החשש בדיונים אצל נתניהו על חוק הפטור מגיוס: ישראלים לא ישלחו ילדים לצבא

אם לא די בכל הטלטלות שחווה ישראל בעת האחרונה סביב המהפכה המשפטית, כעת מאיימת להצטרף סערת חוק הפטור מגיוס. ממדי השפעתה מטרידים מאוד את סביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכתבתנו הפוליטית מורן אזולאי חשפה כי בדיונים בנושא עלה חשש מתסריט חמור שבמסגרתו ההכרזה "לא נגיע למילואים" תתרחב להצהרה "לא שולחים את הילדים לצבא".
אתמול זימן ראש הממשלה נתניהו את שר המשפטים יריב לוין ומנהיג ש"ס ח"כ אריה דרעי והציג בפניהם את מה שיכול להתפתח אם באמת יקודם חוק המסדיר פטור מגיוס באווירה הציבורית הנוכחית. לנתניהו זורם לאחרונה מידע ולפיו המחאה על רקע חקיקה שכזו, שמשמעה אפליית ציבור המשרתים, תהיה אירוע בסדר גודל רחב יותר, עמוק וחריף יותר מזה שבו נתקלה הממשלה סביב הוועדה לבחירת שופטים.
קצת נחת נרשמה אצל ראש הממשלה כשבשעות הצהריים חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה כי לא הורידה את דירוג האשראי של ישראל, אולם ציינה בדוח אזהרה מאי היציבות הפוליטית ואי היציבות הביטחונית בישראל בעת הזאת, וכן מהגידול בגירעון. אין בדוח בשלב הזה הודעה שדירוג האשראי של ישראל צפוי לרדת בקרוב, כפי שחזו כלכלנים בכירים בשבועות האחרונים.
ראש הממשלה ושר האוצר מסרו: "אישרור דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ והותרת התחזית על 'יציבה' מוכיחים את מה שחזרנו ואמרנו כל הזמן - כלכלת ישראל חזקה, יציבה ואיתנה. ישראל טובה לעסקים. מי שמשקיע בישראל- מרוויח".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
נתניהו וסמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי )

סיפורי היום

אסון במהלך אימון זחילה: חייל ביחידת ההנדסה יהל"ם, רב"ט הלל נחמיה אופן, התמוטט ומת.
3 צפייה בגלריה
הלל נחמיה אופן
הלל נחמיה אופן
נחמיה אופן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בית המחבל שרצח את אור אשכר בת"א הפך לאולם אירועים.
זוכי פרס נובל נגד ביטול עילת הסבירות: "ההישגים לא היו מתאפשרים במדינה לא דמוקרטית".
"ייזכר ככושל בתולדות צה"ל": הפוסט של יאיר נתניהו נגד הרמטכ"ל - והגינוי של גלנט. בנימין נתניהו, עם זאת, מבטיח ש"ידאג שצה"ל יישאר חזק", אבל כרגע שותק מול המתקפות על בכירי הצבא.
ובגלל הצתת הקוראן - חשש כבד מפיגועים בשבדיה: "הפכנו יעד מועדף לטרוריסטים".

מה צפוי מחר

מחר יתקיימו הפגנות ברמות שברמת הגולן מול מקום הנופש של בני הזוג נתניהו.

התחזית

מחר תורגש ירידה משמעותית בעומס החום, אך עדיין ייתכן גשם מקומי במזרח הארץ. ברביעי מגמת ההקלה בעומס החום תימשך. בגלל החום העז, 10,000 תרנגולות מתו במושב מרגליות שבגבול הצפון, מספר דומה של עופות מת בדוב"ב וגם בדלתון נפגעו לולים רבים
אפרופו חמסינים, גלי חום ארוכים במשך כל שעות היממה ותהליכי מדבור הם רק חלק מהדברים שיהפכו לדבר שבשגרה בישראל כבר בעוד שבע שנים, בשל משבר האקלים.

מה חיפשו היום בגוגל?

ברצלונה. אלופת הליגה הספרדית, פתחה אתמול את מסע הגנת התואר שלה בצורה מאכזבת למדי - 0:0 בחוץ מול חטאפה, במשחק סוער בו נשלפו 10 כרטיסים צהובים ושלושה אדומים, אחד מהם למאמן בארסה צ'אבי. זעם רב על השופטים אצל האלופה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אכלנו פיצה בוראטה מושלמת בלב פארק אריאל שרון.
3 צפייה בגלריה
yk13545849
yk13545849
(דוד קישקה)
בדקנו את ה-BYD טאנג - שבעה מקומות לממהרים.
כנראה שפחות הצליח - צניחה של 80% בהיקף המשתמשים בת'רדס.
להכין את הילדים לכיתה א': המדריך המלא.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?