ארה"ב מנסה למנוע הסלמה בצפון, דיווח: "נתניהו עלול לראות בכך דרך להישרדות פוליטית"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע מחר לישראל, כשהמטרה המרכזית היא אחת - למנוע הסלמה בצפון. אחרי חיסול סאלח אל-עארורי, ו"התגובה הראשונית" של חיזבאללה - ירי עשרות רקטות ליחידת הבקרה האווירית במירון - מנסים האמריקנים למנוע מלחמה של ממש בין ישראל לחיזבאללה.
"וושינגטון פוסט" פרסם הבוקר תחקיר בנוגע למאמצי הממשל למנוע מלחמה שכזו, ודיווח בין היתר כי גורמים בממשל האמריקני חוששים שראש הממשלה בנימין נתניהו עלול לראות בהסלמה בחזית הצפונית "מפתח" להישרדות פוליטית - בצל הביקורת הקשה על התנהלות הממשלה במלחמה ומחדלי 7 באוקטובר.
היום דווח כי בלינקן ילחץ על מדינות ערב המתונות להסכים לקחת חלק בשיקום וניהול הרצועה. השר בני גנץ התייחס במרומז לדיווח ה"וושינגטון פוסט" והדגיש כי "השיקול היחיד" בסוגיה, של כל חברי קבינט המלחמה ובכללם נתניהו, "הוא ביטחון ישראל".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90, רויטרס)

אהרן ברק ישפוט מטעם מדינת ישראל בדיון בהאג

נשיא העליון לשעבר, אהרן ברק, יהיה השופט שיצטרף מטעמה של מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג - כך פרסם לראשונה כתבנו איתמר אייכנר. ברק יהיה השופט ה-16 בדיון, כשגם דרום אפריקה - שהגישה את התביעה - תוכל לשלוח שופט מטעמה. הדיון יתקיים בחמישי ושישי השבוע.
את ישראל יכולים לייצג בדיון עד ארבעה נציגים, ואחד מהם שכבר נבחר הוא פרופ' מלקולם שואו, משפטן בריטי בן 76. משרד המשפטים שכר את שירותיו של שואו, יהודי-ציוני שמוכר כמומחה ותיק למשפט בינלאומי. הוא כבר הגיש לבית הדין הבינלאומי הפלילי עמדות שצידדו בישראל בסוגיות שנוגעות למעמדה של פלסטין כמדינה.

"הכלכלה לקראת התרסקות. מה אנחנו, ממשלת בובות?": הציטוטים מישיבת הממשלה

"הכלכלה לקראת התרסקות", אמר היום שר הכלכלה ברקת לשרים, במהלך ישיבת הממשלה. בדיון הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש "מכת הדלפות", ואמר כי הוא "לא מוכן להמשיך כך", ושוב אמר כי הורה לקדם את חוק הפוליגרף.
"לא יכול להיות שהכלכלה הישראלית תהיה תלויה בידיים העובדות של הפועלים הפלסטינים", אמר ברקת. "לא יכול להיות שאחרי שהקבינט הכלכלי החליט לאסור כניסת פועלים פלסטינים ולייבא פועלים ממדינות אחרות - משרד האוצר מחליט לנהוג אחרת. למה צריך בכלל קבינט? הרי זה קבינט שלא מקשיבים לו. מחליטים החלטות ובפועל דבר לא קורה. מה אנחנו, ממשלת בובות?". השרה אורית סטרוק תהתה: "למה לוקחים נשקים מכיתות הכוננות ביו"ש?". והאלוף אליעזר טולדנו אמר כי: "אין אפשרות להחזיק מילואים בלי הגבלה".
בתחילת הישיבה אמר ראש הממשלה: "אני מציע לחיזבאללה ללמוד את מה שחמאס למד כבר בחודשים האחרונים: אף מחבל אינו חסין ואנחנו נחושים להגן על אזרחינו ולהשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם".
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

פיגוע ירי בבנימין הבוקר: עמאר מנסור, בן 34 מבית חנינא, נרצח ביריות בכביש 465, סמוך לצומת המשטרה הבריטית. אישה שהייתה איתו ברכב נפצעה אנושות מהירי.
בעזה דיווחו היום כי נכדו של מייסד חמאס אחמד יאסין, אדם בשם עלי אבו עג'ה, נהרג בתקיפה אווירית.
רקטות שוגרו לעבר החרמון מלבנון - צה"ל תקף את מקורות הירי.
מענקים בסך 3,900-800 שקל לאנשי מילואים: תוכנית הסיוע אושרה בממשלה.
במסגרת פעילותם של לוחמי צוות הקרב של חטיבת כפיר בחאן יונס חוסלו עשרות מחבלים והושמדו יותר מ-100 מטרות טרור.
קוסקו הסינית, שנחשבת לגדולה באסיה, החליטה שלא לפקוד את נמלי הארץ, למרות שעד כה לא הייתה פגיעה של החות'ים בספינות סיניות.
רצח רחל בוחבוט בחיפה: הבעל המציא בגידה ודקר אותה למוות לעיני הילדים.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע לאחר פגישה עם נציגי משפחות חטופים כי "יעצור את המשק ל-100 דקות" ביום ראשון הבא בשעה 11:00 לאור הזדהות עם החטופים.

פרשנויות ודעות היום

אין לנו פריבילגיה להתרגל אליהם בשבי | הדר גיל-עד
"שלושה חודשים שהם בשבי, 93 ימים, וזו נקודת ציון מבישה, כזו שלא היינו אמורים להגיע אליה. שלושה חודשים שבהם הכול השתנה, אבל מרגיש כאילו הזמן עצר מלכת. ימי הסתיו החמימים שהיו כאן כשהם נחטפו הפכו לימי חורף קרים וגשומים, והם עדיין שם. שלושה חודשים שבהם אותה ממשלה שהביאה אותנו עד הלום ממשיכה לגמגם בכל פעם שחבריה מתבקשים לענות לשאלה אם החזרת החטופים עומדת בראש סדר העדיפויות של המלחמה. שהכול נגוע בשיקולים פוליטיים". לטור המלא
הממשלה הזו לא יכולה לנהל את המלחמה | אפרים סנה
"נתניהו, הנושא באחריות הכוללת, מעוניין בהימשכותה של המלחמה מטעמי הישרדותו, והוא ינהל אותה כך שהיא לא תיגמר. ולכן אסור שממשלתו תמשיך לנהל את המלחמה. ישראל צריכה שאת המלחמה המורכבת, הרב-זירתית והמסובכת הזו תנהל ממשלה מיומנת, ערכית ואיכותית. בתום השלב הנוכחי במלחמה, מפלגות האופוזיציה ותנועות המחאה חייבות לרכז מאמץ לבחירות חדשות. החלפת השלטון דחופה וחיונית לשיקום ישראל". לטור המלא
לפעול עם הנצרות נגד האנטישמיות | פרופ' דינה פורת
"ב-30 השנים האחרונות נרשמה התקרבות ביחסים בין ישראל לבין הוותיקן. אבל הבטחות הצדדים לשיתוף פעולה במאבק נגד האנטישמיות לא מומשו עד כה". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

שי גרמאי. לוחמת מג"ב נהרגה ושלושה לוחמים נפצעו הלילה במהלך מבצע במחנה הפליטים ג'נין, שבמהלכו גם דיווחו הפלסטינים על שישה מחבלים שנהרגו בהפצצה מהאוויר. הלוחמת שנפלה בקרב, סמ"ש שי גרמאי, הייתה ברכב מבצעי שנפגע ממטען בפעילות במחנה הפליטים.
3 צפייה בגלריה
סמ"ש שי גרמאי ז״ל
סמ"ש שי גרמאי ז״ל
סמ"ש שי גרמאי ז״ל
(צילום: דוברות המשטרה)