האם ידעתם שתה הינו המשקה הלא אלכוהולי הנפוץ ביותר בעולם? כן מסתבר שתה, אחרי מים כמובן, הוא המשקה הפופולארי בעולם. ומה המצב בישראל? קטגוריית התה מגלגלת בישראל כ-250 מיליון שקל בשנה וטעמי התה הנמכרים ביותר בארצנו הקטנה הינם תה ירוק, תה שחור וחליטות.
2 צפייה בגלריה
מוצרים
מוצרים
מוצרים
(צילום: ליפטון)

מותג התה הנמכר בעולם

מניתוח שוק התה הבינלאומי עולה כי ליפטון הינו מותג התה המוביל בעולם, אשר נמכר בכ-150 מדינות. במדינות בהן צריכת התה דומה לישראל כמו יוון ואיטליה, נתח השוק של ליפטון עומד על למעלה מ-40%. בימים אלו בהם הקיץ בשיאו ואנו כבר מריחים את עונת החגים המתקרבת, מותג התה האהוב יוצא בהשקה מחודשת בישראל ומזמין את הצרכנים הישראליים להכיר מחדש את התה האיכותי של ליפטון.

מבצע רגע לפני החגים

"המבצע המיוחד של החברה יוצא לרגל החגים ומציע לצרכנים מגוון ממוצרי התה האיכותיים של ליפטון ב- 10 ₪ בלבד", מציינת טל קרן, מנהלת מותג ליפטון בחברת ליימן שליסל, יבואנית ליפטון בישראל. "המחיר האטרקטיבי מגיע בתקופה בה יוקר המחיה בישראל הולך וגואה ועימו מטפס מחיר סל מוצרי המזון החודשי. המבצע מתכתב עם תקופת החגים בה הוצאות הישראלים על סלי מזון הן הגבוהות ביותר בשנה, ומציע לציבור הישראלי ליהנות מתה איכותי של המותג המוביל בעולם, במחיר נוח לכל כיס".
טל קרן, מנהל מותג ליפטוןטל קרן, מנהלת מותג ליפטוןצילום: ליפטון
"במסגרת המבצע כלולים המוצרים המובילים של המותג האהוב: תה שחור 'יילו לייבל' 100 שקיקים, תה ירוק קלאסי 20 מעטפות, תה ירוק לואיזה לימונית 20 מעטפות, תה ירוק נענע בסגנון מרוקאי 20 מעטפות, תה ארל גריי 25 מעטפות. המבצע החל במגוון רשתות השיווק ובכלל החנויות, ויימשך במהלך תקופת החגים. המחיר האטרקטיבי במיוחד הינו מחיר היכרות – אנו מזמינים את הצרכנים לנצל את המבצע כדי להכיר מחדש את התה האיכותי של ליפטון".

משקה אפוף אגדות ומסתורין

מקורו של התה אפוף מיתוסים ואגדות- מקיסרי סין ועד נסיכות פורטוגזיות, ההיסטוריה של התה עשירה כמו טעמו. ההתייחסויות המוקדמות ביותר לשתיית תה מקורן בסין, שם האגדה מספרת שעלה נפל למים שהורתחו עבור הקיסר שן נונג והוא מצא את הטעם מרענן. הוא לא ידע שהוא בדיוק המציא את כוס התה הראשונה.
מרבית התה בעולם גדל באסיה (סין, סרי לנקה, הודו מגדלות מיליוני טון תה כל שנה) ולאירופה הוא הגיע עם הפורטוגלים שגילו לראשונה את טעמו של התה - לאחר שמיסיונרים וסוחרים שחיו באסיה הביאו תה הביתה במתנה.

החתונה המלכותית ששינתה את טעם התה

הבריטים, המפורסמים בצריכת התה שלהם, לא התחילו לשתות תה מיד. רק כשצ'ארלס השני התחתן עם הנסיכה הפורטוגלית (וחובבת התה הידועה) קתרין מבראגנזה, הטעם השתנה. מתוך רצון לשמור על קשר עם המלכה החדשה, הבריטים החלו במהרה לשתות תה ומעולם לא הסתכלו לאחור.
בבריטניה, מחירי התה הגבוהים פתחו את הדלתות להברחות ולשתיית תה בלתי חוקית. למעשה, במהלך המאה ה-18 הוברח לארץ יותר תה מאשר יובא כחוק. רק כשהממשלה הפחיתה מסים וסר תומס ליפטון פתח את האפשרות של צריכת תה להמונים, הוא הפך למשקה הפופולרי שהוא נשאר היום.

לידתו של תה LIPTON® - המותג המוביל בעולם

הסיפור של ליפטון התחיל במאה ה-19 עם חזון של אדם אחד, סר תומאס ליפטון. סר תומאס יקום ויהפוך ליזם בעל שם עולמי, סוחר תה יוצא דופן.
סר תומאס ליפטון ניהל את עסקי המכולת המשפחתיים וחנות אחת הפכה במהרה לרשת חנויות ברחבי גלזגו. אחד המוצרים שהוא היה מוכר ללקוחותיו היה תה ולא עבר זמן רב עד שהוא הבחין בפוטנציאל עצום בחליטה המרעננת הזו וקנה את חוות התה הראשונה שלו בציילון (כיום סרי לנקה). לאחר מכן הוא ארגן אותו מחדש והציג מערכת רכבל חדשנית כדי להפוך את הובלת העלים ליעילה יותר.

פעלולי פרסום ובידור

סר תומאס לקח את הקידום העצמי כמה צעדים קדימה, ושיווק את רשת החנויות שלו, תוך שימוש בפעלולי פרסום מרהיבים בכל הזדמנות, האיש ידע לבדר, וזה השתלם - עד מהרה יצר אומה של אוהבי ליפטון. בשנת 1890 תומס ליפטון הציג את הגרסה הראשונה של תה שחור בחבילה הצהובה המוכרת עם מגן ליפטון אדום, וקרא לו "יילו לייבל" - שעדיין בשימוש עד היום. הוא נמכר ב-150 מדינות ברחבי העולם.

תה לכל אדם ולכל מעמד חברתי

אבל מה שייחד את סר תומאס היה שבעידן שבו תה היה מותרות נדירה ויקרה, הוא האמין שכל אחד, מכל מעמד, צריך להיות מסוגל ליהנות מתה במיטבו. הוא הקים את חברת אריזות התה Thomas J Lipton Co.® והחל לחפש דרכים להוזיל את האריזה והמשלוח. במקום להגיע בארגזים, תה בתפזורת היה ארוז במספר אפשרויות משקל. הוא גם ניתק את המתווך והיה הראשון שמכר תה ישירות להמונים. סוף סוף, לא היית צריך להיות אריסטוקרט כדי ליהנות מכוס תה נהדרת.
2 צפייה בגלריה
שדה תה
שדה תה
שדה תה
(צילום: ליפטון)
תומס ליפטון ראה את העתיד, והיה הראשון שהחל למכור שקיקי תה. הוא גם היה הראשון שהדפיס הוראות הכנה על תגיות שקיקי התה ומאז, הכל היסטוריה.

"הטבע הוא מפעל התה שלנו"

בנוסף לגידול עלי התה האיכותיים ביותר, ליפטון חרתו על דיגלם את נושא הקיימות. מאז 1880, מאמינים בליפטון כי "הטבע הוא מפעל התה שלנו". כל כוס תה ליפטון גדלה תוך שימוש במשאבי הטבע - בגשם, רוח ושמש טבעיים כדי להעניק את הטעם והארומה העשירים הייחודיים למותג. בליפטון מאמינים שכל כוס תה לא רק תעזור להאיר את היום שלכם, אלא תעזור להאיר את העתיד של כל חקלאי התה שלנו ומשפחותיהם, וכמובן, גם את הפלנטה שלנו.
כיום יש לליפטון העולמית את המגוון והפורטפוליו המוצרי, מהמגוונים ביותר שיש: מתה קר פירותי ועד תה כורכום חריף, יש תה לכל אירוע.
פורסם לראשונה: 08:56, 13.09.23