"לא נסכים לממן את התיכונים והגנים בחינוך החרדי"

כ-170 ראשי רשויות שיגרו מכתב חריף לראש הממשלה, שר החינוך ושר והאוצר, והבהירו כי לא יסכימו לממן את החינוך הלא-רשמי במגזר החרדי מכספי התושבים. "לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני האחרת".
הרשויות תקפו את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם המפלגות החרדיות, המרחיבים את "חוק נהרי" - שנחקק בעבר חרף התנגדותן, וחייב אותן לסבסד את כיתות א'-ט' במגזר בהיקף של 75% - וכעת, עם החתימה על ההסכמים, מחייב אותן לתקצב גם את גני הילדים ובתי הספר התיכוניים.
"לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני האחרת על ידי עקיפת שיקולי הרשות המקומית", כתבו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וראשי ערים גדולות ומועצות אזוריות.
1 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי
(צילום: ריאן פרויס)


סיפורי היום

רה"מ נתניהו הביע לראשונה תמיכה פומבית ברפורמה שהציג שר המשפטים לוין: "הטענה שהרפורמה היא קץ הדמוקרטיה - משוללת כל יסוד".
כ-170 ראשי ערים כתבו לראש הממשלה: "לא נסכים לממן את התיכונים והגנים בחינוך החרדי".
ליברמן העיד בבית המשפט: "הייתה התערבות פעילה של שרה נתניהו במינויים, חד וחלק".
הסנקציות בשטח: שר החוץ הפלסטיני "יובש" בתור במעבר אלנבי ללא היתר VIP.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר יהיה מעונן יותר מהיום, ובבוקר ירד גשם במרכז ובדרום עם סיכוי לברקים ורעמים וכן סכנת שטפונות בנחלי הדרום. בימים שלישי ורביעי לא צפוי לרדת גשם, אך ביום חמישי צפוי לרדת גשם בצפון, שיתפשט במהלך הלילה לאזור המרכז.

מה חיפשו היום בגוגל?

ניסו סימן-טוב. הזמר שזכור בעקבות השתתפותו בתוכניות "כוכב נולד" ו"הכוכב הבא", הלך לעולמו אמש והוא בן 40. סימן-טוב לקה בדום לב והותיר אחריו אישה וילד. סימן-טוב השתתף בעונתה השנייה של התוכנית "כוכב נולד" כשהיה בן 22, וביצע את "לו יהי" של נעמי שמר, אבל לא עבר לשלב ההופעות החיות. בשנת 2017 הוא ניסה שוב את מזלו כשהתמודד בעונה החמישית של "הכוכב הבא", ופגש שם את הראל סקעת - מי שזכה במקום השני בעונה מ-2004, ושכיהן הפעם כשופט. סימן-טוב בחר לבצע את שירו "מאמי", אולם למרבה הצער הוא לא צלח את האודישן. באותה שנה, אייל גולן בחר לבצע חידוש לשיר באלבומו "לא פשוט להיות פשוט".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

על אף הבילד-אפ של הפרומואים, פרקי ההדחה מתקשים לספק את הסחורה. מה חושבת המבקרת שלנו על העונה החדשה של "הישרדות"?
מחקר: כבר לפני כ-3,600 שנה השתמשו בכסף לתשלום באזורנו.
קבלו את הפרויקט של "מנטה": נשים מובילות ומשפיעות בכל הגילאים חושפות את סודות הכושר, התזונה והטיפוח שלהן.
ומחשמל עד גועל נפש: המילים והביטויים המפתיעים שירשנו מהתנ"ך.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?