המרכז הרפואי 'העמק' מקבוצת 'כללית' משרת אוכלוסייה של מאות אלפי ישראלים ממגוון אוכלוסיות באזור הצפון-מזרחי של ישראל. המרכז נמצא בצמיחה והתפתחות מתמדת, עם שירותים רפואיים מתקדמים, התרחבות של מחלקות קיימות וגיוס של הצוותים הרפואיים מהטובים והמנוסים בישראל.
אחת מהמחלקות המובילות של המרכז היא המחלקה הקרדיולוגית. ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית, אומר כי "המחלקה הקרדיולוגית שלנו היא יחידת עילית בבית החולים. כשאני פוגש את המערך הזה שנותן טיפול על ידי הרופאים הטובים בארץ, חלקם עם שם בעולם, אני ישן טוב בלילה, כי הם אני יודע שהמטופלים נמצאים בידיים הטובות ביותר, במקום הכי טוב שיש".
איך נותנים את הטיפול הכי טוב שיש? צפו בראשי היחידות של מערך הלב במרכז הרפואי "העמק" מקבוצת "כללית"
המרכז הרפואי העמק - מערך הלב
(צילום: אסף מגל)

ד"ר לימור אילן–בושארי, מנהלת מערך הלב, המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית, מספרת כי "אחרי ההתמחות בקרדיולוגיה נסעתי להשתלמות עמיתים מתקדמת בארצות הברית שם למדתי דימות לב מתקדמת. עם חזרתי מההתמחות עבדתי כשנה ברמב"ם כרופאה בכירה, ובשנתיים האחרונות אני מנהלת כאן את מערך הקרדיולוגיה בבית החולים העמק"
ד"ר רפי וולף, מנהל קרדיולוגיה התערבותית, המרכז הרפואי העמק, מספר כי "הייתי אולי המשתלם הראשון בישראל שיצא גם להשתלמות על בקנדה. השתלמות של צנתורים כולל צנתורים מורכבים. משם עברתי לשערי צדק, במשך 6 שנים הייתי מנהל היחידה לטיפול במסתמים בצינתור. לפני שנה וחצי הצטרפתי למרכז הרפואי העמק לנהל את הקרדיולוגיה ההתערבותית וחדרי הצנתור במרכז הרפואי העמק".
3 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק )
ד"ר אורי וטורי, מנהל היחידה לקרדיולוגיה לא פולשנית, מרכז הרפואי העמק, מספר כי "התמחיתי בתל השומר ואז עבדתי עוד 8 שנים בתל השומר והגעתי לבית החולים העמק לפני כשנה וחצי".
ד"ר אלכסנדר פלדמן, מנהל היחידה להפרעות קצב, המרכז הרפואי העמק, משתף כי "הייתי בהשתלמות בחו"ל בקנזס סיטי לקרדיולוגיה כללית ובהמשך עשיתי השתלמות עמיתים באלקטרו פיזיולוגיה".

"מטופלים מכל האזור יכולים לקבל את מגוון הטיפולים שקיים במרכזים הרפואיים הגדולים בארץ"

ד"ר ממן, מספר כי "המחלקה כוללת מגוון המכשור לאבחן ולטפל בחולים עם מחלות לב, החל מהבדיקות הפשוטות יותר כמו אולטרה סאונד, אקו לב, מיפוי לב, וכמובן חדרי צנתורים שבהם אנחנו מבצעים גם צנתורים אבחנתיים גם צנתורים טיפוליים וגם פעולות שקשורות בהפרעות בקצב הלב".
3 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק)
ד"ר וולף אומר כי "מבחינת רמת צנתורים, המטופלים בכל האזור יכולים לקבל את המגוון שקיים בכל המרכזים הגדולים בארץ. יש לנו צוות שהוא לדעתי אחד מהשלושה הטובים בישראל בטיפול במסתמים בצנתור".
ד"ר וטורי מוסיף כי "מעבדת האקו של העמק והמרפאה מכילה את הציוד המתקדם ביותר של מכשירי אקו ואנחנו המקום היחיד בצפון הארץ שמבצע בדיקות אקו לב במאמץ. זו יחידת האקו המובילה בצפון הארץ ובשאיפה תהיה גם המובילה בכל הארץ".

"המטופלים המרוצים וההישגים שהשגנו בדרך נותנים סיפוק אדיר"

בכל הנוגע ליחס של הצוות הרפואי למטופלים, אומרת ד"ר אילן-בושארי כי "חוויית השירות של המטופל היא בראש מעייננו. אנחנו רוצים שהמטופלים ירגישו שהם בידיים טובות".
3 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק )
העבודה בקרדיולוגיה היא עבודה מאוד תובענית, מספרת ד"ר אילן-בושארי כי "כשאני הולכת הביתה וחושבת על כל ההצלחות הקטנות, על אותו חולה ואותה מטופלת שהיו מרוצים וההישגים שהשגנו בדרך, זה סיפוק אדיר וזו הסיבה שבשבילה אני קמה כל בוקר ובאה לעבודה".

"העמק זה בית. מדובר בבית חולים ייחודי ויוצא דופן, עם קהילה והון אנושי מדהים"

לסיכום, ד"ר אילן-בושארי אומרת כי "מבחינתי העמק זה בית. לא משנה לאיזה בית חולים הלכתי בארץ או בעולם, בסוף מבחינתי התחושה היא חזרה הביתה. יש משהו באווירה של העמק, באנשים של העמק, בבית החולים הזה, שהוא ייחודי ויוצא דופן"
ד"ר וולף אומר כי "רק צריך לבוא ולראות אותנו עובדים, לראות את הדרישות והצרכים של הקהילה פה מסביב, יש פה קהילה מדהימה".
"החזון שלי הוא להמשיך ולהוביל את העמק להיות מרכז מצוינות ארצי, עם הון אנושי מדהים
עם שירות וטיפול נאות מלא חמלה בחולים", מסכמת ד"ר אילן-בושארי, "ולהמשיך למצה את המרכז הרפואי העמק כמרכז מוביל במדינת ישראל".