מותג התיירות lastminute.co.il בא לנער אתכם מהשגרה עם טיסות במחירים אטרקטיביים במיוחד ותנאי רכישה שכפופים לחוק הגנת הצרכן הישראלי.
אבל החלום האמיתי של המותג, הוא עמוק יותר מלמכור לכם טיסות. הפלמינגו הורוד שמייצג את המותג בא לקצר לכם את משך ההתלבטות שלפני הזמנת הטיסה, וקורא לכם להתחיל מהסוף, ופשוט לנעוץ את הטיסה! להיסגר על תאריך ויעד, להזמין טיסה, ואחר כך לתכנן את כל המסביב. למה? כי ככה גם תוכלו להבטיח לעצמכם שהפעם בטוח תטוסו, וגם תרוויחו עוד זמן של ציפייה לטיסה - שהיא, מסתבר, נותנת בוסט רציני של אושר. וזה בדוק!

אז למה לנעוץ טיסה?

לנעוץ, כמו כל דבר בחיים, זו הפעולה הכי חשובה שנועלת את ההחלטה שלכם במציאות. אם החלטתם לצאת לחופשה, הטיסה היא הפעולה הכי חשובה שתבטיח לכם שזה יקרה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אך מה שמעניין לא פחות, הוא דווקא הציפייה לטיסה, שהיא בעצמה כיף לא נורמלי. הציפייה לטיסה שנעצתם תקפיץ אתכם בכמה דרגות בסולם האושר, ובטווח הארוך, כשטיסות יהיו חלק משגרת חייכם, תחוו שיפור של ממש באיכות החיים ובבריאות. וזה מוכח מדעית!

טיסה לחו״ל זה כיף! אבל הציפייה לטיסה היא הדבר האמיתי (וכן, היא ממכרת!)

טיולים בחו״ל זה כבר לא מותרות או פינוק עצמי. ברייק מהשגרה הוא הכרחי להפחתת לחץ, ליצירת פרספקטיבה טובה יותר על החיים, והוא הדלק שמניע אותנו להשיג את המטרות שלנו בחיים. במיוחד עכשיו, כשלמצוא טיסה זולה זו כבר משימה בהחלט אפשרית, כבר לא נשארו לכם סיבות אמיתיות להמשיך לדחות את הטיסה שלכם.

למה בכל זאת אתם עדיין מוצאים את עצמכם לבד במשרד כשכולם בחופשות?

אם אתם דחייני טיסות, קודם כל דעו שאתם ממש לא לבד, ובטח תשמחו לשמוע שיש כלי פשוט שיעזור לכם לצאת מהלופ: לנעוץ טיסה. לבחור יעד, להיסגר על תאריך ולבצע הזמנת טיסה. נשמע מלחיץ? ההיפך! ברגע הנעיצה, כל הספקות נעלמים, והתת מודע עוזר לכם להיות יעילים ולהגיע מוכנים לרגע שנעצתם. הפעולה הזאת ששמה קאט להתלבטות, תספק לכם באופן מיידי את כל המוטיבציה הדרושה לכם להמשיך לתכנן את הטיול ברוגע. איך? הנה כמה הסברים מדעיים לכך.

למה הציפייה לטיסה כל כך מרגשת? (לפעמים יותר מהטיסה עצמה)

״אנחנו נוטים להשתמש במשהו לצפות לו, כחלק משגרת הדאגה העצמית שלנו״, אומרת הפסיכולוגית טאישה קולדוול-הארווי, (המאמר המלא באנגלית בקישור). ״ללא הציפייה לטיסה, אנשים שרגילים לטוס ברחבי העולם מוצאים את עצמם מתוסכלים, נאבקים להרים את עצמם. זה כמו ללכת עם ידיים קשורות מאחורי הגב״.
למה זה קורה? את ההסבר לכך מצאנו אצל פרופ׳ ליף וואן-בון, פרופ׳ לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוני׳ קולורדו: ״המערכת הרגשית שלנו מתוכנתת לעודד אותנו לחזור למה שעושה לנו טוב, ולהתרחק ממה שעושה לנו רע. המחשבות על חוויה עתידית שנתפסת כמהנה, מעוררות אצלנו רגשות חיוביים חזקים שנמתחים לאורך זמן. אם יצא לכם להרגיש שהציפייה לטיסה הייתה מהנה, לפעמים אפילו יותר מהטיול עצמו, זו כנראה הסיבה״. ובמילים פשוטות יותר: לנעוץ טיסה זה סוג של היי! אנחנו בנויים להתרגש מהציפייה, מתמלאים במוטיבציה ובאווירה של FUN. לא מפתיע שיש אנשים שמכורים להזמנת טיסות!

אם זה כל כך פשוט, למה עדיין קשה לי לנעוץ?

אנשים מג׳נגלים בין הבית, העבודה, המשפחה, הכסף והדאגות. מעל ראשם מרחפת השאלה ״האם מספיק כיף לי בחיים?״ ותחושות ה-FOMO גוברות בעת גלילה ברשתות החברתיות, שמציפות אותנו בתמונות של אנשים ״אחרים״ שפיצחו את הטריק לשלב כיף בחיים. איך הם עושים את זה? הם לא שונים מכם, הם פשוט נועצים. הם ״מזיזים״ כמה משבצות בשגרה, מבלי לפגוע בה יותר מדי, ומצליחים להגיע לצד השני של הכדור, בזמן שתפרתם עוד עונה שלמה של סדרה כלשהי בנטפליקס.

אז איך תבטיחו לעצמכם שהפעם תטוסו?

הפסיקו לחפש. מצאתם טיסה טובה? לפני הכל, תנעצו אותה
אם אתם דוחים את הטיסה שלכם עוד ועוד כי אתם לא מוצאים את הדיל ״הכי טוב״, אתם מפספסים את כל המטרה. אליזבת דון, פרופסורית לפסיכולוגיה באוני׳ קולומביה מסבירה (מתוך המאמר בקישור): ״הדחף לבחור תמיד באופציה 'הכי טובה', בין אם זו הטיסה הכי זולה, החדר הכי טוב או המסעדה הכי מומלצת, הוא חשוב במידה מסוימת, עד שהוא נהפך למעיק. וזו נקודה אדומה ופתח לוויתור על כל הרעיון. כאן צריך לעצור ולקבל החלטה״.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אז אם ראיתם טיסה שעונה לצרכים שלכם, במחיר טוב, פשוט תנעצו אותה. ככה תיהנו מדאגה אחת פחות, ותרוויחו עוד זמן ליהנות מהציפייה המרגשת. בסופו של דבר, החרטה על לא לטוס בכלל, גדולה מהחרטה על שאר השיקולים שמעכבים אתכם. אז אולי לא ישבתם ליד החלון במטוס, אבל כן טעמתם מהגלידה הכי טובה באיטליה, צעדתם בפאסז׳ים של פריז ושתיתם קפה בזריחה המדהימה של איי תאילנד. וברגעים האלה תקלטו איזה מזל שנעצתם.
לאמן את שריר הנעיצות: בחרו יעד קרוב בתור התחלה
״לא חובה לטוס רחוק, גם טיסות קרובות וטיולים קצרים בחו״ל, מהווים מקור משמעותי להנאה מיידית. לפעמים דווקא החוויה הפשוטה, מספקת בדיוק את האושר לו אתם זקוקים״, מוסיפה פרופ׳ דון.
והשנקל שלנו בנושא: יעדים קרובים יחסית כמו שארם, לרנקה או מונטנגרו, הם בעלי תמורה גבוהה לתיירים הישראלים ומאפשרים פינוק ברמה גבוהה לכל המשפחה, בלי לקרוע את הכיס ובלי לבלות זמן רב בטיסות.
תנו לעצמכם מספיק זמן ליהנות מהציפייה
זו נקודה חשובה. נסו להיזכר בפעם האחרונה שהזמנתם משהו שמרגש אתכם, בין אם זה מוצר או חוויה. זוכרים את התחושה שעטפה אתכם באותו רגע? זו שהפכה אתכם לנחמדים פתאום לכולם? אז השלווה הזאת, היא בדיוק האימפקט של נעיצה. ההחלטה לטוס, והנעילה שלה במציאות על ידי הזמנת טיסה, משדרת למוח שלכם אותות חיוביים (זמן להודות לחברנו הטוב, דופמין). על פי פרופ׳ דון (מאמר בקישור) זה קורה ״כי אתם דואגים לעצמכם, כי פיניתם להחלטה שלכם ספייס במיוחד בשבילה בלו״ז, ונתתם לעצמכם SAY בחיים שלכם״. תחושת ההיי הזאת שאתם מרגישים, זו הדרך של התודעה שלכם לומר לכם תודה על השליטה שלקחתם על החיים שלכם, והיא מעתה אוחזת בהגה. אם תסתכלו מסביב, כלום לא השתנה. הלו״ז עדיין צפוף, המטלות אותן מטלות, אבל התפיסה שלכם השתנתה, והיא זו שמנווטת אתכם לתקתק ביעילות כל מה שצריך כדי להגיע ליום הטיסה מוכנים קומפלט.
למה לנעוץ טיסה עכשיו?
זה לא משנה אם החופשה שלכם היא בעוד שבועיים או שנה, הטיסה היא העוגן. ברגע שהטיסה נעוצה, אתם יכולים להתפנות ברוגע לתכנון הטיול, והכל קל יותר. למה? לפי פרופ׳ דון (מאמר בקישור), "ברגע שיש לכם טיסה סגורה, הציפייה מתחילה לטפס, ואתם מתחילים לפנטז ולדמיין את עצמכם מטיילים בנופים המדהימים, טועמים מהמאכלים החדשים, כל החושים שלכם כבר מתכוננים לחוויה עצמה. זה הזמן גם ללמוד על היעד, על ההיסטוריה שלו, לתכנן איפה תבקרו ותשנו. אין טעם להתעסק בלחפש את 'הכי טוב' - זה בזבוז זמן שגורם לפספוס ימים של הנאה צרופה״.

למה לנעוץ טיסה עם lastminute.co.il

המותג שמזכיר לכם ליהנות מהחיים, מספק לכך גיבוי פונקציונלי עם ממשק טכנולוגי שמקצר עבורכם את זמני ההתלבטות, ומאפשר לכם לנעוץ טיסה שווה בקלות ובביטחון. האתר מציג בפניכם את המחירים הכי אטרקטיביים בזמן אמת, בהתאם להגדרות החיפוש שתזינו, ותנאי הרכישה הנוחים והכפיפות המלאה לחוק הגנת הצרכן הישראלי, מבטיחים לכם שקיפות ותחושת ביטחון מקסימלית.
דרן רוזובסקי, מנכ״ל lastminute.co.il, אומר כי ״כשהתחלנו את הפעילות בארץ, לא שכחנו שמדובר בעם שטס יותר מכל עם אחר, עם שהחופש זורם בעורקיו. לכן הלכנו על ממשק הזמנה מהיר וענייני, שמאפשר לכמה שיותר ישראלים לממש את התשוקה לראות עולם. הקמנו אתר נוח בעברית, חיברנו את מנוע החיפוש ליותר מ-500 חברות תעופה וספקי טיסות (וכל הזמן נוספים עוד), והטמענו את הטכנולוגיה שלנו, שיודעת להנגיש למשתמשים טיסות אטרקטיביות במיוחד. את כל זה, עטפנו בתחושת ביטחון מקסימלית, וכך הצלחנו לגרום לישראלים רבים לוותר על הדחף להשוות מחירים זמן רב, ולנעוץ טיסה ליעד שהם חולמים לבקר בו".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לדבריו, ״באנו להחזיר את האווירה של ה-FUN, לשלוף את הישראלים מהשגרה, שיראו עולם, שיעופו על החיים. כדי שזה יקרה, אנחנו מציעים טיסות במחירים מצוינים, ממשק נוח ותחושת ביטחון, שיעזרו להם לקבל החלטה ולהזמין טיסה. ובדיוק כאן נכנסת לתמונה ההתרגשות מהציפייה, שהיא יתרון ענק, כי היא זו שכבר מובילה אותנו לנעוץ את הטיסה ליעד הבא. זה הכלי הפרקטי לשלב בשגרה טיסות לחו״ל, ובכלל FUN. וזה הספיריט הכללי של המותג שלנו. אנחנו נועצים סדרתיים".
נעמה גולדמן אביטל, מנהלת השיווק והקריאטיב של lastminute.co.il, אומרת כי ״בחרנו לתת זווית נוספת על האופן שבו ישראלים מזמינים טיסות. גילינו שמחירים ותנאי רכישה הם תמריץ משמעותי עבור אנשים שיש להם כוונה אמיתית לטוס. אך מה לגבי כל השאר? אלה שעדיין מתלבטים ולא מצליחים לגרום לזה לקרות? הכלי של לנעוץ טיסה, מכוון אותם להתחיל מהסוף, מהשלב שממנו 'אין דרך חזרה', יש טיסה. לכלי הזה יש כוח, כי הוא ממכר. ברגע שאנשים נועצים טיסות (או כל דבר אחר), הם מקבלים 'פרס מיידי': הציפייה, וההיי שהיא מביאה עמה. בשלב הזה, זה כבר לא תלוי בכוח הרצון שלהם, המוח והתודעה כולה ידאגו כבר לאמץ את הכלי הזה בעוד תחומים בחיים. ככה אנחנו בנויים".
לדבריה, "אחרי 4 חודשים שהקמפיין באוויר, הנתונים מראים שהמסר מחלחל לתודעה הישראלית. יותר צרכנים ללא הרגלי צריכת טיסות בעבר, מחפשים את המותג שלנו בגוגל באופן יזום, ופשוט נועצים טיסות. ועבור כל לקוחותינו, תהליך חיפוש הטיסה נעשה החלטי יותר, ובהתאם לכך התקצר".
אבל אם יש משהו אחד ששווה לקחת מהכתבה הזאת, זה שבפעם הבאה שמישהו נחמד אליכם, לפני שתחמיאו לעצמכם, קחו בחשבון שיש מצב שהוא פשוט נעץ טיסה. (ואח״כ, נסו בעצמכם).

אז לאן לנעוץ טיסה?

הנה כמה יעדים מקפיצי מצב רוח:
ניו יורק: תמיד מרגשת. גם אם זה הביקור העשירי שלכם בה.
תאילנד: לדלג בין האיים ולתדלק את הנשמה
מונטנגרו: נופים ציוריים, טבע פראי וחופים נדירים ביופיים
שארם א-שיח: יעד מבוקש ביותר בקרב משפחות. ובצדק, כיף שם!
כרתים: אי של קייט, קרוב לבית.