בשנים האחרונות, עם התגברות איומי הסייבר, הפך השיח על תחומי האבטחה בארגונים להיות ממוקד בעיקר סביבת אבטחת מידע, כך נותרה האבטחה הפיזית מאחור, עם מערכות מתיישנות ושיטות עבודה שלא השתנו בשנים האחרונות.
לצד זאת, בעולמות האבטחה הפיזית השייכים לתחומי ״בטחון המולדת״ (Homeland Security), חברות טכנולוגיה רבות משקיעות ומחדשות רבות ומציגות כל הזמן יכולות חדשניות פורצות דרך.
כעת, מכוונת חברת Keer הישראלית להביא את חזית הטכנולוגיה לתחומי האבטחה הפיזית הארגונית, ולתת לקב״ט וצוותו כלי עבודה המשלבים יכולות אינטליגנציה מלאכותית (AI), למידה מכונה (ML) ואף יכולות סייבר הגנתיות כדי למנוע פריצה למערכות מצלמות, בקרת כניסה ואזעקות.

כל החומרה הקיימת בארגון - תחת קורת גג אחת

במצב הנוכחי היום, צוות הבטחון בארגון עושה שימוש במערכות שונות ונפרדות זו מזו: בקרת כניסה, מצלמות במעגל סגור, אזעקות ועוד. מערכות אלו מספקות את המענה המינימאלי הנדרש, אולם יקרות לתחזוקה ולשדרוג, מסורבלות לתפעול, דורשות כוח אדם ואינן מפיקות שום ערך אנליטי מהמידע שהן אוגרות או מהפוטנציאל של הצלבת המידע בין המערכות השונות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: חברת Keer)
התוכנה של Keer הישראלית מאפשרת לארגונים לחבר בקלות ובתוך ימים בודדים בלבד, באמצעות פטנט ייחודי, את כל החומרה הקיימת בארגון (בקרי כניסה על דלתות, מצלמות, חיישנים וכו׳) לתוכנת הפעלה אחת, מה שמאפשר ״מוח״ שרואה ומעבד תמונה רחבה.
גם בפן הכלכלי לתוכנה יתרון משמעותי, מפני שהיא חוסכת את הצורך בביצוע שדרוג של החומרה בעלויות גבוהות - התוכנה למעשה משדרגת את היכולות על גבי החומרה הקיימת.

שדרוג ברמה המבצעית והמנהלתית

עם התקנת התוכנה, משודרג אופי העבודה של צוות האבטחה הן ברמה המבצעית והן ברמה המנהלתית היומיומית.
ברמה המבצעית, התוכנה מצליבה מידע רב יודעת באמצעותו להצביע על חריגה או אירוע הדורש תשומת לב צוות האבטחה, ״כאשר מערכת בקרת הכניסה ״מדברת״ עם מערכת המצלמות ניתן לייצר רובד חדש של הבנה מה קורה בשטחי הארגון", מסביר דובי שושן, CRO בחברת Keer. "המקרה השכיח ביותר מתרחש כאשר אדם לא מורשה רוצה להיכנס בדלת מבוקרת ופשוט ממתין עד שבעל כרטיס עם הרשאה לאותה דלת יעבור בדלת ו…הופ הוא בפנים״.
״עם Keer, התוכנה מצרפת מספר מקורות מידע, מנתחת ומתריעה, כלומר המצלמה מזהה השתהות של אדם ליד הדלת, העברת כרטיס על ידי אחר וכניסה של יותר מאדם אחד - והנה צוות האבטחה יכול בזמן אמת לקבל התרעה או לעיין ולבחור את המקרה המתועד בהמשך. אנחנו יודעים לתרגם תרחישים באבטחה הפיזית ולתכנת את המערכת כך שתפעל בזמן אמת לפי התרחיש, תתריע ותתעד באופן אוטומטי. מדובר במהפך דרמתי ביכולות המבצעיות״, אומר שושן.
שושן מוסיף כי ״גם ברמה התפעולית השוטף התוכנה מייצרת חסכון אדיר בניהול הרשאות של עובדים, קבלת אורחים ועוד משימות רבות שהיום מוקצה כוח אדם ייעודי לכך. אחת הדרכים להשיג זאת הוא באמצעות ממשק התוכנה שתוכנן להיות אינטואיטיבי, קל ופשוט. לאחר הדרכה של 10 דקות כל אחד יכול להתחיל לעבוד על התוכנה״.

סגירת פרצות גם בהיבט של איומי סייבר על המערכות הפיזיות

פן נוסף וחשוב ביכולות של Keer הוא סגירת פרצות משמעותיות של איומי סייבר. "מערכות האבטחה הפיזית כיום הן לרוב בן חורג להגנת הסייבר שמספק הארגון, וזאת מבלי להבין כי התקפות רבות והרסניות מגיעות מכיוון תקיפת מערכות בקרת כניסה, מצלמות ועוד, ברגע שכל החומרה מחוברת ל- Keer התוכנה מספקת חומת סייבר שמונעת התקפות, ניצול לרעה או דליפת מידע רגיש ממערכות אלו״, מספר ברוך כחלון, אחד ממייסדי החברה וה-CTO שלה.
2 צפייה בגלריה
 ברוך כחלון, ממייסדי חברת Keer
 ברוך כחלון, ממייסדי חברת Keer
ברוך כחלון, ממייסדי חברת Keer
(צילום: חברת Keer)
בשנתיים האחרונות צירפה Keer לשורותיה צוות מפתחים מהשורה הראשונה בעולמות הבינה המלאכותית והסייבר, כולם עם ניסיון עשיר מתקופת שירותם הצבאי ביחידות הטכנולוגיה המובחרות, ומוטיבציה לחולל מהפיכה של ממש בתחום.
החברה נוסדה ב-2019 וגייסה עד כה השקעה אחת בלבד בגובה 2.5 מיליון דולר (seed), זאת הודות להתקנות המוצלחות בקרב ארגונים בישראל. כעת פניה של החברה ליישם תוכנית צמיחה משמעותית בחו״ל תוך גיוס סבב A בחודשים הקרובים.