פחות משבוע למנדט: נחשף ההסכם עם סמוטריץ'

שישה ימים בלבד נותרו למנדט בן 28 הימים שקיבל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מהנשיא יצחק הרצוג, והוא יפקע ביום ראשון הקרוב.עם זאת, נתניהו כידוע יכול לבקש מהנשיא הארכה - וסביר שיקבל - אם וכאשר. הבוקר נחשף ההסכם המלא שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית - שמגלה את היקף הסמכויות הנרחב שיקבל בצלאל סמוטריץ' או מי מטעמו כשר במשרד הביטחון. כפועל יוצא מתפקיד זה, סמוטריץ' - שיקבל גם את תיק האוצר במחצית הראשונה של הממשלה ה-37 ואת תיק הפנים במחציתה השנייה - יהיה אחראי גם על מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המינהל האזרחי - וגם יקבל את סמכויות שר הביטחון שנוגעות למינויים שלהם.
בישיבות הסיעה בצהריים הזהיר יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון היוצא בני גנץ, את מי שצפוי להחליפו - יואב גלנט מהליכוד: "כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי - אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך, תהפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך יתפורר צבא העם. אתה תמצא את עצמך נושא את אות הקין הזה, ותיאלץ לשאת באחריות לכאוס הביטחוני. אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'".
במקביל, יו"ר נעם, ח"כ אבי מעוז, הגיב על הסערה שנוצרה בעקבות ההסכם שחתם עם הליכוד, ולפיו יקבל סמכויות על תוכניות חיצוניות במשרד החינוך. הוא האשים את ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון כמי שמנהלים "קמפיין פוליטי פרוע" נגדו, וטען כי "ממשלות זרות מתערבות בחינוך ילדינו". הוא הבטיח לפעול "בשקיפות מלאה", ולשתף בצעדיו את המנהלים וההורים.
1 צפייה בגלריה
גנץ וסמוטריץ'. "גלנט יהיה שר ביטחון סוג ב'"
גנץ וסמוטריץ'. "גלנט יהיה שר ביטחון סוג ב'"
גנץ וסמוטריץ'. "גלנט יהיה שר ביטחון סוג ב'"
(צילום: יואב דודקביץ')

סיפורי היום

הפתרון שימנע פיטורים המוניים ב"טכנולוגיית להבים"? "נמצא קונה למפעל בנהריה". אלה הפנים מאחורי הפיטורים.
ההיכרות של דריה וולקוב והחשוד ברצח אביה במעבר חצייה בחולון: "כשהיה בן 16 איים על חבר טוב שלי. רציתי לשאול אותו - 'אתה לא מזהה אותי?'".
לאחר הביקורת החריפה: הפרקליטות תדרוש החמרה בעונשו של הצעיר שתקף מינית בת 10 בנגב.
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט רוצה "לנקות את הרשת" - ותובע חצי מיליון שקלים מפעיל ימין. את הפרויקט נגד הכפשות נגדו ברשתות החברתיות הוא מגדיר "חיסול מכונת הרעל וניקיון השיח הציבורי".
דיון סוער בכנסת: טיבי כינה את אנשי יש עתיד "טיפשים", והבהיר כי לא יקבל מהם הוראות: "אתם רוצים ערבים שמשרתים אצלכם".
שביתות ברחבי איראן כחלק מ"מחאת החיג'אב". טהרן סגרה את המסעדה וחנות התכשיטים של כדורגלן העל עלי דאי, שתמך במחאה.
והתמיכה המפתיעה שקיבל הרופא הערבי שהושעה לאחר שהומצא כי "פינק" מחבל.

מה צפוי מחר

מחר יימשך משפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
שלב שמינית הגמר במונדיאל בקטאר יגיע אל יומו האחרון. מרוקו, אחת מהפתעות שלב הבתים שניצחה בין היתר את בלגיה, תפגוש את ספרד. במשחק השני והאחרון בשלב שמינית הגמר תפגוש פורטוגל את שווייץ, ברקע הדיווחים בספרד לפיהם כריסטיאנו רונאלדו, כוכב הנבחרת ששוחרר ממנצ'סטר יונייטד בחודש שעבר, על סף מעבר לאל-נאסר מהליגה הסעודית תמורת יותר מ-200 מיליון אירו לעונה.

התחזית

מחר, משעות הבוקר המוקדמות, יש סיכוי לגשמים מקומיים לאורך החוף. אחר הצהריים מחר הגשם המקומי יתמקד בעיקר בהרים. הטמפרטורות ירדו עוד ויהיה קריר. ביום רביעי הטמפרטורות יעלו מעט, ועדיין קיים סיכוי קטן לגשם מקומי קצר. החל מיום חמישי, ולתוך סוף השבוע, הטמפרטורות יעלו בהדרגה. יהיה נעים ביום וקריר בלילה.

מה חיפשו היום בגוגל?

קיליאן אמבאפה. הכדורגלן הצרפתי כבש אמש צמד בניצחון צרפת בשמינית הגמר נגד פולין - והגיע ל-9 שערים בשני גביעי עולם בלבד. לצורך השוואה - למסי יש מספר שערים זהה, אך הוא מבוגר מהכישרון הצרפתי שיחגוג החודש 24 ב-11 שנים וחצי. עם הצמד אתמול אמבאפה עקף את כריסטיאנו רונאלדו בן ה-37, לו 8 שערים בחמישה מונדיאלים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הרשויות קבעו שאסון צור הראשון נגרם כתוצאה מתקלת גז. אבל תחקירים שפורסמו במהלך השנים ב"ידיעות אחרונות", שכללו דוחות שהועלמו ועדויות של בכירי שב"כ שהושתקו, חשפו כי ייתכן שמדובר בפיגוע ההתאבדות הראשון של חיזבאללה. האם הוועדה שתתכנס השבוע תביא צדק לנופלים? חלק שני בפרויקט המיוחד של "הכותרת" - פודקאסט האקטואליה היומי.

כמה סניפי דואר נסגרו ולמה לא מספרים לנו על זה?
תחלואת החורף בעיצומה: מתי אפשר להחזיר ילד חולה לגן או לביה"ס?
האם בקרוב נוכל לטוס בשמי אירופה מבלי להפעיל "מצב טיסה"?
כמו נועה קירל - רק להיפך: ג'וליה רוברטס לובשת ג'ורג' קלוני.