החל מניקוי שיכול להרוס את המשטחים והמערכות הפנימיות, ועד שימוש שמוציא רק שבריר מהפוטנציאל של התנור שלכם - אספנו את הטעויות הנפוצות בכל הנוגע לשימוש בתנור, והטיפים שימנעו מכם לטעות במנה הבאה שתכינו.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מיניליין)

ניקוי עם חומרים חזקים או באופן שגוי

מפתיע לגלות, אך רוב התקלות של תנור האפייה נובעות מטעויות בניקוי שלו. למשל, ניקוי החלק הפנימי של התנור עם חומר מסיר אבנית יכול לפגוע בציפוי האמייל של דפנות התנור. התזה ישירה של חומר נוזלי על התנור יכולה להוביל לתקלה במערכות הפנימיות בעקבות חדירת הנוזל. ההמלצה היא לשים את חומר הניקוי על הסמרטוט ורק לאחר מכן לנקות (בעדינות). שימוש בכמות גדולה מידי של נוזל על דלת הזכוכית הכפולה של התנור עשוי לגרום לכתמי נוזל על החלקים הפנימיים של הדלת.
החדשות הטובות הן שכיום אפשר למצוא תנורים מתקדמים עם יכולת ניקוי עצמית. תנורי AEG החדשים, למשל, כוללים פונקציות ניקיון פירוליטי, שחוסכות את הצורך בחומרי ניקוי מזיקים. הניקוי העצמי מתבצע באמצעות חימום התנור לטמפרטורה גבוהה של עד כ-500 מעלות צלזיוס, כך שהשומן ושאריות המזון נשרפים והופכים לאפר. לאחר הניקוי כל מה שנותר הוא לנגב בקלות את האפר במטלית לחה מתחתית התנור. הבונוס של תנור פירוליטי הוא האיטום המשופר לעומת דגמים אחרים, כך שהוא שומר טוב יותר על החום ומציע אפייה אחידה.
5 צפייה בגלריה
אפייה אחידה – תנורי AEG/ מיניליין
אפייה אחידה – תנורי AEG/ מיניליין
אפייה אחידה – תנורי AEG/ מיניליין
(צילום: מיניליין)

הפעלה בטמפרטורה לא מדויקת

ישנם מתכונים, בעיקר בתחום האפייה והעוגות, בהם הטמפרטורה חייבת להיות מדויקת ככל האפשר כדי שהמתכון ייצא תקין (ואכיל). לפעמים מספר מעלות לכאן או לכאן או הכנסה של העוגה לתנור לפני שהוא הגיע לטמפרטורה הרצויה עלולים להוביל לעוגה שקורסת לתוך עצמה, או לעוגה שנשרפה כולה.
דגמי התנורים של AEG מאפשרים הגדרה מדויקת של טמפרטורה באמצעות צג שליטה דיגיטלי, כך שאתם לא צריכים לנחש את הטמפרטורה בסיבוב כפתורים עם קפיצות גדולות בין המעלות המסומנות. ועם פונקציית החימום המהיר התנור יגיע במהירות יחסית לחום הנדרש ויקצר לכם את זמן ההמתנה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מיניליין)

להניח תבניות או סירים על תחתית התנור

טעות נפוצה שיכולה לפגוע באיכות המנות היא הנחה של תבניות או סירים בתחתית התנור. הסיבה לכך פשוטה למדי: התבנית או הסיר חוסמים את מעבר החום מגוף החימום התחתון, כך שהבישול או האפייה לא יהיו אחידים. אם אתם מתכננים להכניס סיר גדול במיוחד, יש להניח אותו על רשת במסילה התחתונה ביותר.

לוותר על חלום הלחם הביתי רק בגלל זמן ההתפחה האיטי

הכנת לחמים בבית היא אחד מהחלומות הגדולים ביותר של ישראלים, אך רבים נוטים לוותר עליו. אחת הסיבות לוויתור הכואב (והמיותר) היא זמן התפחה איטי בימים קרים. נכון, אפייה היא תהליך עם מספר שלבים אשר דורש סבלנות, אך בדגמים המתקדמים של התנורים אפשר לקצר תהליכים מבלי לוותר על איכות התוצרים - תנורי AEG החדשים כוללים טווח גדול של טמפרטורות (30 עד 300 מעלות צלזיוס) ותוכנית להתפחת בצק, כך שניתן להתפיח בצקים במהירות ולהגשים את חלום הלחם הביתי בקלות.

להכין מאכלים על סמך תחושה או טיימר בלבד

כולנו מכירים את שיטת ה'קיסם בעוגה'- תוקעים קיסם בעוגה ובודקים עד כמה הוא רטוב כשהוא יוצא, כדי לדעת האם העוגה מוכנה מבפנים. כאשר מדובר במאכלים אחרים, כמו בשרים בסגנון רוסטביף, למשל, אי אפשר לבדוק באופן מדויק את מידת העשייה והטמפרטורה מבפנים, מה שמותיר אותנו לחסדי הטיימר והאינסטינקט שלנו.
Food Sensor חיישן טמפרטורה- תנורי AEG/ מיניליין
(צילום: מיניליין)
על מנת לעזור לנו להרחיב את טווח המתכונים ולהפסיק להכין מתכונים על פי ניחושים (או להימנע מהכנה שלהם), הדגמים המתקדמים של תנורי AEG כוללים את הטכנולוגיה הבלעדית SenseCook, עם חיישן טמפרטורה הבודק באופן מדויק את הטמפרטורה בתוך המזון, לקבלת מנות בדיוק במידת העשייה הרצויה. התנור מצפצף כאשר החלק הפנימי מגיע לטמפרטורה מוגדרת מראש - וכל מה שנותר לכם הוא להגיש לשולחן ולקצור את המחמאות.

לא לעבוד עם טיימר בכלל

אמנם אמרנו כרגע שהסתמכות על טיימר יכולה להוביל לכישלונות מפוארים במטבח, אך מצד שני, אחת הטעויות הקריטיות היא לא להשתמש בטיימר בכלל ולהסתמך על עצמנו שנגיע לתנור ברגע הנכון כדי להוציא את המנה. בחלק מהמתכונים כל דקה חשובה וזמן ההכנה נכתב בהרבה מנות שרופות. בתנורי AEG, למשל, אפשר לבחור בין טיימר עם צלצול, לבין טיימר שמכבה לבד את התנור.

להתעקש על פונקציה אחת לכל סוגי המנות

הטעות הנפוצה של מרבית הבשלנים, חלק מהם בשלנים מנוסים ומצוינים, היא לא להתנסות במגוון הפונקציות ולחדד את יכולות הבישול וההכנה במטבח.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מיניליין)
אם בעבר התרגלנו למספר בסיסי מאוד של סוגי חימום ובישול, היום אפשר למצוא תנורים רב-תכליתיים, כמו דגמי התנורים העדכניים של AEG, אשר כוללים תוכניות ייעודיות של הכנת פיצה, לחם, סוגי אפייה שונים, הכנת שימורים, ייבוש מזון וחימום צלחות, לצד עשרות תוכניות אוטומטיות לפי חומרי הגלם: עוגות, מאפים, בשרים, דגים, ירקות, פירות, קטניות ועוד.

להניח סירים כבדים על הדלת ולדחוף את התבנית עם הדלת לתוך התנור

דלת התנור אולי נראית לנו קשיחה ועמידה, אך מדובר בסופו של דבר בזכוכית, אשר יכולה להישבר. לכן, אין להניח תבניות או סירים על הדלת, מחשש שהם ישברו את הזכוכית. מאותה סיבה, אין לדחוף את התבנית אל תוך התנור עם הדלת. אם לחזור לנושא הניקוי, גם ניקוי אגרסיבי מידי של הדלת עלול להוביל לשבירת הזכוכית. לכן, ההמלצה היא לנקות בעדינות עם סמרטוט או 'סקוטש' עדין.
5 צפייה בגלריה
  תא אפייה ענק – תנורי AEG/ מיניליין
  תא אפייה ענק – תנורי AEG/ מיניליין
תא אפייה ענק – תנורי AEG/ מיניליין
(צילום: מיניליין)

טעות נפוצה בקרב שומרי השבת והמסורת - ייבוש המזון על הפלטה

טרחתם, קצצתם, תיבלתם, בישלתם לקראת שבת - אך כשפתחתם את הסירים שהונחו על הפלטה, גיליתם שהאוכל הרבה יותר יבש ממה שתכננתם.
כדי למנוע טעות שכזו, כדאי לדעת כי חלק מהדגמים החדשים של תנורי AEG הותאמו במיוחד לכך והם כוללים מערכת שבת מהדרין המאושרת על ידי המכון מדעי-טכנולוגי להלכה של הרב הלפרין לשימוש כפלטת שבת וחג ללא חשש, משום שהתרמוסטט והתאורה מנוטרלים לחלוטין ועוצמת החימום קבועה ללא קשר לפתיחה או סגירה של הדלת על טמפרטורה של 65-90 מעלות צלזיוס, למניעת כל חשש לבישול. בשונה מהפלטה המסורתית, החימום בתנורי AEG שומר על טריות ועסיסיות של התבשילים למשך השבת.
לסיום, כדאי לדעת כי הצרכנים הישראלים המליצו על התנורים הרב-תכליתיים מסוג SenseCook של AEG וזיכו אותם בפרס BRAVO ישראל לשנת 2022 בקטגוריית התנורים.
רוצים לראות תיעוד למגוון הטעויות או לשתף בטעות איומה שקרתה לכם במטבח עם התנור? היכנסו >>
לפרטים נוספים על התנורים הרב-תכליתיים SenseCook של AEG, היכנסו>> תנורים - AEG Israel - א.א.ג ישראל



facebook