רוצים מרוץ תלת-ראשי, מחכים לאיזנקוט: גנץ וסער יודיעו על ריצה משותפת

יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער יתמודדו תחת רשימה אחת בבחירות ב-1 בנובמבר. השניים מכנסים מסיבת עיתונאים הערב שבה יכריזו על ההתמודדות המשותפת. ההודעה מגיעה אחרי מגעים של שבועיים מאז פיזור הכנסת. גנץ יוביל את הרשימה המאוחדת וסער יקבל את המקום השני, מתוך מטרה לייצר מרוץ תלת-ראשי לראשות הממשלה - עם ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. מטרת האיחוד היא מניעה של 61 מנדטים לגוש נתניהו - והקמה של ממשלת אחדות לאחר הבחירות.
השניים שואפים להגיע למספר גבוה של מנדטים שיאפשר לגנץ להיות ראש ממשלה. בסקרים פנימיים מצאו המפלגות שרשימה מאוחדת של כחול לבן עם תקווה חדשה יכולה לקחת שני מנדטים מהליכוד ואף יותר. ההחלטה על פרסום האיחוד התקבלה היום כדי להביא לצירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שאותו רואה גנץ כאחד שיכול לתרום תרומה מכרעת. לאיזנקוט הוצע מקום גם ברשימתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.
יו"ר כחול לבן גנץ מתכוון לשמור לעצמו 15 מקומות מתוך 23, וישמור על הרוב גם במקרה שהרמטכ"ל לשעבר איזנקוט יצטרף. גנץ סיכם שיקבל את המקומות 1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 19, 21, 22, 23.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ, גדעון סער
בני גנץ, גדעון סער
בני גנץ, גדעון סער
(צילום: יואב דודקביץ', עמית שאבי)

סיפורי היום

הפשרה של עמיחי שיקלי: יוכרז כפורש, יתפטר מהכנסת - ויוכל להתמודד במפלגה קיימת. האם ישוריין בליכוד על חשבון ניר אורבך?
מפלגת השלטון של יפן, המפלגה הליברל-דמוקרטית, רשמה הצלחה בבחירות - יומיים אחרי ההתנקשות בשינזו אבה, איש המפלגה וראש הממשלה לשעבר.
בגלל הדס קליין: אולמרט ביקש לזמן את שרה נתניהו לעדות חוזרת בנושא שתיית אלכוהול - ונדחה.
האם ביטולי הטיסות ייפסקו? אל על חתמה על הסכם עם הטייסים.
שובר שורות כחול לבן. פרופסור מאוניברסיטה במרכז הארץ נעצר בחשד שרקח ומכר סמים לסטודנטים.

מה צפוי מחר

מחר תימשך עדותה של הדס קליין בתיק 1000 של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

התחזית

הטמפטורות ימשיכו לרדת מחר, ואף ייתכן טפטוף בשעות הבוקר במישור החוף ובשפלה. מיום שלישי, הטמפטורות ישובו לעלות באופן הדרגתי.

מה חיפשו היום בגוגל?

ביקור ביידן. המשטרה השלימה את ההכנות לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל. כוחות משטרה גדולים ולוחמי משמר הגבול יסתייעו במתנדבים שיתפרסו בצירים שונים החל מיום רביעי בצהריים על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור שצפוי להימשך עד יום שישי.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

נדב איל ושרון כידון מסכמים את הקדנציה של בוריס ג'ונסון כראש ממשלת בריטניה. האיש שכונה "ליצן" לא יישכח במהרה למרות שכיהן תקופה קצרה יחסית - אז מה ייזכר ממנו במיוחד? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
ביקשה לעצור חקירה, נפגשה עם נתניהו וניסחה חוק: כך הסתערה אובר על ישראל.
גם אתם שמעתם סיפורי זוועה על אנשים שטסו לחו"ל והמזוודה שלהם לא הגיעה, או חזרו לארץ וגילו שהמזוודה לא חזרה איתם? מסתבר אפילו שבנתב"ג יש אולם סודי ומלא במזוודות כאלה. אספנו עבורכם את הגאדג'טים שיאתרו לכם את המזוודה.
לכבוד חגיגות 90 שנה ללגו, קבלו את עשרת הדגמים האהובים עלינו מכל הזמנים.
והגראנד סלאם ה-21: ג'וקוביץ ניצח בווימבלדון.