לפיד: "מוותרים לאיראן שוב ושוב. לא נסכים לחיות תחת איום גרעיני"

"אנחנו לא מתכוננים לחיות כשמעל ראשנו יש איום גרעיני של משטר איסלאמי קיצוני ואלים. זה לא יקרה, כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות". כך אמר ראש הממשלה יאיר לפיד בתדרוך לכתבים זרים כחלק מהבליץ הישראלי לסיכול החזרה להסכם הגרעין, מאבק שנראה כמו קרב מאסף שתוצאותיו כבר הוכרעו מראש. לפיד תקף את מנהיגי המערב: "אמרתי להם שהמשא ומתן הגיע לרגע שבו צריך לעצור ולהגיד: 'עד כאן'. הבהרנו לכולם: אם ייחתם ההסכם, הוא לא מחייב את ישראל. אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית".
גורם מדיני בכיר אמר כי "בהסכם שמונח כעת על השולחן יש יותר ויתורים ביחס להסכם המקורי. האמריקנים דיברו על longer & stronger, זה לא קיים בהסכם הנוכחי. לא longer ולא stronger. הדרך הטובה להגיע להסכם היא לשים איום צבאי אמין על השולחן.
גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יצא נגד ההסכם המתגבש ואמר בריאיון ל"פוקס ניוז" כי "הסכם הגרעין המסוכן יאפשר לאיראן, תוך ארבע שנים, להעשיר אורניום באופן כמעט בלתי מוגבל. רק איום צבאי אמין נגד איראן ימנע ממנה נשק גרעיני".
כזכור, בתום סבב השיחות האחרון בווינה הגיש האיחוד האירופי לאיראן את "ההצעה הסופית" להצלת הסכם הגרעין - שנמצא על סף קריסה מאז שארה"ב פרשה ממנו ב-2018, שלוש שנים אחרי שנחתם, והחזירה את הסנקציות נגד טהרן. בשבוע שעבר הגישה איראן את תשובתה להצעה האירופית.
1 צפייה בגלריה
חוסיין אמיר עבדוללהיאן וז'וזפ בורל
חוסיין אמיר עבדוללהיאן וז'וזפ בורל
(שר החוץ האיראני לצד נציגי האיחוד האירופי. מתקרבים להסכם(צילום: AFP) )

לקריאה נוספת

סיפורי היום

קרע בטחול ושברים ב-5 צלעות: שוטרים תועדו מכים בן 30 בפסטיבל הכלייזמרים.
יום נוסף של דיונים עקרים: הצוותים של הסתדרות המורים ומשרד האוצר עדיין לא הצליחו לגשר על הפערים.
שרת התחבורה מיכאלי ביקשה מהחברה שבונה את הרכבת הקלה בגוש דן למסור לה את המשמעויות התקציביות והחוזיות של נסיעה בשבת.
ח"כיות של הליכוד התעמתו בספירת הקולות: "כלומניקית, אפרסם הקלטות". כשאתי עטייה וקטי שטרית נפגשו (בחלק מהזמן הצטרפו לעימותים הללו גם נציגיה של מאי גולן).
ואזרחי אוקראינה "חיים על אדרנלין" אחרי חצי שנת מלחמה, ומבטיחים להמשיך להיאבק על עצמאותם.

מה צפוי מחר

שר הביטחון בני גנץ ימריא לביקור ביטחוני-מדיני בארה"ב כשבמוקד השיחות יעמוד נושא הגרעין האיראני.
רופאים ורופאות מתמחים צפויים להגיש מחר את התפטרותם במחאה על אי קיצור התורנויות שלהם.

התחזית

החל מהיום הטמפרטורות יחלו לטפס בהדרגה מדי יום, ותורגש הכבדה בעומס החום. הכבדה משמעותית מאוד תורגש החל משבת, ובעיקר בתחילת שבוע הבא. בפנים הארץ ובהרים יהיה שרבי, ובחוף יהיה לח מאוד. בימים שישי, שבת וראשון ינשבו החל מהצהריים באזור החוף רוחות צפוניות חזקות. הטמפרטורה בירושלים תגיע לכ-37-38 מעלות בתחילת השבוע הבא.

מה חיפשו היום בגוגל?

מכבי חיפה. הישג ענק לקבוצה הירוקה אמש. בפעם השלישית בתולדותיהם השחקנים מהצפון ישחקו על הבמה הגדולה והחשובה מכולן - ליגת האלופות. שער עצמי של מילאן פבקוב בדקה ה-90 סידר לברק בכר 2:2 מול הכוכב האדום בלגרד סרביה, 4:5 בסיכום המפגשים ועלייה לשלב הבתים של האלופות בפעם הראשונה בקריירה שלו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הייצוג הנשי במפלגות - בעיקר מימין, ובטח אצל החרדים - עדיין רחוק משוויון. למה גולדה הייתה כל כך יוצאת דופן, איזו הערה סקסיסטית במליאת הכנסת סתיו שפיר לא תשכח, איך השריון בליכוד דווקא פוגע בנשים - ומה צריך לקרות כדי שנתקרב לסקנדינביה? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
השוטר שהציל את הכלב שהרצועה שלו נלכדה במעלית בבניין נבאר שבע: "לא הייתה אופציה לכישלון".
נחשפו עקבות של דינוזאורים מלפני 113 מיליון שנה בנהר שהתייבש.
וביררנו - כיצד ירידת שער האירו משפיעה על החופשות בספטמבר?