מוגש מטעם המרכז הרפואי האוניברסיטאי וולפסון
האגף הכירורגי מהווה אחד מהנדבכים החשובים ביותר במרכז הרפואי וולפסון. על מחלקות האגף נמנות : המחלקה האורולוגית, המחלקה ל.א.א.ג – ניתוחי ראש וצוואר, הרדמה וטיפול נמרץ, החטיבה הכירורגית, כירורגית כלי דם, המחלקה לכירורגיה פלסטית, מחלקת ניתוחי לב, יחידת ניתוחי חזה ומחלקת עיניים. "כמנהל האגף, אני מאמין בשיתוף פעולה בין הצוות הרפואי הסיעודי והמטופלים ובמצוינות במתן טיפול רפואי מיטבי לחולה ומשפחתו. נוסף על כך, אני מקפיד לשמור על דלת פתוחה בכל עת לכל אדם", מסביר פרופ' מרדכי שמעונוב, מנהל האגף.
פרופ' שמעונוב, הוא מומחה בכירורגיה כללית, כירורגיה בריאטרית ובניתוחים מורכבים. את דרכו במרכז הרפואי וולפסון, התחיל לפני למעלה מ-25 שנים והוביל את אגף הכירורגי להצלחתו כיום. האגף מצטיין, מוביל ומנגיש לאוכלוסיית האזור את הטיפולים הכירורגיים המודרניים והחדשניים ביותר ומורכב מצוות מומחים מקצועי ומנוסה תחת קורת גג אחת.
במחלקות האגף לכירורגיה מאושפזים חולים לשם עיבוד אבחנתי, טיפולים במחלות כירורגיות, הכנה לניתוח, ניתוחים דחופים ומתוכננים וטיפול נמרץ לאחר הניתוח . מחלקות האגף הכירורגי פועלות ביחסי גומלין הדוקים עם מחלקות ביה”ח לצרכי ייעוץ, אבחנה וטיפול. בואו להכיר את כל הטכנולוגיות המתקדמות והניתוחים החדשניים במחלקות הכירורגיות באגף.
"אצלנו באגף, בוחרים עבור כל מטופל בהתאמה אישית את השיטה המתאימה והמתקדמת ביותר"
"בקע בדופן הבטן, הוא בליטה של איבר פנימי דרך התבקעות של המעטפת השרירית ורקמת החיבור של דופן הבטן. מדובר בתופעה שכיחה בכל הגילאים כאשר ישנם בקעים מסוגים שונים כגון : בקע מפשעתי, בקע בדופן הבטן, בקע לאחר ניתוח ובקע טבורי " מסביר ד"ר ארקדי איסחקוב, סגן מנהל מחלקה כירורגית ב' בוולפסון.
הטיפול בבקעים הוא ניתוחי שמטרתו שחזור דופן הבטן "סוג הניתוח תלוי בגודל הבקע, מיקומו, מספר הבקעים ועוד. מרבית הניתוחים מבוצעים כיום בגישה זעיר פולשנית כאשר ניתוחים דחופים או ניתוחים שבהם קיים "אובדן משמעותי של דופן הבטן" מבוצעים בגישה פתוחה או משולבת. אנו מבצעים את כל סוגי הניתוחים הזעיר פולשנית כולל E-TEP , TEP , IPOM TAPP . היתרונות בניתוח הזעיר פולשני הינם זמן החלמה מהיר יותר, עוצמת כאב פחותה ומשך אשפוז קצר. אצלנו באגף, בוחרים עבור כל מטופל בהתאמה אישית את השיטה המתאימה והמתקדמת ביותר" מוסיף ד"ר איסחקוב.

1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: ד"ר פיראס אבו עכר, ד"ר מוחמד גזמאווי, פרופ' מרדכי שמעונוב, ד"ר קטיה דיין, ד"ר ארקדי איסחקוב.
מימין לשמאל: ד"ר פיראס אבו עכר, ד"ר מוחמד גזמאווי, פרופ' מרדכי שמעונוב, ד"ר קטיה דיין, ד"ר ארקדי איסחקוב.
מימין לשמאל: ד"ר פיראס אבו עכר, ד"ר מוחמד גזמאווי, פרופ' מרדכי שמעונוב, ד"ר קטיה דיין, ד"ר ארקדי איסחקוב.
(המרכז הרפואי האוניברסיטאי וולפסון )
"עבור המטופלים מדובר בבשורה משמעותית"
"עפ"י הדו"ח האחרון של המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, בשנת 2019 אובחנו 2,739 מקרים חדשים של סרטן הריאה בישראל. מתוכם 61.3% בקרב גברים ו-38.7% בקרב נשים" מסביר ד"ר פיראס אבו עכר, מנהל היחידה לכירורגית בית החזה והריאות בוולפסון.
בעוד שבמשך עשרות שנים, כריתת אונת ריאה נחשבה לטיפול הכירורגי המקובל במקרי סרטן ריאות, לאחרונה, מרכזים מובילים בעולם החלו לבצע כריתת מקטע ריאתי חלקי- שיטה המכונה סגמנטקטומיה. "שיטה זו הינה אבן דרך חדשנית בניתוחי סרטן ריאה. השיטה מהווה טיפול ניתוחי מיטבי המשמר רקמת ריאה מקסימלית" מוסיף ד"ר אבו עכר. ומדוע זו בשורה משמעותית עבור המטופלים ? "עבור המטופלים, מדובר בבשורה משמעותית, שכן הפוטנציאל הוא לספק תוצאות ארוכות טווח ושלעיתים טובות יותר מהתוצאות של כריתת אונה מלאה. כמובן שיש לבדוק את מידת ההתאמה לניתוח זה ביחד עם הרופא המטופל". ככלל, שיטה ניתוחית זו, מחייבת כישורים מתקדמים, ניסיון רב וידע מקצועי באנטומיה של כלי הדם ודרכי הנשימה הריאתים.
"במרכז הרפואי וולפסון, כל ניתוחי סגמנטקטומיה מתבצעים ביעילות ובטיחות גבוהה" מסכם ד"ר אבו עכר.
"וולפסון הוא אחד מבתי החולים הבודדים בארץ שמבצע ניתוח מורכב מסוג זה"
"סרטן המעי הגס והרקטום היא אחת מהמחלות הממאירות השכיחות במערב, ובשנים האחרונות יותר ויותר חולים מתגלים לפני גיל 50. גידולים סרטניים במעי הגס והחלחולת שאינם מאובחנים בזמן, יתפשטו מקומית ויכולים לשלוח גרורות לאברים מרוחקים" מסבירה ד"ר קטיה דיין, מנהלת מחלקה כירורגית ב' בוולפסון.
במקרי של גידול ממאיר ברקטום ההחלטה לגבי הטיפול המיטבי נעשית על ידי צוות המורכב מכירורג , אונקולוג , גסטרואנטרולוג ורדיולוג תוך התייחסות לסוג הגידול, גודלו, קרבתו לפי הטבעת ולסוגרים, ומידת התפשטותו. בדיקות גנטיות של הגידול ומצב החולה נידונים באותה ישיבה. במרכזי מצוינות בעולם, במקרים של גידולי רקטום מבוצעים ניתוחים בגישה משולבת- זעייר פולשנית דרך הבטן ודרך הרקטום.
ניתוח זה TA-TME (Trans Anal Total Meso-Rectal excision of Rectum) הוא ניתוח מאתגר טכנולוגית, ודורש ציוד מתקדם ושני צוותי ניתוח מיומנים בו זמנית המאפשרים הוצאת הגידול וכן שמירה על הסוגרים (האחראיים על שליטה במתן הצואה) . במרכז הרפואי וולפסון הניתוח מבוצע בהצלחה רבה על ידי צוות מקצועי ומיומן שרכש ניסיון רב בניתוחים אלו.
גידולים סרטניים ברקטום, מהווים אתגר טיפולי משמעותי, והיכולת לבצע את כל סוגי הניתוחים המתקדמים ביותר מאפשר טיפול מיטבי משולב ומותאם אישית.
בירור מקיף, ליווי צמוד ויחס אישי בוולפסון
"השמנת יתר, גיל מבוגר, לחץ מוגבר בחלל הבטן, דלקות חוזרות בחלק התחתון של הוושט וחבלות. כל אלו מהווים גורם סיכון לבקע סרעפתי" מסביר ד"ר גזמאווי, רופא בכיר ומנתח מערכת עיכול עליונה וניתוחים בריאטריים במרכז הרפואי וולפסון.
"התסמינים הנפוצים ביותר כוללים צרבות, כאבים ברום הבטן, בחילה, קוצר נשימה וקושי בבליעה". בוולפסון, המטופלים עוברים בירור מקיף במחלקת הגסטרו המחודשת בהנהלתו של פרופ' ערן ישראלי. הבירור כולל בדיקת גסטרוסקופיה, בדיקת שיקוף ובדיקת מנומטריה. הרופא המטפל מלווה את המטופל לאורך כל התהליך החל משלב האבחנה ועד לשלב ההחלמה לאחר הניתוח שמבוצע בגישה זעיר פולשנית. לאחר מכן, המטופלים מלווים ע"י דיאטנית כאשר כל הליווי מתבצע תוך מתן יחס אישי ומקצועי".
"מצוינות, מקצועיות ויחס אישי. אלו הן אבני הדרך של אגף הכירורגי במרכז הרפואי וולפסון. צוות האגף עובד בשיתוף פעולה ובהדדיות בכדי לתת את המענה הטוב ביותר למטופלים ולמשפחתם, גם בשגרה וגם בחירום. בוולפסון, תהיו בטוחים שאתם בידיים טובות ומנוסות" מסכם פרופ' שמעונוב.

מוגש מטעם המרכז הרפואי האוניברסיטאי וולפסון