חסימות ושיבושים לאורך כל היום ברחבי הארץ

כבישים בכל ברחבי הארץ נחסמו במהלך "יום השיתוק הלאומי", 54 מפגינים נעצרו בסך הכול ומתוכם 40 בתל אביב. נתיבי איילון נחסמו ללמעלה משעתיים כמו גם עוד כבישים רבים ברחבי הארץ. ייתכן שהשיא יגיע הערב בבני ברק. לקראת צעדת המחאה המתוכננת, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לחרדים "לא להיגרר לפרובוקציות".
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא לציבור "לגלות אחריות ולהימנע מהעמקת הקרע". ההפגנה צפויה להתחיל בשעה 19:00, אז תתקיים צעדת מחאה שתצא מקניון איילון ברמת גן לעבר בני ברק.

לקריאה נוספת

סיפורי היום

דריכות לקראת נאום שר הביטחון גלנט הערב בו הוא צפוי לקרוא לעצור את החקיקה, בכירים בליכוד: "זה יסכן את הקואליציה". ב-20:00 ינאם גם ראש הממשלה נתניהו. נכון לשעה זו גלנט זומן ללשכתו של רה"מ. המראתו של נתניהו ללונדון נדחתה לשעה 4:00 לפנות בוקר. בליכוד תוקפים את גלנט: "מי שרוצה לעצור - שיתפטר".
ברקע ה"הצהרה החשובה" שצפויים למסור רה"מ נתניהו והשר גלנט, המדדים המובילים בתל אביב זינקו רגע לפני סגירת יום המסחר
שרה נתניהו בהודעה חריגה: "לפעול למען הסכמה רחבה בעם ישראל".
אחרי עשור של נתק: "סעודיה וסוריה יחדשו את היחסים, השגרירויות ייפתחו".
מפגינה נעצרה לאחר שניסתה לפגוע בשר אבי דיכטר עם דגל.

מה צפוי מחר

הלילה עוברים לשעון קיץ. ב-2:00 בלילה יוזזו המחוגים שעה קדימה, ונהנה משעת אור נוספת.
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו ימריאו לביקור בלונדון, לאחר דחייה, ב-4 לפנות בוקר.

התחזית

מחר תורגש התחממות, אך עדיין יהיה מעונן. בשבת תחול ירידה קלה בטמפרטורות, וגשם מקומי ייתכן בכל מקום בארץ, בעיקר משעות הצהריים. ביום ראשון תורגש התקררות ואווירה חורפית, עם גשם בצפון ובמרכז הארץ.

מה חיפשו היום בגוגל?

חוק הנבצרות. החוק אושר הבוקר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית במליאה, לאחר דיון לילי שהחל אמש ונמשך עד שעות הבוקר המוקדמות. חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם מהליכוד נעדרו מהמליאה, והחוק עבר בתמיכת 61 ח"כים בלבד - הרוב המינימלי הדרוש לאישור חוק יסוד.
החוק נועד להגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני עתירות המבקשות להוציאו לנבצרות לאור המשפט המתנהל בעניינו, כפי שהוגשה בחודש שעבר על ידי התנועה לאיכות השלטון. לפי הצעת החוק, הוצאה לנבצרות תיעשה רק במקרה שבו ראש הממשלה יודיע בעצמו שאיננו מסוגל פיזית או נפשית למלא את תפקידו או במקרה שבו 75% מחברי הממשלה יבקשו להוציא את ראש הממשלה לנבצרות בניגוד לרצונו, ואז תובא הבקשה להצבעה בכנסת - שם יידרש רוב של 80 ח"כים למהלך.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ויכוח חריג התנהל היום בשידור בערוץ 13.
(צילום מסך)
מנכ"ל טיקטוק העיד בפני הקונגרס האמריקאי: "חסימה אינה פתרון".
טיל שהודפס במדפסת תלת-ממד שוגר לחלל, אך לא הצליח להגיע למסלול.
ו"יודי" הוא עוד בר אוכל, אבל הפיצה שלו אדירה. הביקורת של "ביצה עלומה".

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?