הותר לפרסום: מחבל חדר מלבנון, הטמין מטען שפצע קשה ישראלי - וחוסל; נבדק קשר לחיזבאללה

בסוף השבוע האחרון מחבל לבנוני חדר מגבול הצפון והניח מטען סמוך לצומת מגידו. המטען - הדומה למטען "כלימגור" שבו נהג חיזבאללה להשתמש בתקופת השליטה הישראלית ברצועת הביטחון בדרום לבנון - התפוצץ ביום שני בשולי כביש 65, וגרם לפציעתו הקשה של אזרח ישראלי, שרף אלדין בן ה-21 מהכפר סאלם - חלקים מהפרשייה הותרו לפרסום הערב.
לאחר הפיצוץ המחבל עצר רכב וביקש מהנהג להסיעו לאזור גבול לבנון. הרכב נעצר בתום מרדף והמחבל חוסל על ידי לוחמי ימ"מ ושב"כ. חיסול הנחבל אירע בכביש הצפון סמוך ליישוב אדמית שבגליל המערבי, לאור יום, קילומטרים ספורים מקו הגבול.
זהות המחבל, מלבד היותו לבנוני, לא ידועה ועדיין נבדקת. על גופתו נמצאה חגורת נפץ מוכנה להפעלה ואמצעי לחימה נוספים, בהם רימון רסס ורובה עם מחסניות - ולכן מעריכים בישראל שהוא תכנן פיגוע המוני בהרבה. בצבא אומרים כי הלוחמים חשו סכנה לחייהם ולכן ירו לעברו. נהג המכונית תועד מרים ידיים בסמוך למכונית והועבר לחקירה. הנהג שהסיע אותו, תושב הצפון, נעצר ועדיין נמצא בחקירה - אך לפי גורמי החקירה הוא ככל הנראה לא ידע על כוונותיו ומעשיו של המחבל.
בצה"ל עדיין לא מקשרים בין המחבל לחיזבאללה. יחד עם זאת,לאור תקדימיות האירוע וקיצוניותו - פיגוע קשה בעומק ישראל על ידי מחבל לבנוני שחצה את הגבול - בצה"ל יש מי שהמליץ לדרג המדיני לתקוף בתגובה. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בלמו זאת והורו לצבא להבליג עד כה.
רגעי התפיסה של הנהג שהסיע את המחבל


3 צפייה בגלריה
המעצר
המעצר
רגע מעצר הנהג שהסיע את המחבל. כנראה לא ידע על כוונותיו
לקריאה נוספת

סיפורי היום

לקראת פשרה סביב המהפכה המשפטית? אלו הם סלעי המחלוקת. נשיא המדינה קיים שיחות בעיקר מול הקואליציה ובשעות הערב יציג את "מתווה העם".
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, התייחס הלילה בריאיון ל-CNN לסכנה לכלכלה בשל התקדמות חקיקת המהפכה המשפטית. לצד זה, שר האוצר,סמוטריץ' שהוחרם על ידי האמריקנים, נאם לראשונה באנגלית - וזה נגמר בסרטון ויראלי. אחיו תקף את המבקרים על רקע ריאיון הנגיד.
היועמ"שית סגרה את הבדיקה נגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בעניין הכספים שקיבל מג'יימס פאקר לחתונת בתו והסבירה כי עבירת הפרת האמונים שהייתה עשויה להיות רלוונטית התיישנה בקיץ 2021.
שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן מחתה על ההשוואה לגבלס - ותקפה את המוחים: "המשפחות שלכם נשרפו שם".
והאינפלציה ירדה פחות מהמצופה, קצב עליית מחירי הדירות ירד ל-14.6% בשנה.

מה צפוי מחר

ברחבי הארץ יצוין "יום החרפת ההתנגדות" כנגד המהפכה המשפטית וכבישים רבים ייחסמו על ידי מפגינים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך בביקורו בברלין וישוב ארצה בשעות הערב לאור ההתפתחויות הביטחוניות.

התחזית

מחר ובשישי הטמפרטורות יעלו, ובשבת יחזור הגשם שצפוי לרדת לסירוגין עד יום רביעי.

מה חיפשו היום בגוגל?

בצלאל סמוטריץ'. בגלל הנאום.
(מתוך טוויטר)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הטלסקופ ג'יימס ווב תיעד כוכב על סף מוות.
3 צפייה בגלריה
הכוכב שעומד למות, כפי שתיעד ג'יימס ווב
הכוכב שעומד למות, כפי שתיעד ג'יימס ווב
הכוכב שעומד למות, כפי שתיעד ג'יימס ווב
(צילום: NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team)
נירית צוק בילתה שבוע בטיקטוק בתור בת 15 והיא כאן לספר.
אביו של מסי כבר בסעודיה - והשמועות על מעבר קבוצה לא פוסקות.
הסוגייה שמעסיקה לא מעט קרניבורים יהודים ברחבי העולם, הגיעה סוף סוף להכרעה בעזרתם של שני מחקרים שפורסמו בפולין. מה יותר טעים? בשר כשר או לא כשר?
ואיתי לוי יופיע בטקס הדלקת המשואות.
.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?