חברת האנרגיה המתחדשת דוראל מסכמת את שנת 2022 עם רווח נקי של כ-1.07 מיליארד ש"ח, גידול בהכנסות החברה מפרויקטים וצפי להמשך צמיחה משמעותית עקב השקעות בפרויקטים בהקמה.
לראשונה, השווי של חברת הבת האמריקנית מגיע לידי ביטוי בדוחות הכספיים של החברה. בעקבות השלמת עסקת Apollo החברה הפסיקה לאחד בדוחותיה הכספיים את דוחות Doral LLC ושערכה את שווי יתרת השקעתה ב-Doral LLC על בסיס הערכת שווי חיצונית בלתי תלויה. בגין הפסקת האיחוד ורישום שווי ההשקעה על בסיס הערכת השווי, נרשם ברבעון הרביעי רווח, נטו ממס, של כ-1.11 מיליארד ש"ח.
1 צפייה בגלריה
אתר אנרגיה פוטו וולטאית של דוראל בכרמיה
אתר אנרגיה פוטו וולטאית של דוראל בכרמיה
אתר אנרגיה פוטו וולטאית של דוראל בכרמיה
עוד נקודות שבדוראל מציינים מתוך הדוחות המסכמים: גידול של כמעט פי 4 לעומת אשתקד בהון העצמי המיוחס לבעלים, אשר הסתכם בכ-1.96 מיליארד ש"ח; גידול של כ-57.3% בהכנסות על בסיסNon-GAAP ברבעון הרביעי לכ-25.9 מיליון ש"ח; קצב ההכנסות השנתיות מהפרויקטים הבשלים אשר צפויים להתחבר עד ובמהלך שנת 2024 צפוי לעמוד על כ-675 מיליון ש"ח וכ-1.1 מיליארד ש"ח בשנת 2025;
יקי נוימן, מנכ"ל הקבוצה, מסר: "אנו מתקפים את תוכניות הצמיחה החזקות של החברה לשנים הקרובות, לרבות צמיחה משמעותית מאוד בצפי הכנסות החברה כבר משנת 2024. אנו ממשיכים ליישם את תוכניות העבודה שלנו בארץ ובעולם, הכוללות הקמות מסיביות של פרויקטים והסכמים משמעותיים וארוכי טווח למכירת חשמל ירוק, המהווים מנועי צמיחה מרכזיים לקבוצה.
"אנו עדים לעלייה משמעותית בביקוש לאנרגיה מתחדשת ולחיבור הולך וגובר של מתקנים לרשת החשמל בישראל, באירופה ובארה״ב, וכקבוצה המובילה בתחומה אנו צופים להמשיך ולראות צמיחה משמעותית בביצועים בשנתיים הקרובות. דוראל גאה להיות שחקנית משמעותית ומובילה בתחום האנרגיה המתחדשת בארץ ובעולם".
דוראל היא חברה יזמית גלובלית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה בתל אביב. צבר הפרויקטים של החברה כיום עומד על כ-18.6 ג'יגה-וואט (DC), מתוכו כ-15 ג'יגה-וואט (DC) בארה"ב והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק).
לצד פעילותה הענפה בעולם, הכוללת בין היתר את הקמת הפרויקט הסולארי הגדול ביותר בארה"ב, דוראל מחזיקה במאות מתקנים מניבים ומקימה את צבר הפרויקטים הגדול ביותר בישראל של אנרגיה סולארית בשילוב אגירת אנרגיה. החברה תייצר ותספק את כמות החשמל הירוק הגדולה ביותר לצרכנים משמעותיים במשק הישראלי ממתקני האנרגיה המתחדשת שלה ברחבי הארץ, באמצעות מספק החשמל הירוק שהקימה.