היועצת המשפטית נגד מינוי דרעי, לוין יודיע על רפורמה משפטית

יום לפני הדיון בבג"ץ אריה דרעי, שר המשפטים יריב לוין מקיים הערב מסיבת עיתונאים שבה יציג את עיקרי הרפורמה המשפטית שלו. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כבר אמר בתגובה: "נבטל את הצעדים ביום שנחזור לשלטון".
בין היתר יודיע לוין על כוונתו לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והכנסת יותר פוליטיקאים לוועדה. בנוסף הוא יגיד כי בכוונתו לפעול לחקיקה מהירה של חוק יסוד: החקיקה, כולל "פסקת התגברות" הנחוצה להגבלת התערבות בג"ץ בהליכי החקיקה, כולל צורך באישור בכנסת ברוב של 61 של כל חוק שלא קיבל רוב כזה. לוין יאמר כי יתמוך ביצירת אמות מידה מוגדרות להתערבות העליון בהחלטות הממשלה והכנסת, כך שתצומצם האפשרות להשתמש בעילות התערבות סובייקטיביות כמו "סבירות", "תום לב" ו"מידתיות". על פי גישת לוין, העליון צריך לעוסק בעיקר בסכסוכים ובערעורים פליליים ואזרחים, ולא להחליף את העם באמצעות נציגיו בכנסת ובממשלה.
עוד לפני כן וכצפוי, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הודיעה רשמית כי היא מתנגדת למינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר. בתגובתה לבג"ץ אמרה כי "המסקנה הברורה בנסיבות העניין היא כי מינויו לשר חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ודינו בטלות". תגובת היועצת מגיעה כיממה לאחר שהודיעה כי לא תוכל להגן על עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגייה, שדורש לאשר את מינויו, בעוד היא סבורה כי המינוי אינו סביר.
בסיכום דבריה בתגובתה המלאה אף המליצה לנתניהו "להעביר את השר דרעי מתפקידו כשר הפנים, שר הבריאות והמשנה לראש הממשלה".

1 צפייה בגלריה
יריב לוין, אסתר חיות
יריב לוין, אסתר חיות
יריב לוין, אסתר חיות
(צילום: אבי מועלם, אורן בן חקון)

סיפורי היום

ראש הממשלה נתניהו מנסה למזער נזקים ומינה את ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה, מאי גולן דורשת לשמש כשרה.
ועדת המינויים קבעה כי משה בן זקן, בעבר אחד ממארגני הליכודיאדה, לא עומד בתנאי הסף לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה - אבל השרה רגב החליטה להביא את מינויו לאישור הממשלה. "מבחן משילות ראשון".
דרעי רוצה להקפיץ את השכר של משה בר סימן טוב ל-90 אלף שקל כמנכ"ל משרד הבריאות.
ו"נהר" בת"א: צינור מים התפוצץ, רחובות מרכזיים נחסמו - ייתכן שלכל השבוע.
צינור מים התפוצץ בצומת הרחובות משה דיין ודרך השלום בתל אביב
(צילום: אבי חי, מיכה ונחוצקר)

מה צפוי מחר

הרכב מורחב של 11 שופטי עליון ידון בעתירות נגד מינויו לשר של יו"ר ש"ס אריה דרעי שהורשע בפלילים. היועמ"שית לא תיקח חלק בהגנה.
ביוזמת האמירויות: מועצת הביטחון תדון מחר בעליית בן גביר להר הבית, חשש בישראל מגינוי.
אחרי שישיבת הנהלת מפעל טכנולוגיית להבים עם נציגי העובדים הסתיימה ללא תוצאות, החליטו בוועד על השבתת העבודה במפעלים בתפן ובנהריה החל ממחר בשעה 12:30 ועד סוף יום העבודה כאות מחאה.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית ובשישי צפוי לרדת גשם משעות הבוקר המאוחרות בצפון ובחוף, שיתחזק החל משעות הצהריים. בשבת לא צפוי לרדת גשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

ריאל מדריד. שלב שמינית גמר גביע המלך נמשך אמש כאשר אלופת אירופה, ריאל מדריד, התקשתה בתנאים הבעייתיים של הדשא ובהרכב חסר במגרשה הביתי של קאסרנו, הסינדרלה של הגביע הספרדי מהליגה הרביעית, שקיוותה להפתיע ולהעפיל לשלב הבא.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

למה ביקור במקום הכי קדוש ליהודים מתסיס את העולם הערבי? הכותרת.
אחרי יותר מ-100 שנה: אוח השלג תועד בדרום קליפורניה.
2.67 מיליון תיירים נכנסו לישראל בשנת 2022.
הרשת החברתית גרמה לאופיר האוזמן שלנו להרגיש שוב בת 20. שם היא אישה מצחיקה, משוחררת, עם אנרגיה. איך לומדים לחיות עם הצייצנית שבפנים? שווה לכם לקרוא.
והאם ישראל היא יעד טוב לחופשה? עורך ערוץ החופש שלנו, אסף רוזן, התיישבת לשיחה על תיירות עם הצ'אטבוט שמדהים את העולם.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?