הצרכנים מוצאים חיות במוצרים, וסנפרוסט מחכה עם הריקול

שבועיים וחצי אחרי שהתגלה עכבר באחת מאריזות השעועית הקפואה של סנפרוסט, ביום שישי אספה החברה, שבבעלות תנובה, מוצרים מהמדפים בעקבות פיסת נחש שהתגלתה באחד המוצרים. במשרד הבריאות אמרו כי החברה סירבה לאסוף מוצרים - אך לבסוף הכריזה על הריקול. היום התגלה כי במקרה נוסף דיווחה צרכנית על הימצאות שבלול באריזת אפונה שרכשה - ובחברה הסתפקו בלבקש ממנה את מספר החבילה ותאריך התפוגה שלה.
2 צפייה בגלריה
חלקי עכבר ונשל של נחש בשעועית של סנפרוסט
חלקי עכבר ונשל של נחש בשעועית של סנפרוסט
חלקי עכבר ונשל של נחש בשעועית של סנפרוסט
(צילום: משרד הבריאות ומתוך הפייסבוק)
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה לאולפן ynet כי המשרד לא מיהר להכריז על הריקול בין היתר בשל השבת. "זכותו של הציבור שומר השבת לשמוע על כך, ולכן זה נדחה", הסבירה אלרעי-פרייס, אף שהדבר התגלה כמה ימים לפני כן. "הורינו למפעל לאסוף החזרה יזומה והייתה איזושהי שאלה מתוך החברה אם זה מסוכן לציבור ובאמת נדרש", אמרה אלרעי-פרייס. "הבהרנו להם שכן והם הוציאו את הריקול עכשיו. זה תהליך שהיה צריך להיות קצר יותר".
בסנפרוסט הודיעו אתמול שצרכנים שקנו שעועית ירוקה חתוכה קפואה בתאריכי הייצור הנכללים בריקול יפוצו בעקבות גילוי הנחש, ובחברה מסרו שיעצרו את שיווק כל מוצרי השעועית המוקפאים של החברה (חתוכה, שלמה, עדינה ולקטים), עד מיונה מחדש ובחינת תהליכי הבקרה.
2 צפייה בגלריה
חילזון סנפרוסט
חילזון סנפרוסט
לא מזיק, אבל לא נעים. חילזון באריזת אפונה
(צילום: נוגה פתאל)

סיפורי היום

יום קטלני באתרי הבנייה: שלושה ישראלים נהרגו בתאונות עבודה בצפון. חסן ודיאב ותד נמחצו למוות בטירת כרמל, בלאל ג'בארין נפל אל מותו ביישוב גדיש.
לפיד דחה את הדד-ליין למו"מ עם המורים: "הפערים עדיין גדולים, דרוש זמן נוסף"
פיגוע ירי ליד רמאללה: מחבלים פתחו הלילה באש לעבר אוטובוס נוסעים. נהג האוטובוס שחזר: "לחצתי על הגז, עדיין רועד"
מוצרי החלב המפוקחים מתייקרים ב-4.9%
עשה זאת שוב: המתעמל ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב באליפות אירופה
בתו של "המוח של פוטין" נהרגה בפיצוץ, קייב מכחישה: "זו קארמה"
המטיילים התרעננו: בשיא הקיץ - גשם חזק בעמק החולה וברמת הגולן
אחרי סערת הבילוי של ראש הממשלה במועדון: נשות פינלנד מתעדות עצמן רוקדות

התחזית

הערב יהיה מעונן חלקית, ומחר תחול ירידה קלה בטמפרטורות שיהיו רגילות לעונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

חכם שלום כהן. מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ובסוף השבוע חלה הידרדרות במצבו. כהן בן ה-91, המשמש כנשיא מועצת חכמי התורה, פונה לבית החולים בשל זיהום שהתפתח ברגלו, ומקורביו קראו להתפלל לרפואתו.

מה צפוי מחר?

בנק ישראל יכריז מחר על עוד העלאה של הריבית במשק, כאשר הזינוק באינפלציה לצד נתוני הצמיחה המרשימים תומכים בהעלאה חדה של 0.75%, שמטרתה תהיה עצירת קצב עליות המחירים. עם זאת, ייתכן שראשי הבנק בכל זאת יהיו זהיר יותר ויחליטו על העלאה של 0.5%. בכל מקרה, כבר מסוף השבוע הקרוב אנו צפויים לשלם יותר על ההלוואות שלנו שצמודות לריבית הפריים, ובכללן המשכנתאות.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

האיש שהאשים את ישראל ברצח ילדים חזר להיות חבר. ומה ישראל מרוויחה מנרמול היחסים עם טורקיה? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
אחרי הטקס הצנוע בווגאס: החתונה המפוארת של ג'ניפר לופז ובן אפלק
תיעוד: הפטרייה שהופכת את הקורבן שלה לזומבי
בין סמבוסק לסופגנייה ממולאת: מבקר האוכל שלנו טעם פנצרוטי בתל אביב - והתמוגג
איום חדש על פורטנייט? המשחק החינמי ששבר את הרשת