כולנו מכירים את זה. החלטנו לשפץ את הדירה הישנה והאהובה תוך החלפת החלונות במערכת מודרנית יותר או לחילופין עברנו לבית פרטי חדש, בית החלומות שלנו. סוף כל סוף הסתיימו העבודות והציפייה המתמשכת מתחלפת בתחושות של שמחה וסיפוק עת אנו נכנסים לגור בדירה היפה בה השקענו הון רב.
5 צפייה בגלריה
(צילום: תמיר רוגובסקי)
ואז זה קורה. בהתחלה אנו לא מרגישים זאת אך ככל שעובר הזמן אנו מגלים חוליה חלשה שעשויה להיות מטרידה - חלונות הבית. מתברר לנו כי ככל שעונות השנה משתנות מערכות החלונות הולכות ונשחקות, פתיחת החלונות הולכת ונהיית קשה וחורקת, ודרך החלונות מתחילים לחדור מים ורוח קרה בעונת החורף. בעונת הקיץ ההומה יותר, אנו סובלים כתוצאה מכך ממפגעי רעש שונים המגיעים מחוץ לבית. וזה לא מסתיים שם. לעיתים קרובות אנו חווים תקלות של פתיחה, הנעת החלון או קילופי צבע של הפרופיל מה שעשוי להפוך לקורוזיה
מדוע זה קורה? אחת הסיבות העיקריות יכולה לנבוע מכך שכאשר בוחרים מערכות חלון המורכבות מרכיבים שונים, כאלה שלא תוכננו ופותחו לעבוד יחד מלכתחילה, עלולים להתרחש הליקויים שתוארו כאמור של איטום, חריקות, רטיבות, חדירת רוח וכיו"ב.
5 צפייה בגלריה
(צילום: דן פרץ)

יש מה לעשות!

מתברר שזוהי לא גזירת גורל וכן ניתן להגיע בישראל לתוצאה המושלמת, לחלון המושלם, כזה שיהיה גם מעוצב חיצונית וגם יענה על צרכי דיירי הבית. מי שמובילה זאת בישראל היא חברת קליל הידועה המפתחת את מערכות החלון המתקדמות שלה כמכלול חכם ויעיל של פרופילים מאלומיניום (מסגרת) ואביזרים פנימיים, מה שמביא לאיטום, הנעה ופרזול ברמה הטובה ביותר.
למעשה המערכות של קליל מראש פותחו בצורה הוליסטית, וכל המערכת בכללותה עוברת בדיקות קפדניות של מצבי קיצון- רוחות עוצמתיות, איטום מים ברמה של שיטפון וגם 10,000 מחזורי פעולה של פתיחה וסגירה כדי לוודא שהיא עומדת בסטנדרט הקפדני ביותר ובסוף מאפשרת איכות חיים בבית - כאמור, איטום רוח ומים, בידוד רעשים, בטיחות והפעלה מיטבית לאורך שנים. הבדיקות של קליל נעשות גם בשלב פיתוח המוצר, וגם בזמן הייצור והחברה עומדת בתקנים המחמירים ביותר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: דן פרץ)
רובי גל, מנהל חדשנות ועיצוב מוצר בקליל מציין בהקשר לכך כי: "חברת קליל מפתחת ומעצבת את המערכות לאחר חקר שוק מעמיק להבנת צרכי הדיירים שבונים את ביתם ובהסתכלות על מגמות עולמיות מצד אחד והתאמה ספציפית לצרכים הגיאוגרפיים השונים בארץ מצד שני. תוך כדי כך, אנחנו מבצעים את כל תהליך התכנון והפיתוח עם אדריכלים וקבלני אלומיניום מובילים בשוק, כך שכשסדרת קליל מושקת, אנחנו סמוכים ובטוחים שהיא עונה על כלל הדרישות - הטכניות, התכנוניות והעיצוביות וגם עוברת בדיקות לעמידות במצבי קיצון – גשם, רוח, קורוזיה ורעש כמערכת שלמה".

סדרת בדיקות עמידות במצבי קיצון

כאשר רובי מדבר על עמידות במצבי קיצון, אין מדובר על אמירה מוגזמת שכן מתברר כי בקליל לוקחים מאוד ברצינות את החלונות אותם החברה מייצרת. עד כמה ברצינות? בדומה למשל לעולם הרכב, מערכות החלון של קליל נבדקות במצבי קיצון מגוונים: עמידות ללחץ רוח (3000 פסקל), חדירת מים עד רמה G ובדיקות לחץ אוויר למטרות בטיחות עד 5000 פסקל. ואם לא די בכך אביזרי קליל נבדקים ל- 10,000 מחזורי פעילות – כמעט 10 שנים של פעילות – מעל 2 פתיחות ביום במשך כ10 שנים!) וכן נבדקת עמידות לקורוזיה למשך 96 שעות בתא מלח.
5 צפייה בגלריה
(צילום: דן פרץ)
כלל הבדיקות המקיפות נעשות במעבדות מיוחדות המעמידה את הסדרות והמערכות במצבי קיצון על מנת לוודא את אמינות המערכות, האטימות והתקינות. ובמעבדה אקוסטית ייחודית לבדיקת רמת בידוד הרעשים של כלל המערכת. החברה מבצעת בדיקה בתדרים שונים ובעוצמות רעש שונות על מנת לאמוד את רמות ההנחתה האקוסטיות (בהתאם לסוגי הזכוכית השונים).

כחוזק החוליה – חוזק השרשרת

בנוסף להיותה מפעל תעשייתי המייצר את הפרופילים לבניית המסגרות לחלונות, גישת העבודה של קליל שונה וחדשנית- בשיטת קליל סיסטם מתייחסים מומחי החברה לכלל מרכיבי החלון מתוך נקודת הנחה כי חוזק ואמינות המערכת מתחילה בפרט ובמרכיב הכי קטן, "כחוזק החוליה כך חוזק השרשרת". לכן מושם בקליל דגש רב על אביזרים ופרזול ברמה הגבוהה ביותר המותאמים בצורה מושלמת למערכות השונות ובנויים לעמוד בעומסי המשקלים והלחצים. דוגמא טובה לכך היא גלגלים לדלתות ההזזה אשר צריכים לעמוד לעיתית במשקלים של עשרות ומאות קילוגרמים. רק גלגל תקני, עמיד שנבדק עם המערכת יכול להבטיח אמינות לאורך זמן. וזה בדיוק מה שעושים בקליל.
5 צפייה בגלריה
(צילום: תמיר רוגובסקי)

חלונות פרימיום עם אחריות לכלל הרכיבים

בקליל בוחנים בקפידה את כלל האביזרים והפרזולים, הצירים והאטמים לכל מערכת על מנת שיעמדו בבדיקות המחמירות ביותר ובהתאמה לתנאים האקלימיים הייחודיים של הארץ. בדיקות מסונכרנות אלה מבטיחות ללקוחות שקט נפשי לאורך שנים עם חלונות שעובדים כמו שעון. יתירה מכך, הודות לסדרת הבדיקות המקיפה מאוד אותם עוברים חלונות החברה, קליל מעניקה אחריות על כלל מרכיבי מערכת החלונות המיוצרים על ידה. כך מקבלים הלקוחות את המוצר המושלם ביותר, שכן צריך לזכור שהבית לא שלם עד שהחלון לא מושלם.