עו״ד דוד עציוני יסיים ב-1 במאי את תפקידו כמשנה למנכ״ל משרד הבינוי והשיכון. לפי ההערכה במערכת הפוליטית – פניו להתמודדות על ראשות העיר חיפה בבחירות שייערכו בסוף אוקטובר.
1 צפייה בגלריה
המתמודדים הצעירים לבחירות המקומיות
המתמודדים הצעירים לבחירות המקומיות
דוד עציוני
(צילום: עידו ארז)
עציוני (40) טיפל בתוקף אחריותו כמשנה למנכ"ל בין השאר במגזר הערבי. הוא היה אחראי על אגף המיעוטים במשרד הבינוי והשיכון, על ניהול העובדים הזרים בענף הבנייה, ובכלל זה שילובם מחדש של עובדים פלסטינים בהיקפים הולכים וגדלים.
עציוני היה בין הבכירים הבודדים שנשארו גם לאחר החלפת הממשלה והוא נשאר בתפקידו לבקשת השר החדש יצחק גולדקנופף, אף שמונה בתקופתו של השר זאב אלקין.
גורמים במשרד השיכון מציינים לטובה את כישוריו, את יכולתו לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם כלל גורמי המשרד ועם מקבילים במשרדי ממשלה אחרים. "ניסיונו הרב, היכרותו את השלטון המקומי, משרד האוצר, משרד התחבורה ותהליכי קבלת החלטות הביאו להישגים משמעותיים", אומרים בכירים במשרד השיכון.
עד למינויו למשנה למנכ״ל משרד השיכון כיהן עציוני כסגן ראש העיר חיפה וכסגן יו״ר הקרן הקיימת לישראל ויו״ר ועדת מנהל פיתוח קרקע. גורמים במערכת הפוליטית העריכו כי החלטתו של עציוני לסיים את תפקידו כמשנה למנכ״ל משרד הבינוי והשיכון קשורה ככל הנראה לכוונתו להתמודד על ראשות העיר חיפה.