"ביזה".
שריפת ענק ונזק של מיליונים במטעים בצפון ים המלח: "אלפי עצי פרי עלו באש".
ועם רווח של יותר מ-6 מיליארד שקל ברבעון - הבנקים ממשיכים לחגוג על עליות הריבית.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
בשעה 21:00 שעון ישראל יתקיים משחקה השני של נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 במונדיאליטו נגד סנגל.
מהשעה 21:00 יחולו שיבושים בחלק מהרכבות בארץ עקב עבודות תחזוקה.

התחזית

מחר מידות החום שוב יעלו ויהיה שרב קל, בעיקר בפנים הארץ. מהצהריים תנשב רוח צפונית חזקה בחוף ובשפלה. בערב חג השבועות ובשישי הטמפרטורות ירדו ויהיו רגילות לעונה. בשבת צפוי שוב שרב.

מה חיפשו היום בגוגל?

קארין באומן. אחרי שנים של מאבק במחלת האנורקסיה, הדוגמנית לשעבר הלכה לעולמה הבוקר בבית החולים איכילוב בגיל 35. קארין באומן החלה לדגמן בגיל 17, ובשנת 2002 אף השתתפה בתחרות נערת השנה שבה זכתה במקום השני. האנורקסיה פגשה אותה בגיל 22, אז החלה לצום ימים ארוכים והשילה קילוגרמים רבים ממשקל גופה. "היא רצתה לחיות, אבל הרצון להיות רזה הכריע".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מזל טוב לאישה הכי חזקה שראינו: ג'ואן קולינס בת 90.
1 צפייה בגלריה
(צילום: GettyImages)
שלמה ארצי דחה את הופעתו המתוכננת באמפי קיסריה מחר בשל "הליך רפואי קל". ואילו ימים בודדים אחרי שהכריזה על המופע הגדול שלה, אנה זק מודיעה היום באופן מפתיע על ביטולו.
חוקרים ישראלים לימדו בינה מלאכותית פיזיקה קוונטית.
והמונה טועם הגיע לזלול שווארמה אצל גמליאל, כוכב הרשת מאשדוד שפתח שווארמייה בראשון לציון. המחיר אמנם היה לטעמו אבל השווארמה פחות.





נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?