חברות הטכנולוגיה הישראליות מונפקות בזו אחר זו בבורסות בחו"ל ומוכיחות כל פעם מחדש את התואר של ישראל בתור 'אומת הסטארט-אפ'. המחסור בענף ההייטק גדול וכמעט כל החברות, מחברות הענק ועד הסטארטאפים החלוציים, מחפשות את הטאלנטים הכי גדולים ומנוסים.
מצידו השני של המטבע, בוגרים טריים של תארים וקורסי הסבה אשר מחפשים את התפקיד הראשון שלהם בתחום, זה שיפתח להם את הדלת לקריירה מצליחה. עבורם, הדרך הטובה ביותר להגדיל את הסיכוי להתקבל למשרה טכנולוגית היא להרחיב את מעגל החיפוש - במקום להתמקד אך ורק בחברות הייטק, ההמלצה היא לחפש חברות מענפים נוספים המגייסות עובדים למשרות טכנולוגיות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
גם אנשי הייטק מנוסים שמחפשים שיפור עמדות ושדרוג בקריירה, יכולים למצוא בחברות לא-טכנולוגיות את המשרה הנכונה שתיקח אותם שלב קדימה.
על מנת לעזור לכל אותם מועמדים כישרוניים שמחפשים הזדמנות כניסה או אפשרות לשדרוג, אספו המומחים של אתר דרושיםIL את כל היתרונות החשובים של עבודה בחברה שאינה הייטק:

תנאים טובים במיוחד – לחסרי ניסיון וגם להייטקיסטים מנוסים

מחפשי עבודה רבים מאמינים שרק בחברות הסטארטאפ וההייטק אפשר למצוא משכורות גבוהות ותנאי עבודה מפנקים. במציאות של ימינו, חברות ממגוון ענפים יודעות להעריך את המיומנויות והידע הטכנולוגי של העובדים, ומוכנות להציע תנאים מעולים לעובד הנכון שיכול לעשות את ההבדל בחברה - ולעשות את ההבדל גם עבור הקריירה שלו.
בעידן בו תן ביס ודומיו הפכו לסטנדרט הרבה מעבר לעולם ההייטק, והמשרדים מעוצבים ומפנקים בכל ענפי המשק, ניתן למצוא את המשרה הטכנולוגית בתנאים שחלמתם עליהם - בין אם אתם חסרי ניסיון בשטח, ובין אם אתם מביאים לשולחן ניסיון של שנים.

התחרות על כל משרה נמוכה יותר

אין צורך להתכחש לעובדה שמשרה בחברת הייטק היא דבר הרבה יותר 'סקסי'. ההילה של האקזיטים, הסלבס שצמחו בתחום והבירה החופשית במקרר, הופכים את התחרות על כל משרה בענף להרבה יותר קשה. מועמדים חסרי ניסיון עומדים בתור אינסופי כדי לנסות להתקבל לכל חצי משרה בחברת סטארטאפ שמפתחת את הדבר הבא.
מצד שני, רוב החברות במשק פועלות בעולם הרבה יותר מציאותי ועם הרגליים על הקרקע. בחברות לא-טכנולוגיות התחרות על כל משרה נמוכה יותר, מה שמגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל. החברות האלו יכולות להיות חדשניות ופורצות דרך, אך משום שליבת הפעילות שלהן אינה טכנולוגית, התחברות על כל משרה טכנולוגית אצלן הרבה יותר שפויה ומציאותית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

יציבות גבוהה יותר

עולם הסטארטאפים מציע נסיקה מהירה כלפי מעלה, כסף גדול שזורם פנימה, ולעתים גם אקזיטים מטורפים והנפקות מהדהדות. אך כאשר מסתכלים על הנתונים היבשים, רק אחד מתוך 10 סטארטאפים מצליח, בעוד שה-9 הנותרים נסגרים או מדשדשים בחוסר רווחיות. עובדה זו הופכת את המשרה בעולם הטכנולוגיה להרבה פחות יציב - תמיד יש סכנה לכך שבמקום שגוגל יקנו את החברה שאתם עובדים בה, היא פשוט תעתיק את המוצר שלה, מה שיוביל לקריסה כמעט מובטחת.
מצד שני, חברות לא-טכנולוגיות מציעות יציבות הרבה יותר גדולה. חברות פיננסים, תעשיה, שירותים, ועוד - לא לוקחות סיכונים כמו חברות ההייטק, פועלות למשך שנים רבות ומתקדמות בצעדים הרבה יותר מדודים ובטוחים.
המסקנה ברורה - עבודה טכנולוגיות בחברה לא-טכנולוגית במהות שלה, מציעה יציבות גבוהה יותר ואופק רחוק יותר (אם רק תרצו בכך).

אפשרות למצוא משרה בחברה גדולה ומבוססת

יתרון נוסף שמוסיף למרכיב היציבות הוא העובדה שחברות רבות מאלו שמחפשות עובדים טכנולוגיים הן חברות גדולות ומבוססות במיוחד, שמעדיפות להכניס עובדים טכנולוגיים In-House במקום להשתמש בשירותים של חברות חיצוניות. לחברות אלו משימות יומ-יומיות במגוון תחומים טכנולוגיים ובהיקפים המבטיחים לעובדים שלהן יציבות ומבט לטווח הרחוק.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עבור אנשי הייטק מנוסים שחוו טלטלות ולילות ללא שינה במהלך הקריירה שלהם בעקבות העולם הסוער של ההייטק, עבודה מסודרת ויציבה בחברה מבוססת יכולה להתאים לשלב הנוכחי של הקריירה שלהם.
עבור עובדים ללא ניסיון או עם ניסיון מועט, כניסה לחברה גדולה ומבוססת בתור משרה ראשונה בתחום היא יתרון עצום, שמוסיף לשקט הנפשי ומהווה הזדמנות להתפתחות עתידית.

דרושיםIL - מגוון משרות טכנולוגיות במקום אחד

אחד האתרים הידועים בישראל בתחום הטכנולוגיה הוא דרושיםIL, המציע בכל רגע נתון משרות במגוון תחומים מחברות ההייטק הנחשקות והמוכרות ביותר, לצד משרות הייטק מחברות שאינן הייטק.
אלפי ישראלים מחפשים בכל יום משרות טכנולוגיות נחשקות בתחום הטכנולוגיה, ביניהם הייטקיסטים שמחפשים משרה עם שכר טוב יותר, בוגרים טריים של תארים ותעודות מעולם ההייטק, ועד מנהלים ששואפים לאתר את האתגר הבא.
למגוון משרות הייטק להייטקיסטים מנוסים וגם למי שעדיין אין לו ניסיון, היכנסו לדרושיםIL>>

פורסם לראשונה: 10:32, 13.10.21