נמשכת הקריסה של ממשלת ג'ונסון, משלחת שרים בדאונינג 10 כדי לבקש שיתפטר

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כבר נראה כמי שדוהר - אם לא מתרסק - לעבר תום הכהונה שלו: בשעות האחרונות הודיעו עוד שורה של שרים ובעלי תפקידים בממשלתו על התפטרותם, בטענה כי הוא אינו יכול להמשיך עוד להנהיג את הממלכה. תחילה דווח בבריטניה כי לפי בכירים במפלגה השמרנית של ג'ונסון, הצבעת אי-אמון נגדו עשויה להיערך עוד הלילה, אך זה כנראה כבר לא יקרה בשעות הקרובות. BBC דיווחה כי קבוצה של שרים בממשלתו, בהם שר האוצר החדש שמונה רק אתמול, עושה את דרכה אליו כדי לבקש ממנו להתפטר.
ההתמוטטות כבר החלה אמש, כששניים משריו הבכירים, שר הבריאות סג'יד ג'וויד ושר האוצר רישי סונאק, הודיעו על פרישה, ונמשכה עם גל של התפטרויות היום, שהביא את מספר המתפטרים מהממשל שלו ליותר מ-30. הרקע לגל העזיבות הוא השערורייה האחרונה שבה הסתבך ג'ונסון: פרשת כריס פינצ'ר.
פינצ'ר - איש המפלגה השמרנית שקוּדם בפברואר האחרון על-ידי ג'ונסון לתפקיד סגן המצליף של סיעת השמרנים, תפקיד בכיר שהאדם הממלא אותו אחראי למשמעת הסיעתית. בשבוע שעבר נאלץ פינצ'ר להתפטר בעקבות טענות שהטריד מינית גברים במועדון, בשעה שהיה שיכור. בעקבות הגילוי הזה צפו טענות דומות שהועלו נגדו בעבר, ובבריטניה עלתה התהייה אם ג'ונסון ידע עליהן כשהחליט לקדם אותו לתפקיד בכיר כל כך. לשכת ג'ונסון טענה תחילה כי הוא לא היה מודע לטענות הקודמות נגד פינצ'ר כשקידם אותו, אבל שלשום הודה לפתע דוברו של ג'ונסון כי ראש הממשלה כן ידע על הטענות. להגנתו טען כי הן הופרכו או לא הגיעו לכדי תלונה רשמית.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

הותר לפרסום: צה"ל יירט בשבוע שעבר כטב"ם נוסף של חיזבאללה בים התיכון. הערב דווח על תקיפה ישראלית בכפר חאדר שליד הגבול הסורי: "חייל סורי נהרג מטיל ממל"ט".
הדס קליין העידה: התכשיטים והשמפניות לשרה, הסיגרים לנתניהו - ופעולותיו למען מילצ'ן.
פיגוע פלילי בו נהרג גבר בשנות ה-40 לחייו הרעיד הבוקר את זכרון יעקב, מטרים מגן שעשועים ומקופת חולים: "אנשים עפו מההדף".
גדעון סער: "לא משייך את עצמי לגושים. שקד ניסתה לשכנע אותי ללכת עם נתניהו".
המדינה עתרה נגד שחרור אלון קסטיאל שהורשע בעבירות מין בארבע נשים: "סיכון משמעותי לנפגעות".

התחזית

מידות החום יעלו מחר, ותורגש הכבדה בעומס החום, שיהיה בינוני עד כבד בחוף ובשפלה. בהרים עומס החום יהיה בינוני, בעוד שבערבה, בנגב ובבקעה צפוי עומס חום כבד מאוד.

מה חיפשו היום בגוגל?

יאיר גולן. סגן שרת הכלכלה, סגן הרמטכ"ל לשעבר שנכנס לחיים הפוליטיים ביוני 2019 ונמנה עם מייסדי מפלגת "ישראל דמוקרטית" של אהוד ברק, הודיע הבוקר כי יתמודד על ראשות מרצ בפריימריז הקרובים במפלגה. "אתמודד מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, הנאבק על דמותה ועתידה של ישראל".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חלק מהמלחמה הרב-ממדית בין ישראל לאיראן הוא קרב התודעה. ד"ר רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" וה"ניו יורק טיימס", מכיר אותו גם מאחורי הקלעים. האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ישתתף בטקס הפתיחה של המכביה.
היסטורי: ניצחון ישראלי במרוץ הטור דה פראנס.
אוהד בוזגלו חשף: אני מאוהב בשתי נשים שונות
מי הם המעצבים הישראלים שהציגו בתערוכה של לואי ויטון?