ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
עד לא מזמן בושם היה מזוהה יותר כמוצר שנשים נוהגות לעשות בו שימוש ברמה היומיומית.
אבל מאז חלו שינויים בעידן היופי והקוסמטיקה, לרבות המודעות הגברית למראה ולטיפוח בכלל ולבחירת הבושם בפרט.
בין אם אתם יוצאים לעבודה או לאירוע חברתי - הרצון להריח טוב משותף לכולם.
וכדי לגרום לאנשים מסביבכם להתרשם ואפילו להתפעל מהריח המיוחד שאתם מפיצים, עליכם לדעת איך לבחור ואיפה לקנות בושם. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הנה 6 בשמים לגבר מומלצים לרכישה.

הבושם, על שמו של מעצב האופנה הידוע פאקו רבאן, ניחן בניחוח נהדר ומרענן לגבר, עד שקשה להתעלם ממנו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הבושם משלב מספר מרכיבים, בהם אשכולית, ים, עלי דפנה, ענבר ופצ'ולי. הריח מושלם, עם תעוזה ועוצמה, לגבר ספורטיבי ודינמי.

שמו של הבושם,) "Sauvage" פראי בצרפתית), מעיד עליו יותר מהכל. הריח שלו שואב אותך למרחבים האינסופיים של הטבע ומייצר חיבור מעניין בין שיקיות אלגנטית לבין גבריות פראית ומחוספסת.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
השעטנז הזה מאפיין מאוד את הבשמים של חברת דיור ואת ה-Sauvage במיוחד. הבושם מכיל רכיבים טבעיים, לרבות חומר האמברוקסן הטהור, שמייצרים ניחוח רענן וייחודי.

בושם מבית איב סן-לורן, ממעצבי האופנה החשובים של המאה ה-20, עם ניחוח עדכני וטהור, בעל רכיבי עץ.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הריח שלו, שקל מאוד להתמכר אליו, מתאים מאוד לגברים עם אדרנלין גבוה ומודעות רבה לאסתטיקה ולטיפוח.

בושם בעל ניחוח ראוותני שמיועד לגברים עם מודעות גבוהה לאיכות ולטעם טוב. הרכיבים של הבושם מבוססים על פרחי היסמין והוורד הנהדרים וצמח הפצ’ולי, בשילוב עם שיח האזוב אלון, חומר הענבר האפור וגם ממד מסוים של וניל.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הריח המשכר שלו יגרום לכם להישאר סמוך לגבר שמשתמש בו.

הבושם Explorer של מון בלאן ייקח אתכם למסע חוויתי ובעיקר חושני למקומות עם חורש וניחוח טבעי. הריח נולד בסביבה עם עצים ועומק ייחודי המזכיר ניחוחות דמויי אבן החן ענבר.
אל המסע המסקרן הזה תצאו עם רכיבים של פצ'ולי, ברגמוט וווטיבר.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בושם אידיאלי לגבר סקרן שאוהב להתנסות בהרפתקאות ובאתגרים חדשים.

"אונלי דה ברייב", מבית מותג האופנה דיזל, הפך עם השנים לאהוד מאוד על גברים רבים. הניחוח העצי והריח הפירותי העמיד שלו מופקים משילוב מנצח של מנדרינה, תפוח אדום, פצ’ולי, מרווה ועלי טבק.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
השימוש היומיומי בו מומלץ הודות לניחוח הייחודי ופורץ הגבולות שלו. אם אתם, הגברים, רוצים לקבל תמורה מלאה לכספכם - זה בדיוק הבושם בשבילכם.

כיצד בחרנו את הבשמים המומלצים לגבר המופיעים בסקירה שלנו?

תהליך בחירת הבשמים מורכב מחוות דעת של לקוחות, משיח עם צרכנים שהשתמשו בהם ומבדיקות שלנו.

טיפים איך לבחור בושם לגבר

בחירת בושם לגבר היא תהליך מורכב המחייב ידע, ירידה לפרטים והיכרות עם הסגנון והטעם האישי של הגבר. ולכן חשוב לזכור: קניית בושם לגבר חייבת לקחת בחשבון לא רק את סוג או איכות הריח, אלא גם את האופי של הגבר.
כדי להקל עליכם את תהליך בחירת הבושם המומלץ עבורו או עבורכם, הנה הפרמטרים המרכזיים שחשוב לקחת בחשבון רגע לפני שאתם מוציאים את הכסף מהכיס.

ריחות מועדפים

חשוב להכיר את סוגי הריחות שמושכים את הגבר: האם ריחות עזים ועשירים עושים לו את זה או שהוא מעדיף ניחוחות טבעיים וקלילים יותר? ואולי יש ניחוחות ספציפיים שהוא "מכור" אליהם יותר, כמו יסמין, וניל, צמחים או פירות מסוימים?
מהשאלות הללו אפשר להבין שבחירת הבושם המומלץ לגבר תלויה בהעדפה האישית שלו לריחות מוגדרים.

מחיר

טווח מחירי הבשמים הוא מאוד רחב, לכן חשוב לדעת מראש מה התקציב שעומד לרשותכם. כמו בכל מוצר, כך גם לגבי בשמים: לא תמיד המחיר הגבוה הוא תו תקן לאיכות המוצר.
ההמלצה היא להימנע מרכישת בשמים עם טעמים רבים ומורכבים שעלותם גבוהה, לעתים אף יותר מ-1,000 ש"ח. אפשר למצוא בשמים טבעיים, נקיים ועמידים עם ניחוח נהדר גם בסכומים נמוכים יותר.

שנת ייצור

בשמים, כמו כל נוזל, משתנים עם הזמן, לכן חשוב לשים לב לשנת הייצור או למועד ההשקה שלהם. לאורך זמן, אחרי מספר שנים, הבושם מתקשה לשמור על ריחו המקורי, בין השאר, בשל סוג הרכיבים שלו. כך למשל, בשמים המבוססים על ניחוחות עץ או ריח ענבר ישמרו על עמידות לזמן ארוך יותר.

מרכיבים

הרכיבים של הבושם משפיעים בצורה ישירה על הריח שלו. כפי שיכולתם להתרשם מקריאת סקירת הבשמים המומלצים שלנו, לכל בושם יש ניחוח ייחודי משלו שנובע מרכיביו, לאו דווקא מהריח הספציפי של כל אחד מהם, אלא דווקא מהשילוב שלהם.
זו גם הסיבה שלא תמיד כדאי להתרשם מרשימת רכיבי החומרים שמופיעים על גבי המוצר, שכן החיבור ביניהם יכול לייצר ריח נהדר, בלתי צפוי. ולכן מומלץ להריח את הבושם ולא לפסול אותו רק משום שאתם לא אוהבים את הניחוח של אחד הרכיבים בו.

שאלות ותשובות נפוצות - FAQ

אם אתם עדיין מתלבטים איזה בושם מומלץ לגבר לקנות, הנה 4 תשובות לשאלות שכיחות שיעזרו לכם לקבל החלטה צרכנית חכמה:
מה ההבדל בין בושם, אפטר שייב, או דה טואלט ואו דה פרפיום לגברים?
מה שמבדיל בין המוצרים השונים הוא הריכוז של השמנים הארומטיים בכל אחד מהם. ככל שריכוז השמנים הארומטיים גבוה יותר, כך גם המוצר עמיד לזמן ממושך יותר, ולהפך - ריכוז נמוך יותר של שמנים הופך את המוצר לקליל ומתאים יותר לשימוש יומיומי.
כך למשל, או דה פרפיום מורכב מכמות גבוהה יותר של שמנים ביחס לאו דה טואלט.
באופן דומה, אפטרשייב מכיל כמות קטנה של שמני בישום, ולכן הניחוח שלו חלש יותר, בוודאי ביחס לריח העמיד של האו דה פרפיום. למעשה, הריח של האפטרשייב עמיד לשעתיים עד 3 שעות בלבד ונועד לספק לכם תחושה רעננה לאחר הגילוח.
כיצד ניתן להבדיל בין בושם מקורי לבושם מזויף?
מומלץ לבדוק היטב את אריזת המוצר ולשים לב למידע. אריזה פגומה, ניסוח עילג או הדפסה דהויה עלולים להעיד כי הבושם אינו מקורי.
אבל כמאמר הפתגם - חשוב לא להסתכל (רק) בקנקן, אלא (גם) במה שיש בו. לכן חשוב לבדוק את הריח שלו. אם הניחוח שעולה מתוכו מרגיש לכם מוזר או חריף מדי, אפשר להניח במידה רבה של ביטחון שהבושם שהרחתם אינו אמיתי.
איך אפשר לגרום לריח הבושם להישאר לאורך כל היום?
ריח של בושם שמתפוגג מהר מאוד, לעתים אפילו אחרי מספר דקות, יכול לאכזב מאוד את מי שמשתמש בו. אבל בוודאי תשמחו לדעת, שהעמידות של הריח שלו תלויה במידה רבה באופן שבו אתם משתמשים בו.
אחת הדרכים להאריך את השפעת הניחוח שלו היא להתיז אותו על נקודות מרכזיות בגוף, מבלי להחדירו עמוק אל תוך העור. המלצה נוספת להארכת תוחלת החיים שלו היא לאחסן אותו במקום בטוח, לא חם או לח מדי.
האם ריח של בושם יכול להשתנות לאורך זמן?
באופן עקרוני, התשובה לשאלת עמידות או השינוי בריח הבושם היא חיובית, אבל מושפעת גם מאיכות המרכיבים שלו ומאופן האחסון שלו. כך לדוגמה, בושם איכותי יכול להחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות, בעוד שבושם אחר שמבוסס על מרכיבים סינתטיים ייצא מכלל שימוש אחרי שנה בלבד.

השורה התחתונה

הבחירה בבושם מומלץ לגבר תלויה במספר פרמטרים: בראש ובראשונה, הריח שמושפע מהרכיבים שלו, כמו גם העמידות של הבושם - בין אם מדובר בבושם עצי, בבושם אוריינטלי או בבושם יוקרתי.
ההמלצה שלנו היא לקרוא את הכתבה הנוכחית, ובמיוחד את סקירת הבשמים שלנו, להגיע לפרפומריה הקרובה לביתכם, רצוי עם בת הזוג, להתרשם מריחות הבשמים ורק אז לקבל החלטה צרכנית חכמה. לרוב, המחיר, שיקול מרכזי נוסף בבחירת הבושם לגבר, יהיה זול יותר אם תקנו את המוצר באופן דיגיטלי. רכישה מוצלחת וריחנית!
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
פורסם לראשונה: 00:53, 04.07.24