ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
בעידן שבו כבר ממעטים לתלות את הכביסה הרטובה במתלה בבית או מחוצה לו בימים חמים, החיפוש אחר מייבש כביסה מומלץ הופך לשכיח יותר.
מייבש כביסה הוא מוצר נחוץ במיוחד עבור משפחות גדולות או מרובות ילדים שנוטות להחליף בגדים בתדירות גבוהה, לעתים אפילו יותר מפעם אחת ביום, ולכן תלויות במייבש אחרי הוצאת הבגדים הרטובים ממכונת הכביסה.
גם הציפייה שלנו, כצרכנים, ללבוש את הבגד המועדף עלינו נקי ויבש תוך זמן קצר מייצרת תלות וצורך גבוהים יותר במייבש כביסה יעיל.
השוק הישראלי מציע מבחר גדול של דגמי מייבשי כביסה איכותיים עם מאפיינים ייחודיים, גדלים שונים וטווח מחירים רחב. אז אם גם אתם מתלבטים איזה מייבש כביסה לרכוש לבית, הגעתם למקום הנכון.

סוגי מייבשי הכביסה

ישנם 3 סוגים שונים של מייבשי כביסה:
קונדסור (מעבה): האדים במייבש הכביסה הופכים למים המצטברים במיכל נפרד. היתרון הבולט שלו הוא שאין צורך למקם אותו בחדר עם חלון או פתח לאוורור.
החסרונות, לעומת זאת, רבים יותר: החל מזמן ייבוש ארוך למדי, הצורך לרוקן באופן ידני את מיכל המים ועד העלות הגבוהה ביחס למייבש כביסה עם צינור פליטה.
משאבת חום: האוויר החם מייבש את המים מהפריטים הרטובים שמתאדים בהמשך הפעילות של מייבש הכניסה. יתרונותיו: שקט יחסית, חסכוני, אין צורך לדאוג לפתח אוורור או לצינור פליטה וגם לא לרוקן מיכל מים.
שני החסרונות שלו הם זמן ייבוש ארוך יחסית ומחיר גבוה.
מייבשי קיטור עם צינור פליטה: האוויר החם והלח יוצא מתוף מייבש הכביסה דרך צינור אוורור גמיש לניקוז. היתרונות שלו הם עלותו הזולה, תחזוקה מעטה באופן יחסי, זמן ייבוש מהיר ויעילות לאורך זמן. חסרונותיו: משמיע רעש ומחייב פתח אוורור חיצוני.

הפרמטרים החשובים בבחירת מייבש כביסה

הבחירה במייבש כביסה אינה החלטה קלה, כפי שאולי נדמה במבט ראשון. ההיצע הגדול, הדגמים הרבים והמאפיינים הייחודיים שיש לכל מייבש כביסה מומלץ להציע הופכים את תהליך הבחירה לממושך ולעתים גם למעט מייגע.
רכישת מידע על הפרמטרים החשובים במייבשי כביסה תקל משמעותית על קבלת החלטה לגבי הדגם הנכון לכם.
רמת ייבוש הכביסה: פעולת עוצמת ייבוש הבגדים, המצעים, המגבות או המפות היא שיקול חשוב מאוד בבחירת מייבש כביסה איכותי, מכיוון שהיא משפיעה על יעילות וזמן הייבוש.
לרוב, מייבש כביסה עם עוצמת ייבוש גבוהה ייבש את הפריטים המכובסים מהר יותר, תוך שימוש יעיל באנרגיה ומתן תוצאות טובות יותר גם עבור פריטי לבוש, מגבות או מצעים עבים או כבדים.
עוצמת המייבש נמדדת על פי ההספק שלו - 3000-2600 וואט בדגמים עם קיבולת של 8-7 ק"ג (כמו המייבש המומלץ של AEG) .
תכולת מייבש הכביסה: תכולת המייבש קובעת את כמות הכביסה שניתן לייבש בכל פעם. תכולה גדולה מתאימה למשקי בית גדולים או למי שרוצה לייבש כמויות גדולות של כביסה בו זמנית, בעוד שתכולה קטנה יותר עשויה להספיק לנפש אחת או לזוג.
בדומה למכונת כביסה, כך גם לגבי מייבש -חשוב לא להעמיס עליו בגדי לבוש יתר על המידה, כדי למניעה בזבוז של אנרגיה ותקלות אפשריות בעתיד.
הדגמים הפופולאריים הם בעלי קיבולת של 8-7 ק"ג. אפשר לאתר מייבשים עם תכולה קטנה או גדולה יותר, אפילו עד 16 ק"ג (אחד הגדולים בסקירה: מייבש כביסה שארפ, דגם: KD-HP02LW).
תחזוקה שוטפת: יש מספר תקלות שכיחות במייבשי כביסה כמו תוף שלא מסתובב, לעתים בשל בעיות במנוע; בגדים לא מספיק יבשים מאחר שהפילטר לא נקי; וצינור פליטת האוויר, חיישני הלחות או התוף שלא מתפקדים כהלכה; וגם: מייבש כביסה עלול לפלוט אוויר קר מאחר שגוף החימום התקלקל, או בעקבות בעיה בתרמוסטט.
ואולם ניתן לשמור על תפקוד מייבש הכביסה לאורך שנים באמצעות אחת (או יותר) מהדרכים הבאות:
ניקוי צינור האוורור מסיבי בד פעם בשנה ובדיקה כי הוא מתוח ולא מקופל והאוויר שעובר דרכו נקי.
ניקוי הפילטר (המסנן) באמצעות שליפתו מהמייבש והסרת האבק המצטבר בו בתדירות משתנה, בהתאם לכמות ולתדירות הייבוש.
אם יש לכם מעבה אדים במייבש הכביסה, חשוב לרוקן אותו ממים ולשטוף אותו פעם בחודש לפחות.
אין להכניס כביסה שלא נסחטה כראוי כדי למנוע מצב שבו המנוע של מייבש הכביסה מסתובב ללא התוף, פעולה שעלולה לגרום לקריעת הרצועה במייבש.
אם אתם מעוניינים לייבש רק כמות קטנה של כביסה, הפעילו את המייבש על מצב חסכוני.
רמת השקט או הרעש של המייבש: עוצמת הרעש הוא קריטריון שאין להקל בו ראש בבחירת מייבש כביסה, במיוחד אם הדגם שאתם מעוניינים בו צפוי להיות ממוקם סמוך לחדר שינה או עבודה.
מנוע אינוורטר יכול לתרום להפחתת הרעש וצריכת החשמל בעת פעולת המייבש, בהשוואה למנועים קונבנציונליים. עם זאת, מנוע אינוורטר מתקלקל לעתים תכופות וגורם לתקלות במייבש, לכן רק אם נושא הרעש הוא שיקול מכריע עבורכם בבחירת מייבש, מומלץ לרכוש אותו עם מנוע אינוורטר.
אחריות: רצוי לרכוש מייבש כביסה עם אחריות לתקופה ארוכה ככל האפשר. חשוב לדעת כי האחריות קיימת על כל חלקי המוצר בשנה הראשונה לרכישתו, אך לאחר תקופה זו משתנה הכיסוי מחברה אחת לחברה אחרת.
ההמלצה היא לבדוק לא רק את משך האחריות, אלא גם את התכולה על חלקי המייבש וכמובן את טיב השירות שאתם מקבלים.

אלו 8 מייבשי הכביסה המומלצים ביותר שבחרנו:

מייבש הכביסה של בלומברג מכיל כמות גדולה של בגדים, 7 ק"ג, בתוך תוף ענק של 102 ליטר. המייבש עמד במבחני המכון הגרמני היוקרתי VDE לאיכות ובטיחות ומכון התקנים האירופי. ג
ם ההספק מרשים, עם W2,200. הדלת נפתחת ל-150 מעלות להכנסת והוצאת הכבסים בקלות.
עם 16 תוכניות ייבוש שונות, חיישנים לבחינת החום והלחות, תצוגת לד מרשימה, פאנל בעברית ועוד, הוא הופך למייבש כביסה מומלץ בכל בית.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● בעל תו תקן בינלאומי מחמיר
● גדול
● עוצמתי
● נוח לשימוש
חסרון:
● דירוג אנרגטי C

מייבש כביסה תוצרת חברת בוש, ענקית האלקטרוניקה מגרמניה, והאהובה על ישראלים רבים בזכות אמינותה.
המייבש כולל טכנולוגית משאבת חום חדשנית וחסכונית בצריכת האנרגיה, קיבולת 8 ק”ג כביסה, תוף ענק, דלת זכוכית, יציב ושקט במיוחד, סינון יעיל של חלקיקי הבדים, 15 תוכניות ייבוש ודירוג אנרגטי טוב (A).
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● תוף נירוסטה איכותי
● שקט במיוחד
● נעילת ילדים
● טכנולוגיה המזהה מתי הכביסה יבשה
חסרון:
● יש עוצמתיים ממנו

מייבש כביסה קונדנסור מרשים בגודלו ובאיכויות שלו – ניתן לייבש 10 ק"ג בגדים ומגיע עם תוף נירוסטה, 15 תוכניות ייבוש - מתוכן שתי תוכניות מהירות של 20 דק' ו- 34 דק' - נעילה נגד פתיחת ילדים, טיימר ל-23 שעות, חיישני ייבוש ועוד.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● דירוג אנרגטי A++
● תוף ענק
● חיישני ייבוש
● ציר דלת ניתן להפיכה
חסרון:
● יקר יחסית

חוכמה קוריאנית במיטבה: מייבש כביסה מומלץ בעל קיבולת עד 9 ק"ג, ניתן לחבר בין מכונת הכביסה למייבש, שימליץ בעקבות הכביסה איזה תוכנית ייבוש כדאית.
בנוסף, המייבש מאוד חסכוני (דירוג אנרגטי נדיר +++A), עם עיבוי באמצעות קונדנסור, כך שלא חייב להיות חלון קרוב לצינור פליטה, ומגיע עם תוף יהלום המשפר את מהירות העבודה שלו, תאורת לד בתוך התוף, תוכניות ייבוש ייחודיות ועוד.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● דירוג אנרגטי מצוין
● בינה מאלכותית שלומדת את הרגלי השימוש ומתאימה תוכניות בהתאם
● נעילת ילדים
● ניתן להפוך את פתח הדלת
חסרון:
● קיים רק בצבע לבן

מייבש כביסה של חברת אלקטרולוקס מבטיח תוצאות מעולות בכל ייבוש. התוף מסתובב בשני כיוונים על מנת למנוע קימוט של הכבסים, דבר המסייע ומקצר את משך הגיהוץ בצורה משמעותית.
טכנולוגיית SensiCare מתאימה את הזמן הייבוש למשקל הכביסה כדי למנוע ייבוש יתר של בגדים, ומבטיחה שהבגדים שלכם ישמרו על המראה והתחושה שלהם במשך זמן רב יותר.
וגם: במייבש יש מנוע אסינכרוני מקצועי ללא פחמים ומברשות של אלקטרולוקס, והייבוש נעשה באמצעות מערכת קונדנסור.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● מנוע חסכוני ואיכותי
● דלת ניתנת להיפוך
● טיימר השהיה עד 20 שעות
● תוף מגלוון אל חלד
חסרון:
● דירוג אנרגטי B

מייבש כביסה תוצרת AEG גרמניה, אחת החברות המוכרות בישראל בתחום הכביסה בכלל. המייבש מתהדר ב-W2,800 של עוצמה, מנוע אינוורטר שקט וחסכוני, חיישנים המזהים את סוג הבד ומייבשים את הכביסה בהתאם, מערכת קונדנסור (עיבוי) וכמובן נעילה נגד ילדים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● עוצמתי
● 7 ק"ג (מתאים לחלק גדול ממכונות הכביסה)
● מנוע שקט
● יעיל וחסכוני

עוד מוצר איכותי מבית בלומברג: מייבש כביסה עם קיבולת של 8 ק"ג, טכנולוגית HEAT-PUMP לעבודה יעילה, קונדנסור (מעבה), דירוג אנרגטי A, תצוגה דיגיטלית ופאנל שליטה בעברית.
בנוסף, בתוף קיימים חיישני לחות שדואגים לפיזור אחיד של החום, וכן ישנה נעילת ילדים ומערכת צינון אוטומטית שדואגת לשמור על איכות הבגדים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● יעילות אנרגטית
● ריבוי תוכניות ייבוש
● פאנל שליטה בעברית
● השהיית פעולה עד 24 שעות
חסרון:
● לא זול

מייבש הכביסה של חברת גרונדינג מציע בראש ובראשונה תוף גדול מאוד, 110 ליטר, מהגדולים בתחום.
אמנם הקיבולת היא "רק" של 8 ק"ג, אבל ניתן להכניס למייבש גם שמיכות ועוד פריטים גדולים, שאינם ניתנים לייבוש במייבשים אחרים מפאת גודלם. מעבר לכך המייבש פועל גם על עיבוי (קונדנסור).
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● הספק מעולה W2,500
● סביב תוף בתנועה נגדית (קריס קרוס) למניעת קמטים
● פאנל הפעלה בעברית
● מערכת למניעת ריחות וחיסול בקטריות
חסרון:
● דירוג אנרגטי B

השורה התחתונה

הבחירה במייבש כביסה איכותי תלויה במספר רב של שיקולים ופרמטרים שמקשים על קבלת החלטה בנוגע לדגם המועדף עליכם. בדומה לרכישת מוצרים חשמליים או טכנולוגיים אחרים, חשוב לקבוע, על בסיס מידע שקראתם, מהן התכונות או הפונקציות ההכרחיות עבורכן במייבש כביסה.
האם מייבש כביסה מומלץ לחסכון באנרגיה או מייבש כביסה שקט חשוב לכם יותר? השאלה הזו קלה יחסית משום שניתן לאתר, כפי שגם למדנו מקריאת המדריך שלפניכם, מייבש כביסה חסכוני וכזה שאינו מרעיש באופן מיוחד.
אבל יש שאלות שכן צריך להכריע לגביהן, למשל בכל הנוגע לתכולה. בעניין זה, מייבש כביסה מומלץ למשפחה מחייב קיבולת גדולה יותר, לכל הפחות 8 ק"ג ומעלה.
צרכנים אחרים, לעומת זאת, מייחסים משקל גדול לרכישת מייבש כביסה מומלץ עם אחריות ארוכה או מייבש כביסה עם משאבת חום.
קריאת המידע המוצג כאן, לרבות מעבר יסודי על החלק שנוגע לסקירת המוצרים המומלצים, יסייע לכם לקבל החלטה סופית על בחירת מייבש כביסה איכותי המותאם לתקציב ולרצונות שלכם.

שאלות נפוצות - FAQ

לרבים מכם שעדיין מתלבטים איזה מייבש כביסה כדאי לרכוש, הנה מספר תשובות לשאלות שכיחות בקרב צרכנים פוטנציאליים, רגע לפני קבלת ההחלטה על בחירת הדגם הנכון עבורם:
האם לקנות מייבש כביסה קונדנסור או עם צינור?
אם אין לכם אפשרות להציב מייבש כביסה במרפסת שירות או בחדר עם יציאה לצינור אוורור, כדאי יהיה לרכוש מייבש כביסה קונדנסור שמונע הצטברות של אדים ונזקי לחות.
כמה עולה מייבש כביסה איכותי?
מחירי מייבשי הכביסה נעים מ-1,500 ש"ח פחות או יותר לדגמים הזולים היחסית ועד ל- 5,000 ש"ח היוקרתיים יותר. באופן טבעי, ככל שמייבש הכביסה איכותי יותר, כלומר עמיד לאורך זמן, פונקציונלי ובעל עוצמת ייבוש גבוהה, כך גם מחירו יהיה גבוה יותר. גורמים נוספים שמשפיעים על מחירי מייבש הכביסה הם התכולה, אופן ניקוז הלחות וחיישני הלחות שלו.
האם נכון לתקן מייבש כביסה קיים או עדיף לרכוש חדש?
במקרים רבים, עדיף לקנות מייבש כביסה חדש משום שקשה להחליף את החלקים השונים בו. אם מרכיבים כמו תוף המייבש או גוף החימום שלו נהרסים, אין כלל טעם לנסות לתקנו.
במקרים כאלה, עלות התיקון עלולה להגיע למאות רבות של שקלים, מה שהופך את העבודה עליו לבלתי משתלמת.
האם מיקום של מייבש כביסה מעל למכונת כביסה יכול להאריך את תוחלת החיים שלו?
ככלל, אין להעמיס על מייבש הכביסה משקל רב מדי, ובוודאי לא מכונת כביסה שמשקלה גבוה משלו. מומלץ להשאיר מקום לפתחים קדמיים ואחוריים, כאשר אתם ממקמים את מייבש הכביסה בחדר ולהניח אותו מעל למכונת הכביסה.
האם מייבש כביסה יכול לכווץ בגדים או לפגוע בבד שלהם?
חשיפה לחום גבוה במשך זמן רב עלולה לגרום לרוב הבגדים להתכווץ. בנוסף, חשוב לדעת שתנועת הסחרור המהירה בתוך תוף המייבש מהדקת את סיבי הבד של הבגדים ולעתים גם מכווצת אותם.
אפשר למנוע את הפגיעה בבד פריטי הלבוש בכך שתנסו להימנע מהפעלת תכניות ייבוש בדרגות עוצמה גבוהות וממושכות ובטמפרטורה גבוהה.
האם מייבשי כביסה "אוכלים" הרבה חשמל?
על פי התקן הישראלי והאירופי, הדגמים השונים של מייבשי הכביסה מגיעים עם דירוג אנרגטי בטווח הנע מ-+++A - הדרגה החסכונית ביותר - ועד ל G-- הדרגה הבזבזנית ביותר. רצוי לבחור דגם עם דירוג אנרגטי גבוה, חסכוני בחשמל וידידותי לסביבה.
איך נדע מתי להחליף את מייבש הכביסה?
הסיבות להחלפת מייבש הכביסה הן רבות ומגוונות: המשפחה גדלה והתכולה שלו כבר קטנה מדי, ייבוש הבגדים אינו מספיק יעיל ואופטימלי, או תוף המנוע הפסיק לתפקד - כל אלה ועוד עלולים להעלות סימן שאלה אם להשאיר את המייבש או להחליפו.
אם יש בו תקלה מסוימת, כדאי לבדוק אם האחריות עליו בתוקף ומה עלות התיקון שלו. אם תוקף האחריות פג ומחיר התיקון גבוה - כדאי יהיה לשקול לרכוש מייבש כביסה איכותי חדש.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.