לביידן נמאס

מעט לאחר חצות (שעון ישראל) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס ליממות הסוערות שעברו על ישראל עד הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, ואמר" "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג. היא לא יכולה להמשיך בדרך הזו, אני מקווה שנתניהו יגיע לפשרה הוגנת. די הבהרתי את זה". הוא הוסיף כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן בתקופה הקרובה. סגניתו של ביידן, קמלה האריס, אמרה היום כי היא מודאגת מהמתרחש בישראל. "נמשיך לעבוד עם ישראל כדי לחזק את היחסים בין שתי המדינות על בסיס המחויבות, לדמוקרטיה וכמובן להיסטוריה המשותפת".
לאחר דברי ביידן הגיבו מספר שרים וחברי כנסת דברים כנגד נשיא ארצות הברית. שר התרבות מיקי זוהר אף צייץ ומחר ולאחר מכן הגיב ראש הממשלה נתניהו: "ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר". עוד כתב ראש הממשלה: "הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו. הממשלה בראשותי מחויבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה".
שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שעשה סבב ריאיונות מפייסים שעות לפני דבריו החריפים של הנשיא ג'ו ביידן, הבהיר לאנשי לשכת ראש הממשלה בישראל כי הוא עושה מאמצים להוציא הבהרה מהבית הלבן על דברי ביידן.
רק השבוע בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הדהד בטוויטר מסרים שלפיהם מחלקת המדינה האמריקנית משתתפת במימון המחאות כדי להפיל את נתניהו. שגריר ארה"ב ניידס התייחס לכך באולפן ynet ואמר: "זה אבסורד. פשוט לא נכון".
2 צפייה בגלריה
( צילום: AFP)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

אדיסי אלבנה שנרצחה סבלה מאלימות קטלנית, איש לא שמע: "לא ידענו על קיומה".
התקשורת היוונית מדווחת כי שני המחבלים שתכננו פיגוע בבית חב"ד באתונה הם חיידר וחוסיין, אזרחים פקיסטנים ששמות משפחותיהם לא נחשפו.
ראש הקואליציה לפיד: "שר המשפטים אומר שהמו"מ בבית הנשיא הוא הונאה". לוין: "שקר, הוא מחפש לברוח מהסכמה". במערכת המשפט חוששים: "השהיית החקיקה היא תרגיל שנועד להרוויח זמן".
אחרי לחץ מתוך הקואליציה: חוק המתנות ירד מסדר היום | חשיפת ynet.
וגורמים באוצר מסבירים כי "אין כסף למשמר הלאומי בתקציב. אם יוקם - הקיצוץ הרוחבי יגדל".

מה צפוי מחר

מחר בבוקר תינתן הכרעת הדין במשפטו החוזר של רומן זדורוב.
במהלך היום יתקיימו הפגנות מול מקמות בהם נמצאים חברי כנסת ושרי הממשלה כנגד המהפכה המשפטית. בשעות הערב מתוכננות הפגנות תמיכה במהפכה.

התחזית

מחר תחול התקררות ויהיה קר מהרגיל לעונה. ייתכן גם גשם מקומי קל.

מה חיפשו היום בגוגל?

ניסים ואטורי. סגן יו"ר הכנסת, חבר כנסת מטעם הליכוד, עם כמה אמירות מעוררות מחלוקת ביממה האחרונה. בריאיון לרדיו 103 אמר "אם נצטרך - נגן על עצמנו בלי ארצות הברית. חיילים נהרגו בעזה בגלל אמברגו נשק שהטיל אובמה". עוד אמר הבוקר לגלי צה"ל: "אם הנשיא ביידן יואיל בטובו להיפגש עם נתניהו הוא יידע להסביר לו על הרפורמה המשפטית. כרגע הנשיא מושפע מעיתונאים שמאלנים ואנשי אופוזיציה".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אז מה הסיפור מאחורי המכונית המעופפת הישראלית?
2 צפייה בגלריה
Air One
Air One
Air One
(צילום: Air)
נחשף: האם זוהי הפעם האחרונה של גל גדות כוונדר וומן?
הצצה לעולם החי המרהיב של רמת הגולן.
ונער בריטי ישן 3 שנים באוהל – ושבר שיא גינס.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?